Nysa (samochód): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
(Photo + kosmetyka) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Nysa.jpg|right|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]] |
|||
'''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz|radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury. |
'''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz|radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury. |
||
Linia 21: | Linia 22: | ||
* Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową. |
* Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową. |
||
* Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów. |
* Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów. |
||
* Nysa skręca tylko lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik). |
* Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik). |
||
* Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami. |
* Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami. |
||
* W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”. |
* W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”. |
Wersja z 20:07, 15 lis 2012
Nysa – skubany wóz ze złomu, czasami nawet radiowóz, czyli kiedy jedzie nim milicja. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć Syreną. Pobieżnie podobna do Żuka. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.
Twórcy Nysy
- Projektant pojazdu – Władysław Jagiełło
- Pomocnik projektanta – Zygmunt Stary
- Odpowiedzialny za części – Mieszko I
- Kierowanie produkcją – Bolesław Chrobry
- Kolorystyka karoserii – Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”)
Geneza powstania
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzeniem państwem zwanym Polska, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić se samochód, którym by jeździli na popijawy. Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I postanowili zrobić samochód zwany Nysa.
Parę słów o Nysie
- Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji.
- Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych.
- Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy.
- Karoseria jest przeważnie malowana farbami plakatowymi lub akwarelami.
- Aby móc prowadzić Nysę trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę.
- W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła.
- Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
- Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
- Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
- Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
- W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
- Pod siedzeniami były skrzynie pełne ogórkowych mentosów.
- Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.