Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Naprawa linków) |
(→Zalety) |
||
Linia 36: | Linia 36: | ||
* Przy 260 km/h zakrzywia się czasoprzestrzeń. |
* Przy 260 km/h zakrzywia się czasoprzestrzeń. |
||
* Przy 300 km/h następuje Apokalipsa św. Jana. |
* Przy 300 km/h następuje Apokalipsa św. Jana. |
||
* Przy 999 km/h zagina się czasoprzestrzeń. |
|||
* |
* Przy 1000 km/h hamujesz i jesteś w Matrixie. |
||
* Dowolna kobieta prowadząca czerwonego malucha potrafi wyhamować swój pojazd z każdej prędkości do zera w czasie jednej sekundy. |
* Dowolna kobieta prowadząca czerwonego malucha potrafi wyhamować swój pojazd z każdej prędkości do zera w czasie jednej sekundy. |
||
* Silnik odrzutowy od odkurzacza. |
* Silnik odrzutowy od odkurzacza. |
||
Linia 63: | Linia 64: | ||
* Aby skręcić w prawo lub lewo, trzeba wrzucić czynsz – 50 gr do dziurki w środku kierownicy. |
* Aby skręcić w prawo lub lewo, trzeba wrzucić czynsz – 50 gr do dziurki w środku kierownicy. |
||
* Ultraprzenośny: jeśli chcesz iść na piechotę, możesz upchnąć go do walizki. |
* Ultraprzenośny: jeśli chcesz iść na piechotę, możesz upchnąć go do walizki. |
||
* Bezpieczniejszy jest nawet od [[Volvo| |
* Bezpieczniejszy jest nawet od [[Volvo|Volvo]]. |
||
* Kiedy rozwalisz przód możesz to olać i jechać dalej. |
|||
== Wady == |
== Wady == |
Wersja z 17:28, 6 wrz 2013
thumb|200px|Recenzja Fiata 126p Mały Fiat przetrwa jeszcze tysiąc lat!
- Big Cyc o Fiacie 126p
Szablon:T polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM od 18 września 1975. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.
Zalety
- Strefa zgniotu kończy się na silniku, co stawia fiata 126p obok takich luksusowych aut, jak na przykład ferrari.
- Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
- Tylne drzwi dla teściowej.
- Łatwy tuning – wystarczy zaprosić więcej osób do pchania.
- Silnik z tyłu – chroniony przed zderzeniem przednim.
- W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
- Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę (bez możliwości skręcania), przednią szybę (opcjonalne) i powietrze w kabinie (gratis!).
- Automatycznie otwierane szyby, gdy trzasnęło się drzwiami.
- Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
- Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie.
- Strefy zgniotu, które jak w każdym normalnym samochodzie kończą się na silniku.
- Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych.
- Uczy dobrych manier – zanim się wsiądzie trzeba zdjąć czapkę.
- Jak się zepsuje, to można go wziąć pod pachę i zanieść do najbliższego kowala.
- Można ewentualnie użyć go jako kurnik lub budę dla psa.
- Również można go użyć do zabawy dla własnych dzieci.
- Napęd hybrydowy – zwykły i jak się go pcha.
- Kierowca nie słyszy hałasu silnika bo ma kolana na uszach.
- Aby podwoić jego wartość wystarczy zatankować do pełna.
- Jeżeli ktoś łapie „stopa” masz pewność, że to właśnie przy nim klient opuści rękę.
- Przy 100 km/h włącza się melodyjka „Pan Jezus już się zbliża”. Z dachu wysuwa się Biblia otwarta na Apokalipsie św. Jana.
- Przy 120 km/h samochód częściowo zmienia geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej aerodynamicznym (między innymi zaczynają składać się lusterka jak w Viperze).
- Przy 130 km/h św. Piotr szykuje klucze.
- Przy 140 km/h zamykasz licznik, co oznacza, że zaraz odpadną ci koła.
- Przy 200 km/h samochód szybuje i przód zgniata się imitując zderzenie czołowe.
- Przy 260 km/h zakrzywia się czasoprzestrzeń.
- Przy 300 km/h następuje Apokalipsa św. Jana.
- Przy 999 km/h zagina się czasoprzestrzeń.
- Przy 1000 km/h hamujesz i jesteś w Matrixie.
- Dowolna kobieta prowadząca czerwonego malucha potrafi wyhamować swój pojazd z każdej prędkości do zera w czasie jednej sekundy.
- Silnik odrzutowy od odkurzacza.
- Jest jedynym autem na świecie błogosławionym przez Papieża, gdyż nie da się w nim zgrzeszyć.
- W wersji bez zderzaków mieści się do windy.
- Zamiast normalnych kół można użyć od taczki.
- Odciąć mu rurę wydechową i będzie warczał jak Ferrari.
- Dzięki małej wielkości można go wrzucić na szafę w czasie nieużytkowania.
- Zamiast silnika zamontować mu łańcuch i pedały, wtedy będzie samochód sportowy.
- Albo usunąć podłogę i zabawić się w Flintstonów.
- Jeśli brakuje ci miejsca możesz wyciągnąć silnik, dać tam rzeczy i jechać dalej.
- Działa na wszystko, z wódką włącznie.
- Wczoraj stał się zabytkiem, a liczni właściciele Polacy zostali milionerami.
- Pozwala ćwiczyć kondycję fizyczną – jeśli jedzie się nim za długo wyłącza się i trzeba go pchać lub iść na nogach.
- Udowodnione – do malucha mieści się mąż, żona, dzieciak, pies, bardzo gruba teściowa i 50 kg bagażu.
- Po wyjęciu prawego fotela zmieścimy lodówkę (małą), 13 (komisyjnie stwierdzone) skrzynek piwa lub 90 ubijanek truskawek.
- Samochód nie wymaga sprawdzania poziomu płynu chłodzącego silnik.
- Wszystkie części nie są droższe niż 20 zł.
- Samochód dla pobożnych – zawsze trzeba się pomodlić aby odpalił i dojechał na miejsce.
- Napęd na tył jak w każdym porządnym bolidzie.
- Nie da się dostać mandatu za przekroczenie prędkości.
- Idealny do spania w 4 osoby (obowiązkowo po 2 kratach piwa).
- Gdy nasza teściowa spada z urwiska, nie ponosimy większych kosztów (pogrzeb teściowej to nie nasz problem).
- Tani w utrzymaniu: wystarczy popchać, a ruszy bez akumulatora i paliwa, a nawet silnika.
- Przy zderzeniu bocznym auto, które w niego uderza jest nietknięte.
- Aby skręcić w prawo lub lewo, trzeba wrzucić czynsz – 50 gr do dziurki w środku kierownicy.
- Ultraprzenośny: jeśli chcesz iść na piechotę, możesz upchnąć go do walizki.
- Bezpieczniejszy jest nawet od Volvo.
- Kiedy rozwalisz przód możesz to olać i jechać dalej.
Wady
- Głowę trzyma się pomiędzy nogami z powodu „obszernego wnętrza”.
- Tylna kanapa pozwalająca symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
- Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
- Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
- Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą).
- Często rdzewieją szyby z przodu.
- Doskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
- Czasem klima się zacina (ochłodzenie działa tylko zimą).
- Jeżeli nawali układ hamulcowy (co się często zdarza), to trzeba hamować nogami.
- Przy prędkości 20 km/h maska się odgina oraz po bokach złuszcza się lakier.
- Powyżej 70 km/h zamienia się w samolot.
- Powyżej 80 km/h należy przytrzymać przednią szybę, aby nie wpadła do środka.
- Po osiągnięciu prędkości maksymalnej (85km/h) trzeba patrzeć
w lusterkaza siebie, żeby nie pogubić pozostałych części. - Przy drifcie na polach można dachować.
- Jeżeli wsiądzie 5 osób zmienia się w U-Boota i ryje tablicą rejestracyjną o asfalt pod pretekstem zanurzenia.
- Maluch osiąga największą prędkość podczas holowania go, oraz spadania z urwiska.
- Duma w rodzinie, wstyd na ulicy.
- Gdy przejeździ 20 lat ryzyko ewolucji w Transformersa: koła zmienią pozycję, maska zniknie, a z przodu wyrośnie nam dopalacz – laweta.
- Konstruktorzy opracowali otwieranie bagażnika tak aby podczas dachowania szyba wypadła a akumulator lądował na nas.
- Brak możliwości kupna na raty.
- Gdy skończą się monety samochód nie zwraca uwagi na skręty.
- I wywraca się na nich przy prędkości 1 km/h.
- Zatruwa powietrze bardziej niż skunks.
Zaawansowana technologia
Konstruktorzy Ferrari w wydaniu Polski Ludowej zadbali o to, aby w tym modelu pojawiły się najnowsze złożone systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Oto część z nich:
- Szablon:T maska w trakcie zderzenia czołowego może się oderwać i odciąć głowę kierowcy i pasażerowi z przodu. Dzięki temu obydwaj unikną niepotrzebnego bólu związanego ze zgniataniem się razem z resztą samochodu.
- Szablon:T Jeśli zejdzie nam powietrze z któregoś z kół, wtedy samochód automatycznie skręca w lewo lub w prawo. W razie krytycznego poziomu powietrza auto zaczyna turlać się po drodze.
- Szablon:T w razie spodziewanych przymrozków silnik można odkręcić za pomocą 5 śrub i zanieść do domu razem z akumulatorem.
- Szablon:T powyżej 50 km/h (o ile się do tyłu rozpędzi) samochód zaczyna informować kierowcę o tym fakcie, poprzez nienaturalne wibracje nadwozia. Po dłuższej chwili wycieraczki z przedniej szyby przepełzają na tylną.
- Szablon:T z powodu zmiany ustroju już nieaktualny. W czasach PRL-u można było podjechać do sklepu, zakupić butelkę octu i ewentualnie coś na kartki. Takie zakupy idealnie mieściły się w bagażniku.
- Szablon:T możliwość odpalenia silnika na sznurek po otwarciu klapy silnika (udowodnione w praktyce) w przypadku awarii układu podstawowego.
- Szablon:T ciała po wypadku są stale przytwierdzone do siedzeń pasami. Dzięki temu służby mogą je wyjąć razem z siedzeniami i bezpiecznie przewieźć do kostnicy, nie narażając się na potrącenie przez innych uczestników ruchu w trakcie zbierania szczątków.
- Szablon:T w razie zgubienia lub zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie, można uchylić przednią trójkątną szybkę i otworzyć drzwi od środka.
- Szablon:T posiada okrągłą kierownicę za 2 złote, która pomaga skręcać samochodowi w stronę,w którą wymagamy
- Szablon:T rozpędza się w 50 s do setki i tym samym wymusza użycie zewnętrznego napędu w postaci nóg posiadacza.