Daewoo Lanos: Różnice pomiędzy wersjami
Dronerczyk (dyskusja • edycje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{SDU/wstawka|2024-02-17}} |
{{SDU/wstawka|2024-02-17}} |
||
[[Plik:Daewoo Lanos front 20080110.jpg|thumb|Daewoo]] |
[[Plik:Daewoo Lanos front 20080110.jpg|thumb|Daewoo]] |
||
'''Daewoo Lanos''' – samochód ten był/jest popularny przez większe zamiłowanie do gazu, niż [[Niemcy (naród)| nasi sąsiedzi w 1945]]. Produkowany był w [[Polska|Polszy]], ale dresy sprowadzali części z [[Korea Południowa|Korei]], ponieważ Lanos miał tyle samo wyposażenia co jego bracia z [[FSO Polonez|FSO]]. |
'''Daewoo Lanos''' – samochód ten był/jest popularny przez większe zamiłowanie do gazu, niż [[Niemcy (naród)| nasi sąsiedzi w 1945]]. Produkowany był w [[Polska|Polszy]], ale dresy sprowadzali części z [[Korea Południowa|Korei]], ponieważ Lanos miał tyle samo wyposażenia co jego bracia z [[FSO Polonez|FSO]]. |
||
== Wyposażenie == |
== Wyposażenie == |
||
[[Plik:Daewoo Lanos, Oude Pekela (2019) 30.jpg|thumb|Meduza na ciebie patrzy]] |
|||
* Kolorowe zderzaki (po dopłacie); |
|||
* Instalacja gazowa montowana przez filię [[Janusz|Janusz Customs]] znajdującą się w FSO; |
* Instalacja gazowa montowana przez filię [[Janusz|Janusz Customs]] znajdującą się w FSO; |
||
* Korbkę do otwierania szyby, którą możemy się bawić wyprzedzając tira z silnikiem 1.4, który miał oszałamiający wynik w 15 sekund do setki (testy były przeprowadzane bez bagażnika wypchanego [[ziemniak]]ami); |
* Korbkę do otwierania szyby, którą możemy się bawić wyprzedzając tira z silnikiem 1.4, który miał oszałamiający wynik w 15 sekund do setki (testy były przeprowadzane bez bagażnika wypchanego [[ziemniak]]ami); |
Wersja z 23:37, 17 lut 2024
Ten artykuł został umieszczony na liście stron do usunięcia. Aby poznać dokładniejsze powody umieszczenia go na tej liście i ewentualnie podjąć dyskusję nad pozostawieniem go na Nonsensopedii, przejdź do tej strony. |
Daewoo Lanos – samochód ten był/jest popularny przez większe zamiłowanie do gazu, niż nasi sąsiedzi w 1945. Produkowany był w Polszy, ale dresy sprowadzali części z Korei, ponieważ Lanos miał tyle samo wyposażenia co jego bracia z FSO.
Wyposażenie
- Kolorowe zderzaki (po dopłacie);
- Instalacja gazowa montowana przez filię Janusz Customs znajdującą się w FSO;
- Korbkę do otwierania szyby, którą możemy się bawić wyprzedzając tira z silnikiem 1.4, który miał oszałamiający wynik w 15 sekund do setki (testy były przeprowadzane bez bagażnika wypchanego ziemniakami);
- Zgaduję, że krzesła też są wyposażeniem...
- Jest też kierownica;
- Ponoć niektórzy mają ABS (pytanie tylko, czy chodzi o hamulce);
- Teoretycznie występowały elektryczne szyby przednie, ale w praktyce żaden Janusz nie dopłacał do wersji SE/SX;
- W wersji premium dywaniki (49,99 zł).
Osiągi
Pomimo tragicznych osiągów (chociaż w sumie nie takich złych, jak na polskie standardy) Lanos został wydany także w wersji Sport. Tak, Sport, zabieg bardziej miał zachęcić dresów do kupna niż sprawić, żeby Lanosy były szybkie. Jednak kiedy Sebom i Matim znudził się podtlenek biedy (tzn. LyPyGy) montowali tam silniki ze swoich golfów i Lanosy były w stanie osiągnąć pierwszą prędkość kosmiczną (to wszystko przez to, że auta te miały dużo miejsca pod maską).
Wytrzymałość
Choć Lanosy miały strefę zgniotu na butli z gazem montowanej w bagażniku, były znane z odporności na rdzę (cynku było na karoserii więcej niż prezentów od naszych latających przyjaciół) i w wypadku niekoreańskich silników – pancernością (był tani w utrzymaniu nie tylko przez zamiłowanie do gazu, ale także nie potrzebował oleju silnikowego).