Daewoo Lanos: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
{{SDU/wstawka|2024-02-17}}
{{SDU/wstawka|2024-02-17}}





[[Plik:Daewoo Lanos front 20080110.jpg|thumb|Daewoo]]
[[Plik:Daewoo Lanos front 20080110.jpg|thumb|Daewoo]]
'''Daewoo Lanos''' – samochód ten był/jest popularny przez większe zamiłowanie do gazu, niż [[Niemcy (naród)| nasi sąsiedzi w 1945]]. Produkowany był w [[Polska|Polszy]], ale dresy sprowadzali części z [[Korea Południowa|Korei]], ponieważ Lanos miał tyle samo wyposażenia co jego bracia z [[FSO Polonez|FSO]].
'''Daewoo Lanos''' – samochód ten był/jest popularny przez większe zamiłowanie do gazu, niż [[Niemcy (naród)| nasi sąsiedzi w 1945]]. Produkowany był w [[Polska|Polszy]], ale dresy sprowadzali części z [[Korea Południowa|Korei]], ponieważ Lanos miał tyle samo wyposażenia co jego bracia z [[FSO Polonez|FSO]].


== Wyposażenie ==
== Wyposażenie ==
* [[Plik:Daewoo Lanos, Oude Pekela (2019) 30.jpg|thumb|Meduza na ciebie patrzy]]Kolorowe zderzaki (po dopłacie);
[[Plik:Daewoo Lanos, Oude Pekela (2019) 30.jpg|thumb|Meduza na ciebie patrzy]]
* Kolorowe zderzaki (po dopłacie);
* Instalacja gazowa montowana przez filię [[Janusz|Janusz Customs]] znajdującą się w FSO;
* Instalacja gazowa montowana przez filię [[Janusz|Janusz Customs]] znajdującą się w FSO;
* Korbkę do otwierania szyby, którą możemy się bawić wyprzedzając tira z silnikiem 1.4, który miał oszałamiający wynik w 15 sekund do setki (testy były przeprowadzane bez bagażnika wypchanego [[ziemniak]]ami);
* Korbkę do otwierania szyby, którą możemy się bawić wyprzedzając tira z silnikiem 1.4, który miał oszałamiający wynik w 15 sekund do setki (testy były przeprowadzane bez bagażnika wypchanego [[ziemniak]]ami);

Wersja z 23:37, 17 lut 2024

Daewoo

Daewoo Lanos – samochód ten był/jest popularny przez większe zamiłowanie do gazu, niż nasi sąsiedzi w 1945. Produkowany był w Polszy, ale dresy sprowadzali części z Korei, ponieważ Lanos miał tyle samo wyposażenia co jego bracia z FSO.

Wyposażenie

Meduza na ciebie patrzy
  • Kolorowe zderzaki (po dopłacie);
  • Instalacja gazowa montowana przez filię Janusz Customs znajdującą się w FSO;
  • Korbkę do otwierania szyby, którą możemy się bawić wyprzedzając tira z silnikiem 1.4, który miał oszałamiający wynik w 15 sekund do setki (testy były przeprowadzane bez bagażnika wypchanego ziemniakami);
  • Zgaduję, że krzesła też są wyposażeniem...
  • Jest też kierownica;
  • Ponoć niektórzy mają ABS (pytanie tylko, czy chodzi o hamulce);
  • Teoretycznie występowały elektryczne szyby przednie, ale w praktyce żaden Janusz nie dopłacał do wersji SE/SX;
  • W wersji premium dywaniki (49,99 zł).

Osiągi

Pomimo tragicznych osiągów (chociaż w sumie nie takich złych, jak na polskie standardy) Lanos został wydany także w wersji Sport. Tak, Sport, zabieg bardziej miał zachęcić dresów do kupna niż sprawić, żeby Lanosy były szybkie. Jednak kiedy Sebom i Matim znudził się podtlenek biedy (tzn. LyPyGy) montowali tam silniki ze swoich golfów i Lanosy były w stanie osiągnąć pierwszą prędkość kosmiczną (to wszystko przez to, że auta te miały dużo miejsca pod maską).

Wytrzymałość

Choć Lanosy miały strefę zgniotu na butli z gazem montowanej w bagażniku, były znane z odporności na rdzę (cynku było na karoserii więcej niż prezentów od naszych latających przyjaciół) i w wypadku niekoreańskich silników – pancernością (był tani w utrzymaniu nie tylko przez zamiłowanie do gazu, ale także nie potrzebował oleju silnikowego).