SOR BN 12: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (bosz, to było tak ŹLE napisane że zęby bolą, idź człowieku do tej biblioteki i się naucz pisać po polskiemu) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{redakcja}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Historia <s>oparta na faktach</s> == |
== Historia <s>oparta na faktach</s> == |
||
⚫ | Pewnego dnia roku 2003 inżynierowie SOR-a stworzyli normalnie wyglądający [[autobus]], który niczym się nie różnił od innych ówczesnych nowinek technicznych (na przykład [[Solaris Urbino|Urbino]]). Jednak ze względu na wypicie jednego piwa za dużo, konstrukcja się przekrzywiła, a drzwi wypadły z framug. Gdy kierownik zmiany zobaczył efekt końcowy, okrzyknął to największym osiągnięciem czeskiej techniki od czasu wynalezienia [[semtex]]u<ref>Lub [[Słowacja|Słowacji]], to też był niezły wynalazek</ref> i kazał porzucić wszystkie inne projekty. |
||
[[Plik:SOR NB 12 City Košice.jpg|thumb|A miało powstać coś takiego…]] |
|||
⚫ | Pewnego dnia roku 2003 |
||
== Wady i zalety == |
== Wady i zalety == |
||
=== Zalety === |
=== Zalety === |
||
⚫ | |||
* Autobus jest krzywy, więc lepiej dopasowuje się do geometrii zakrętów. |
|||
⚫ | |||
* …a ta wysokopodłogowa część ma dużo siedzeń. |
|||
=== Wady === |
=== Wady === |
||
* Brak. |
|||
* Autobus jest krzywy, co jest negatywem dla dwóch stron: |
|||
** dla Ciebie, gdyż po imprezie może Ci się kręcić w głowie; |
|||
** dla kierowcy, gdyż mu się wydaje, że się zmieści, a tak naprawdę… no cóż; |
|||
* Wejście do wysokopodłogowej części graniczy z cudem; |
|||
* Drzwi z przodu nie są dwuczęściowe, przez co są wąskie; |
|||
* Zresztą sama nazwa wskazuje, że autobus się nadaje tylko na szpitalny SOR. |
|||
=== Wada i zaleta jednocześnie === |
|||
Pewien Czech wymyślił sobie, żeby w niektórych dyliżansach pomiędzy przednią osią a drugimi drzwiami była dodatkowa para drzwi. I super, jest większa szansa, że się władujesz. Natomiast przez to jest mniej siedzeń, a przez to mniejsza szansa na posadzenie dupy. Tak, jest jeszcze tył, tylko pamiętaj co o nim mówiliśmy. |
|||
== Wyroby na tym modelu oparte == |
|||
* '''SOR CN12''' – wersja bez tylnych drzwi. Przez tą różnicę, żeby dostać się na tył trzeba chyba być spektralnym. |
|||
* '''SOR BNG12''' – wersja na truciznę, jaką jest gaz ziemny. |
|||
* [[Plik:Ostrava, SOR TN 12 A.jpg|thumb|Beznadzieja pod każdym względem.|alt=]]'''SOR TN12''' – teraz pora na najbardziej p{{Cenzura3}}ny wyrób. Tak, jest to [[trolejbus]], a właściwie wyrób trolejbusopodobny tak beznadziejny, że wyprodukowali tylko dwie sztuki. Jest to także dowód, że coś, co jest brzydkie można zrobić brzydsze. |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[Solbus Solcity 12]] |
|||
* [[Solaris Urbino]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
* [[Trolejbus]] |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
{{Komunikacja miejska}} |
||
[[Kategoria:Autobusy]] |
[[Kategoria:Autobusy]] |
Wersja z 13:01, 31 sie 2021
SOR BN12 – wyrób autobusopodobny produkowany od 2003 u naszych podchmielonych sąsiadów w zakładach SOR.
Historia oparta na faktach
Pewnego dnia roku 2003 inżynierowie SOR-a stworzyli normalnie wyglądający autobus, który niczym się nie różnił od innych ówczesnych nowinek technicznych (na przykład Urbino). Jednak ze względu na wypicie jednego piwa za dużo, konstrukcja się przekrzywiła, a drzwi wypadły z framug. Gdy kierownik zmiany zobaczył efekt końcowy, okrzyknął to największym osiągnięciem czeskiej techniki od czasu wynalezienia semtexu[1] i kazał porzucić wszystkie inne projekty.
Wady i zalety
Zalety
- Ma wysokopodłogową część, więc się możesz odizolować od babć autobusowych.
- Autobus jest krzywy, więc lepiej dopasowuje się do geometrii zakrętów.
Wady
- Brak.