Nysa (samochód): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(Photo + kosmetyka)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Nysa.jpg|right|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]]
'''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz|radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.
'''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz|radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.


Linia 21: Linia 22:
* Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
* Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
* Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
* Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
* Nysa skręca tylko lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
* Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
* Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
* Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
* W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
* W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.

Wersja z 20:07, 15 lis 2012

Nysa dźwignią handlu

Nysa – skubany wóz ze złomu, czasami nawet radiowóz, czyli kiedy jedzie nim milicja. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć Syreną. Pobieżnie podobna do Żuka. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.

Twórcy Nysy

  • Projektant pojazdu – Władysław Jagiełło
  • Pomocnik projektanta – Zygmunt Stary
  • Odpowiedzialny za części – Mieszko I
  • Kierowanie produkcją – Bolesław Chrobry
  • Kolorystyka karoserii – Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”)

Geneza powstania

Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzeniem państwem zwanym Polska, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić se samochód, którym by jeździli na popijawy. Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I postanowili zrobić samochód zwany Nysa.

Parę słów o Nysie

  • Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji.
  • Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych.
  • Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy.
  • Karoseria jest przeważnie malowana farbami plakatowymi lub akwarelami.
  • Aby móc prowadzić Nysę trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę.
  • W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła.
  • Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
  • Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
  • Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
  • Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
  • W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
  • Pod siedzeniami były skrzynie pełne ogórkowych mentosów.
  • Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić.


Car with Driver-Silhouette.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.