Nonźródła:Dowcipy o muzykach: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(półpauzy)
Linia 25: Linia 25:
*Basista podczas gry używa lewej półkuli mózgu, a gitarzysta prawej. Pewien basista zapragnął grać na gitarze, więc poszedł do szpitala na operacje zamienienia półkul mózgu. Niestety operacja się nie powiodła i lekarze musieli usunąć cały mózg muzyka. Facet obudził się z narkozy i nagle krzyczy: <br>-Gdzie są moje pałeczki!!!!!<br>
*Basista podczas gry używa lewej półkuli mózgu, a gitarzysta prawej. Pewien basista zapragnął grać na gitarze, więc poszedł do szpitala na operacje zamienienia półkul mózgu. Niestety operacja się nie powiodła i lekarze musieli usunąć cały mózg muzyka. Facet obudził się z narkozy i nagle krzyczy: <br>-Gdzie są moje pałeczki!!!!!<br>


*Perkusista- już nie techniczny, jeszcze nie muzyk.
*Perkusista już nie techniczny, jeszcze nie muzyk.


*– Dlaczego perkusista deathmetalowy gra tak szybko?<br>– Bo jak się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy.
*– Dlaczego perkusista deathmetalowy gra tak szybko?<br>– Bo jak się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy.
Linia 50: Linia 50:
*– Dlaczego kawały o basistach są bardzo długie?<br>– Bo i tak tylko basista zrozumie ich [[sens]].
*– Dlaczego kawały o basistach są bardzo długie?<br>– Bo i tak tylko basista zrozumie ich [[sens]].


*- Czym się różni basista od pudełka z pizzą ?<br> - To drugie jest wstanie nakarmić czteroosobową rodzinę.
* Czym się różni basista od pudełka z pizzą ?<br> To drugie jest wstanie nakarmić czteroosobową rodzinę.


* Z [[pamiętnik]]a basisty:
* Z [[pamiętnik]]a basisty:
Linia 63: Linia 63:
==Kontrabasistach==
==Kontrabasistach==


*Po koncercie do [[kontrabasista|kontrabasisty]] podchodzi jego [[żona]] (nie muzyk) i pyta:<br>- Słuchaj, czemu oni tak szybko przebierają na tych instrumentach, a ty cały [[czas]] trzymasz palec na jednym dźwięku?<br>- Widzisz kochanie - odpowiedział kontrabasista - bo oni wciąż jeszcze szukają, a ja już znalazłem.
*Po koncercie do [[kontrabasista|kontrabasisty]] podchodzi jego [[żona]] (nie muzyk) i pyta:<br> Słuchaj, czemu oni tak szybko przebierają na tych instrumentach, a ty cały [[czas]] trzymasz palec na jednym dźwięku?<br> Widzisz kochanie odpowiedział kontrabasista bo oni wciąż jeszcze szukają, a ja już znalazłem.


*Pewien kontrabasista w operze na 50-lecie swojej pracy dostał bilet na operę, którą grał przez całe swoje życie, aby zobaczyć, jak to brzmi od zewnątrz. Po koncercie spotykają go koledzy kontrabasiści i pytają, jak było?<br>- No super - tylko wiecie, tam gdzie my mamy takie nastrojowe ta-tam tam tam, ta-tam tam tam (a-f a d, a-f a d), to oni grają jakieś tam: Pam, pam pa-ram pam, pam pa-pam (motyw z Carmen - Habanera).
*Pewien kontrabasista w operze na 50-lecie swojej pracy dostał bilet na operę, którą grał przez całe swoje życie, aby zobaczyć, jak to brzmi od zewnątrz. Po koncercie spotykają go koledzy kontrabasiści i pytają, jak było?<br> No super tylko wiecie, tam gdzie my mamy takie nastrojowe ta-tam tam tam, ta-tam tam tam (a-f a d, a-f a d), to oni grają jakieś tam: Pam, pam pa-ram pam, pam pa-pam (motyw z Carmen Habanera).


==Dyrygentach==
==Dyrygentach==
Linia 72: Linia 72:
"[[Skrzypce]] z lewej, [[wiolonczela|wiolonczele]] z prawej".
"[[Skrzypce]] z lewej, [[wiolonczela|wiolonczele]] z prawej".


*Próba orkiestry. Dyrygent ma wątpliwości:<br>- Panie Janku, co Pan tam grasz na tym kontrafagocie?<br>- "C" subkontra Panie dyrygencie.<br>- Zagraj Pan.<br>- Prrrrr<br>- A zagraj Pan "D".<br>- Prrrrr.<br>- To może "E"?<br>- Prrrrr.<br>- A zagraj Pan gamę?<br>- Prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr<br>- A to graj już Pan to "C"...
*Próba orkiestry. Dyrygent ma wątpliwości:<br> Panie Janku, co Pan tam grasz na tym kontrafagocie?<br> "C" subkontra Panie dyrygencie.<br> Zagraj Pan.<br> Prrrrr<br> A zagraj Pan "D".<br> Prrrrr.<br>- To może "E"?<br> Prrrrr.<br> A zagraj Pan gamę?<br> Prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr<br> A to graj już Pan to "C"...


* Na próbie dyrygent, nie odrywając wzroku od partytury, woła:<br> - Drugie skrzypce - trochę wyżej!<br> Orkiestra gra drugi raz ten sam fragment.<br> - Drugie skrzypce - prosiłem: wyżej!<br> Gdy sytuacja powtarza się jeszcze raz, pierwszy skrzypek odpowiada:<br> - Maestro, kolega nie mógł przyjść na próbę - nie ma dziś drugich skrzypiec.<br> - To proszę mu przekazać, że jak się już pojawi, to w tym miejscu ma zagrać wyżej!<br>
* Na próbie dyrygent, nie odrywając wzroku od partytury, woła:<br> Drugie skrzypce trochę wyżej!<br> Orkiestra gra drugi raz ten sam fragment.<br> Drugie skrzypce –prosiłem: wyżej!<br> Gdy sytuacja powtarza się jeszcze raz, pierwszy skrzypek odpowiada:<br> Maestro, kolega nie mógł przyjść na próbę nie ma dziś drugich skrzypiec.<br> To proszę mu przekazać, że jak się już pojawi, to w tym miejscu ma zagrać wyżej!<br>


*-Co powstaje ze skrzyżowania akrobaty z aktorem?<br>- [[Dyrygent]]
*-Co powstaje ze skrzyżowania akrobaty z aktorem?<br> [[Dyrygent]]


*Jak ma na [[imię]] najbliższa [[przyjaciółka]] dyrygenta?<br>- Batuta
*Jak ma na [[imię]] najbliższa [[przyjaciółka]] dyrygenta?<br> Batuta


*Kto zawsze zajmuje miejsce najbliżej orkiestry?<br>- Dyrygent
*Kto zawsze zajmuje miejsce najbliżej orkiestry?<br> Dyrygent


*Dyrygent niezadowolony z gry bębnów:<br> - Jak widać, że jest kiepskim materiałem na muzyka, to mu się daje dwie pałeczki i sadza za bębnem.<br> Na co ktoś zza bębnów odpowiada:<br> - A jak i do tego się nie nadaje, to mu się jedną pałeczkę odbiera i szykuje na dyrygenta.
*Dyrygent niezadowolony z gry bębnów:<br> Jak widać, że jest kiepskim materiałem na muzyka, to mu się daje dwie pałeczki i sadza za bębnem.<br> Na co ktoś zza bębnów odpowiada:<br> A jak i do tego się nie nadaje, to mu się jedną pałeczkę odbiera i szykuje na dyrygenta.


==Altowiolistach==
==Altowiolistach==


*W karty grali: [[Myszka Miki|Myszka Mickey]], [[Kaczor Donald]], dobry [[altowiolista]] i zły altowiolista. Kto wygrał?<br>– Oczywiście - zły altowiolista, bo reszta to postacie fikcyjne.
*W karty grali: [[Myszka Miki|Myszka Mickey]], [[Kaczor Donald]], dobry [[altowiolista]] i zły altowiolista. Kto wygrał?<br>– Oczywiście zły altowiolista, bo reszta to postacie fikcyjne.


*– Co robi [[skrzypek]] siedzący w pierwszym pulpicie, gdy straci palec?<br>– Przechodzi do drugiego pulpitu<br>– A co robi, gdy straci [[ręce|rękę]]?<br>– Przechodzi do altówek.
*– Co robi [[skrzypek]] siedzący w pierwszym pulpicie, gdy straci palec?<br>– Przechodzi do drugiego pulpitu<br>– A co robi, gdy straci [[ręce|rękę]]?<br>– Przechodzi do altówek.
Linia 94: Linia 94:
*– Jaka jest [[definicja]] sekundy malej?<br>– dwa oboje grające unisono<br>– a tercji wielkiej?<br>– dwie altówki grające unisono
*– Jaka jest [[definicja]] sekundy malej?<br>– dwa oboje grające unisono<br>– a tercji wielkiej?<br>– dwie altówki grające unisono


*– Dlaczego partii altówki nie słychać na płycie CD?<br>- Nagranie cyfrowe eliminuje szumy.
*– Dlaczego partii altówki nie słychać na płycie CD?<br> Nagranie cyfrowe eliminuje szumy.


* Szedł [[Jezus Chrystus|Jezus]] i uzdrawiał ludzi. Niewidomemu przywrócił wzrok, do sparaliżowanego powiedział powiedział "Wstań i idź" i sparaliżowany odzyskał władze w nogach. Nagle Jezus zobaczył mężczyznę siedzącego pod drzewem i płaczącego. Podszedł do niego i spytał:
* Szedł [[Jezus Chrystus|Jezus]] i uzdrawiał ludzi. Niewidomemu przywrócił wzrok, do sparaliżowanego powiedział powiedział "Wstań i idź" i sparaliżowany odzyskał władze w nogach. Nagle Jezus zobaczył mężczyznę siedzącego pod drzewem i płaczącego. Podszedł do niego i spytał:
:- Co ci jest? Pomogę ci.
: Co ci jest? Pomogę ci.
:- Jestem Altowiolistą.
: Jestem Altowiolistą.
: Jezus siadł obok i też się rozpłakał.
: Jezus siadł obok i też się rozpłakał.


Linia 106: Linia 106:


* Na próbie pobili się oboista i altowiolista. Dyrygent przerywa i pyta:
* Na próbie pobili się oboista i altowiolista. Dyrygent przerywa i pyta:
:- Panie oboista, czemu Pan go uderzył?
: Panie oboista, czemu Pan go uderzył?
:- Bo on mi złamał stroik, panie dyrygencie
: Bo on mi złamał stroik, panie dyrygencie
: Dyrygent zwraca się do altowiolisty
: Dyrygent zwraca się do altowiolisty
:- Czemu Pan mu złamał stroik?
: Czemu Pan mu złamał stroik?
:- Bo on mi odkręcił kołek i nie chce powiedzieć który!!!
: Bo on mi odkręcił kołek i nie chce powiedzieć który!!!


*– Jak skłonić tuzin altowiolistów by grali w unisonie?<br>– Zastrzelić jedenastu z nich.
*– Jak skłonić tuzin altowiolistów by grali w unisonie?<br>– Zastrzelić jedenastu z nich.
Linia 116: Linia 116:
*– Czym się różni pierwszy pulpit altówek od ostatniego pulpitu altówek?<br>– Sekundą i ćwierćnutą
*– Czym się różni pierwszy pulpit altówek od ostatniego pulpitu altówek?<br>– Sekundą i ćwierćnutą


*– Wiejski skrzypek chciał się dostać do filharmonii. Dyrygent pyta go: - no dobrze, a zna pan Mozarta, Beethovena?
*– Wiejski skrzypek chciał się dostać do filharmonii. Dyrygent pyta go: no dobrze, a zna pan Mozarta, Beethovena?
:- Tych nie znam, po innych wsiach grali...
: Tych nie znam, po innych wsiach grali...


* Wbija koleś do sklepu muzycznego i widzi dwie altówki. Wyglądają tak samo, jednak pierwsza kosztuje dwa tysiące, a druga pięćdziesiąt tysięcy. Pyta sprzedawcę:
* Wbija koleś do sklepu muzycznego i widzi dwie altówki. Wyglądają tak samo, jednak pierwsza kosztuje dwa tysiące, a druga pięćdziesiąt tysięcy. Pyta sprzedawcę:
:- Proszę pana, a dlaczego te altówki mają inną cenę? Przecież są identyczne!
: Proszę pana, a dlaczego te altówki mają inną cenę? Przecież są identyczne!
: A sprzedawca no to:
: A sprzedawca no to:
:- Ta za pięćdziesiąt tysięcy jest nastrojona.
: Ta za pięćdziesiąt tysięcy jest nastrojona.


* Czym różni się altówka od pralki?<br>- Z pralki wychodzi czyste.
* Czym różni się altówka od pralki?<br> Z pralki wychodzi czyste.


*Jak powstała altówka?<br>- Ktoś przez przypadek naciągnął struny na futerał od skrzypiec.
*Jak powstała altówka?<br> Ktoś przez przypadek naciągnął struny na futerał od skrzypiec.


==Muzykach jazzowych==
==Muzykach jazzowych==
Linia 132: Linia 132:
*– Czym się różni [[jazzman]] od pizzy?<br>– Pizza wyżywi [[rodzina|rodzinę]].
*– Czym się różni [[jazzman]] od pizzy?<br>– Pizza wyżywi [[rodzina|rodzinę]].


* Spotykają się dwaj muzycy jazzowi i jeden mówi do drugiego:<br>– Wiesz, wydałem płytę!<br>– Super, a ile sprzedałeś?<br>– Eee, niewiele - dom, [[samochód]]...
* Spotykają się dwaj muzycy jazzowi i jeden mówi do drugiego:<br>– Wiesz, wydałem płytę!<br>– Super, a ile sprzedałeś?<br>– Eee, niewiele dom, [[samochód]]...


* Spotykają się dwaj jazzmani:<br>– Wiesz, kupiłem twoją nową [[płyta|płytę]]!<br>– A, to ty...
* Spotykają się dwaj jazzmani:<br>– Wiesz, kupiłem twoją nową [[płyta|płytę]]!<br>– A, to ty...
Linia 139: Linia 139:


==Wokalistach==
==Wokalistach==
*Czym się różni wydział wokalny od harfy?<br>- Harfa ma tylko siedem pedałów...
*Czym się różni wydział wokalny od harfy?<br> Harfa ma tylko siedem pedałów...


*Po próbie [[opera|opery]] dyrygent mówi do orkiestry:<br>- Proszę państwa - jutro wszyscy o pół tonu wyżej.<br>- A ja, a ja? - pyta się solistka.<br>- A Pani jak zwykle - nic dodać nic ująć.
*Po próbie [[opera|opery]] dyrygent mówi do orkiestry:<br> Proszę państwa - jutro wszyscy o pół tonu wyżej.<br> A ja, a ja? - pyta się solistka.<br> A Pani jak zwykle nic dodać nic ująć.


*Znany solista siada na [[fotel|fotelu]] dentystycznym. Dentysta mówi:<br>- Proszę otworzyć [[usta]]<br>- Za [[za darmo|darmo]]?! Ja za samo otwarcie ust podczas koncertu dostaję 10 000 dolarów.
*Znany solista siada na [[fotel|fotelu]] dentystycznym. Dentysta mówi:<br> Proszę otworzyć [[usta]]<br> Za [[za darmo|darmo]]?! Ja za samo otwarcie ust podczas koncertu dostaję 10 000 dolarów.


*-Co robi chory śpiewak operowy?<br>- Cienko śpiewa.<br>- A śpiewaczka?<br>- Spuszcza z tonu.
*Co robi chory śpiewak operowy?<br> Cienko śpiewa.<br> A śpiewaczka?<br> Spuszcza z tonu.


*W sali koncertowej debiutująca śpiewaczka drżącym głosem śpiewa:<br>-Gdybym ja była ptaszęciem na niebie...<br>Głos z sali:<br>- A gdybym ja miał nabitą [[strzelba|strzelbę]]...
*W sali koncertowej debiutująca śpiewaczka drżącym głosem śpiewa:<br>Gdybym ja była ptaszęciem na niebie...<br>Głos z sali:<br> A gdybym ja miał nabitą [[strzelba|strzelbę]]...


*- W jaki sposób solistka zmienia [[żarówka|żarówkę]]?<br>- Po prostu trzyma żarówkę, a [[ziemia|świat]] kręci się wokół niej.
* W jaki sposób solistka zmienia [[żarówka|żarówkę]]?<br> Po prostu trzyma żarówkę, a [[ziemia|świat]] kręci się wokół niej.


*Zazdrosna żona:<br>- Na scenie operowej śpiewaczka wykonuje popisową partię wokalną.<br>- W trakcie wykonywania swojej arii, mąż z zachwytem zwraca się do swoje żony.<br>- Zobacz kochanie jaką ona ma piękną wspaniałą [[koloratura|koloraturę]].<br>- A na to żona.<br>- Ty się nie patrz na koloraturę, tylko słuchaj jak ona śpiewa.
*Zazdrosna żona:<br> Na scenie operowej śpiewaczka wykonuje popisową partię wokalną.<br> W trakcie wykonywania swojej arii, mąż z zachwytem zwraca się do swoje żony.<br>–Zobacz kochanie jaką ona ma piękną wspaniałą [[koloratura|koloraturę]].<br> A na to żona.<br> Ty się nie patrz na koloraturę, tylko słuchaj jak ona śpiewa.


*- Z czego składa się głowa śpiewaczki operowej?<br>- Ze strun głosowych oraz pudła rezonansowego.
* Z czego składa się głowa śpiewaczki operowej?<br> Ze strun głosowych oraz pudła rezonansowego.


==Instrumentach==
==Instrumentach==


*- Jak odróżnić [[fortepian]] od wiewiórki?<br>- Postawić przy drzewie. To co na [[drzewo]] wejdzie na pewno nie będzie fortepianem.
* Jak odróżnić [[fortepian]] od wiewiórki?<br> Postawić przy drzewie. To co na [[drzewo]] wejdzie na pewno nie będzie fortepianem.


*- Czym różni się [[wiolonczela]] od skrzypiec?<br>- Te drugie szybciej płoną.
* Czym różni się [[wiolonczela]] od skrzypiec?<br> Te drugie szybciej płoną.


*- Jaka jest różnica między [[słoń|słoniem]] a fortepianem?<br>- Fortepian da się zasłonić, ale słonia nie da się zafortepianić.
* Jaka jest różnica między [[słoń|słoniem]] a fortepianem?<br> Fortepian da się zasłonić, ale słonia nie da się zafortepianić.


*Rozmawiają 2 korniki:<br>
*Rozmawiają 2 korniki:<br>
-Smakuje normalnie...<br>
Smakuje normalnie...<br>
-A czego się spodziewałeś?<br>
A czego się spodziewałeś?<br>
-...Ludzie mówią, że to Stradivarius...
...Ludzie mówią, że to Stradivarius...


==Różne==
==Różne==


*Spotyka się dwóch czeskich muzyków:<br>- Wiesz co, założyłem kapelę<br>- Świetnie, a co to za kapela?<br>- Kwartet<br>- O! A ilu was tam gra?<br>- Trzech<br>- A kto?<br>- No ja i mój [[brat]]<br>-To ty masz brata?!<br>- Nie, a co?
*Spotyka się dwóch czeskich muzyków:<br> Wiesz co, założyłem kapelę<br> Świetnie, a co to za kapela?<br> Kwartet<br> O! A ilu was tam gra?<br> Trzech<br> A kto?<br> No ja i mój [[brat]]<br>To ty masz brata?!<br> Nie, a co?


*– Co mówi absolwent [[Akademia Muzyczna|Akademii Muzycznej]], który nie ma pracy, do studenta Akademii Muzycznej, który dostał pracę?<br>– Zapiekankę proszę.
*– Co mówi absolwent [[Akademia Muzyczna|Akademii Muzycznej]], który nie ma pracy, do studenta Akademii Muzycznej, który dostał pracę?<br>– Zapiekankę proszę.


*Na próbie dyrygent stuka batutą w pulpit, przerywając grę.<br>- Flecista - co Pan tam gra, proszę zagrać.<br>- Taki biegnik (trzeba zaśpiewać gamę do góry) pa pa pa pa pam ... (i w dół) pa pa pa pa pam.<br>- No nie - w nutach jest inaczej. - sprzeciwia się dyrygent - (te same dźwięki w górę i w dół) pa pa pa pa pa pa pa pa pam - proszę bardzo.<br>- Pa pa pa pa pam ... pa pa pa pa pam.<br>- No nie, mówię coś do Pana: pa pa pa pa pa pa pa pa pam.<br>- Pa pa pa pa pam ... pa pa pa pa pam.<br>- Panie, tam nie ma pauzy: pa pa pa pa pa pa pa pa pam.<br>- Ale Panie dyrygencie, ja muszę akurat stronę przewrócić.<br>- To Pan poprosi kolegę klarnecistę, klarnety akurat mają pauzę....<br>- Pa pa pa pa pam ...dziękuję bardzo ... pa pa pa pa pam.
*Na próbie dyrygent stuka batutą w pulpit, przerywając grę.<br> Flecista co Pan tam gra, proszę zagrać.<br> Taki biegnik (trzeba zaśpiewać gamę do góry) pa pa pa pa pam ... (i w dół) pa pa pa pa pam.<br> No nie w nutach jest inaczej. sprzeciwia się dyrygent (te same dźwięki w górę i w dół) pa pa pa pa pa pa pa pa pam proszę bardzo.<br> Pa pa pa pa pam ... pa pa pa pa pam.<br> No nie, mówię coś do Pana: pa pa pa pa pa pa pa pa pam.<br> Pa pa pa pa pam ... pa pa pa pa pam.<br> Panie, tam nie ma pauzy: pa pa pa pa pa pa pa pa pam.<br> Ale Panie dyrygencie, ja muszę akurat stronę przewrócić.<br> To Pan poprosi kolegę klarnecistę, klarnety akurat mają pauzę....<br> Pa pa pa pa pam ...dziękuję bardzo ... pa pa pa pa pam.


*- Ulubiony akord [[emo]]<br>- e-moll.
* Ulubiony akord [[emo]]<br> e-moll.


*- Z jakich dźwięków składa się trójdźwięk [[masochista|masochistyczny]]?<br>- Do-sol-mi.
* Z jakich dźwięków składa się trójdźwięk [[masochista|masochistyczny]]?<br> Do-sol-mi.


*- Jak się nazywa [[taniec]], który tańczy się na baczność?<br>- [[hymn|Mazurek Dąbrowskiego]]
* Jak się nazywa [[taniec]], który tańczy się na baczność?<br> [[hymn|Mazurek Dąbrowskiego]]


*-Jaki jest najbardziej drewniany interwał?<br>-D,H
*Jaki jest najbardziej drewniany interwał?<br>D,H


*Solista w czasie próby koncertu na trąbkę do dyrygenta:<br>
*Solista w czasie próby koncertu na trąbkę do dyrygenta:<br>
- Panie Kapelmistrzu, orkiestra gra tak głośno, że sam siebie nie słyszę.<br>
Panie Kapelmistrzu, orkiestra gra tak głośno, że sam siebie nie słyszę.<br>
Na to dyrygent:<br>
Na to dyrygent:<br>
- W takim razie jest pan szczęściarzem.
W takim razie jest pan szczęściarzem.
[[Kategoria:Serie dowcipów]]
[[Kategoria:Serie dowcipów]]

Wersja z 20:21, 22 sty 2012

Z kogo/czego chcesz dzisiaj zrywać boki?



edytuj ten szablon

Dowcipy o...

Muzykach rockowych

  • – Co robi muzyk rockowy po przebudzeniu się?
    – Wstaje, pociąga łyk whisky i próbuje zorientować się gdzie jest.
  • – Co słyszy muzyk rockowy ubrany w garnitur?
    Czy oskarżony ma coś na swoją obronę?
  • – Czy muzyk rockowy może zagrać na trzeźwo?
    – Prawdopodobnie może, ale po co ryzykować...
  • Koncert rockowy.
    Perkusista myśli: Ale równo dzisiaj gram, jeszcze solo i po sztuce laski są moje.
    Gitarule: Ale dzisiaj dobrze żarzy gra, jeszcze jakaś porywająca solówa z tarzaniem się na podłodze i laski są moje.
    Podobnie wokal: Ale dzisiaj czysto wychodzi, normalnie wszystkie panienki u stóp będę miał.
    Basista: i razA i dwaA i 3 G i 4 E zaraz przejście, kurde tylko się nie walnąć i razA i dwaA i trzy G i cztery EAis B Shit, walłem się...

Perkusistach

  • – Po czym poznać, że do drzwi puka perkusista?
    – Puka nierówno.
  • – Gdzie schować pałeczki, tak by pałker ich nie znalazł?
    – W wannie.
  • Perkusista do zespołu:
    Chłopaki, to jak dzisiaj grać – za szybko, czy za wolno?
  • – Co trzeba zrobić, żeby perkusista przestał grać?
    – Dać mu nuty.
  • Z wysokiego budynku lecą perkusista i basista. Perkusista:
    – No, przynajmniej raz skończymy równo.
    Po chwili:
    – Bach! Bach!
  • Basista podczas gry używa lewej półkuli mózgu, a gitarzysta prawej. Pewien basista zapragnął grać na gitarze, więc poszedł do szpitala na operacje zamienienia półkul mózgu. Niestety operacja się nie powiodła i lekarze musieli usunąć cały mózg muzyka. Facet obudził się z narkozy i nagle krzyczy:
    -Gdzie są moje pałeczki!!!!!
  • Perkusista – już nie techniczny, jeszcze nie muzyk.
  • – Dlaczego perkusista deathmetalowy gra tak szybko?
    – Bo jak się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy.

Gitarzystach

  • – Dlaczego gitarzyści wystają ciągle przed drzwiami?
    – Bo nigdy nie wiedzą, kiedy mają wejść.
  • – Dlaczego kawały o gitarzystach są bardzo krótkie?
    – Żeby reszta kapeli zrozumiała o co chodzi.
  • – Dlaczego gitarzysta ma guza?
    – Bo nierówno wszedł w autobus.
  • – Co robi gitarzysta gdy spostrzega (wątpliwe) lub ktoś mu mówi (prędzej), że nie stroi z resztą instrumentów?
    – Podkręca volume.
  • Kapela zebrała się na próbę, tylko jeszcze gitarzysty brakuje. Czekają, czekają, w końcu wpada gitarzysta z dwiema butelkami wódki.
    – Co ty?! Z alkoholem na próbę!?
    – Nie – z gitarą na popijawę!

Basistach

  • – Dlaczego kura przeszła na drugą stronę ulicy?
    – Bo zaraz będzie solo basu.
  • Spotkało się w sklepie muzycznym dwóch facetów. Jeden idiota, a drugi też bassman.
  • – Dlaczego kawały o basistach są bardzo długie?
    – Bo i tak tylko basista zrozumie ich sens.
  • – Czym się różni basista od pudełka z pizzą ?
    – To drugie jest wstanie nakarmić czteroosobową rodzinę.
Wysiada z pociągu w nieznanym sobie mieście muzyk z kontrabasem. Dłuższą chwilę stara się zorientować, w którą ma iść stronę. W końcu pyta, podpierającego ścianę dworca kolejowego, pijaczka:
– Panie, jak się dostać do filharmonii?
– Ćwiczyć, kurwa, ćwiczyć!
  • Przychodzi perkusista na próbę, a tam bassman i gitarnik toczą regularną bójkę. Perkusista pyta basisty:
    – Ej... o co chodzi?
    – Bo mi rozstroił strunę!
    – To sobie nastrój.
    – Ale on mi nie chce powiedzieć którą!
  • – Po co w zespole jest basista?
    – Żeby obudzić, umyć, ubrać i zawieźć na próbę resztę zespołu. A na miejscu rozstawić im sprzęt.
  • Ojciec postanowił zapisać Jasia na lekcje basu. Oczywiście wcześniej kupił mu basówkę. Po pierwszej lekcji tato pyta Jasia:
    -Co się dzisiaj nauczyłeś?
    -Umiem zagrać dźwięk D.
    Za tydzień to samo:
    -I co już umiesz?
    -Wiem jak zagrać E.
    I za tydzień:
    -Co nowego na lekcjach?
    -Ach, tato, dzisiaj nie mogłem iść na lekcję bo grałem koncert.

Kontrabasistach

  • Po koncercie do kontrabasisty podchodzi jego żona (nie muzyk) i pyta:
    – Słuchaj, czemu oni tak szybko przebierają na tych instrumentach, a ty cały czas trzymasz palec na jednym dźwięku?
    – Widzisz kochanie – odpowiedział kontrabasista – bo oni wciąż jeszcze szukają, a ja już znalazłem.
  • Pewien kontrabasista w operze na 50-lecie swojej pracy dostał bilet na operę, którą grał przez całe swoje życie, aby zobaczyć, jak to brzmi od zewnątrz. Po koncercie spotykają go koledzy kontrabasiści i pytają, jak było?
    – No super – tylko wiecie, tam gdzie my mamy takie nastrojowe ta-tam tam tam, ta-tam tam tam (a-f a d, a-f a d), to oni grają jakieś tam: Pam, pam pa-ram pam, pam pa-pam (motyw z Carmen – Habanera).

Dyrygentach

  • Pewien sławny dyrygent znany był z tego, że wszystkie koncerty, nawet najtrudniejsze, dyrygował z pamięci. Nigdy nie stawiał sobie stolika, nigdy przed koncertem nie oglądał nawet partytury. Pamiętał każde wejście, każdą frazę doskonale. Jednak przed każdym występem wyjmował z fraka małą, tajemniczą karteczkę, studiował ją uważnie i dopiero zaczynał dyrygować. Nikt nie miał pojęcia, co tam jest napisane.
    Wreszcie po jednym koncercie w przebieralni udało się znaleźć moment, gdy dyrygent oddalił się, zostawiając frak bez opieki. Muzycy rzucili się i wyjęli karteczkę z tym legendarnym tekstem, który tak dobrze pomaga dyrygentowi opanowywać trudną pracę z utworem. Na karteczce było napisane:

"Skrzypce z lewej, wiolonczele z prawej".

  • Próba orkiestry. Dyrygent ma wątpliwości:
    – Panie Janku, co Pan tam grasz na tym kontrafagocie?
    – "C" subkontra Panie dyrygencie.
    – Zagraj Pan.
    – Prrrrr
    – A zagraj Pan "D".
    – Prrrrr.
    - To może "E"?
    – Prrrrr.
    – A zagraj Pan gamę?
    – Prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr
    – A to graj już Pan to "C"...
  • Na próbie dyrygent, nie odrywając wzroku od partytury, woła:
    – Drugie skrzypce – trochę wyżej!
    Orkiestra gra drugi raz ten sam fragment.
    – Drugie skrzypce –prosiłem: wyżej!
    Gdy sytuacja powtarza się jeszcze raz, pierwszy skrzypek odpowiada:
    – Maestro, kolega nie mógł przyjść na próbę – nie ma dziś drugich skrzypiec.
    – To proszę mu przekazać, że jak się już pojawi, to w tym miejscu ma zagrać wyżej!
  • -Co powstaje ze skrzyżowania akrobaty z aktorem?
    Dyrygent
  • Kto zawsze zajmuje miejsce najbliżej orkiestry?
    – Dyrygent
  • Dyrygent niezadowolony z gry bębnów:
    – Jak widać, że jest kiepskim materiałem na muzyka, to mu się daje dwie pałeczki i sadza za bębnem.
    Na co ktoś zza bębnów odpowiada:
    – A jak i do tego się nie nadaje, to mu się jedną pałeczkę odbiera i szykuje na dyrygenta.

Altowiolistach

  • – Co robi skrzypek siedzący w pierwszym pulpicie, gdy straci palec?
    – Przechodzi do drugiego pulpitu
    – A co robi, gdy straci rękę?
    – Przechodzi do altówek.
  • – Jaka jest różnica pomiędzy altówką a cebulą?
    – Nikt nie płacze, kiedy kroi altówkę.
  • – Jaka jest definicja sekundy malej?
    – dwa oboje grające unisono
    – a tercji wielkiej?
    – dwie altówki grające unisono
  • – Dlaczego partii altówki nie słychać na płycie CD?
    – Nagranie cyfrowe eliminuje szumy.
  • Szedł Jezus i uzdrawiał ludzi. Niewidomemu przywrócił wzrok, do sparaliżowanego powiedział powiedział "Wstań i idź" i sparaliżowany odzyskał władze w nogach. Nagle Jezus zobaczył mężczyznę siedzącego pod drzewem i płaczącego. Podszedł do niego i spytał:
– Co ci jest? Pomogę ci.
– Jestem Altowiolistą.
Jezus siadł obok i też się rozpłakał.
  • – Po czym można poznać, że altowiolista fałszuje?
    – Smyczek jest w ruchu.
  • – Kiedy altówka wydaje najładniejszy dźwięk?
    – Kiedy trzaska, paląc się w kominku...
  • Na próbie pobili się oboista i altowiolista. Dyrygent przerywa i pyta:
– Panie oboista, czemu Pan go uderzył?
– Bo on mi złamał stroik, panie dyrygencie
Dyrygent zwraca się do altowiolisty
– Czemu Pan mu złamał stroik?
– Bo on mi odkręcił kołek i nie chce powiedzieć który!!!
  • – Jak skłonić tuzin altowiolistów by grali w unisonie?
    – Zastrzelić jedenastu z nich.
  • – Czym się różni pierwszy pulpit altówek od ostatniego pulpitu altówek?
    – Sekundą i ćwierćnutą
  • – Wiejski skrzypek chciał się dostać do filharmonii. Dyrygent pyta go: – no dobrze, a zna pan Mozarta, Beethovena?
– Tych nie znam, po innych wsiach grali...
  • Wbija koleś do sklepu muzycznego i widzi dwie altówki. Wyglądają tak samo, jednak pierwsza kosztuje dwa tysiące, a druga pięćdziesiąt tysięcy. Pyta sprzedawcę:
– Proszę pana, a dlaczego te altówki mają inną cenę? Przecież są identyczne!
A sprzedawca no to:
– Ta za pięćdziesiąt tysięcy jest nastrojona.
  • Czym różni się altówka od pralki?
    – Z pralki wychodzi czyste.
  • Jak powstała altówka?
    – Ktoś przez przypadek naciągnął struny na futerał od skrzypiec.

Muzykach jazzowych

  • Spotykają się dwaj muzycy jazzowi i jeden mówi do drugiego:
    – Wiesz, wydałem płytę!
    – Super, a ile sprzedałeś?
    – Eee, niewiele – dom, samochód...
  • Spotykają się dwaj jazzmani:
    – Wiesz, kupiłem twoją nową płytę!
    – A, to ty...
  • Jak zgarnąć milion na graniu jazzu?
    – Zacząć grać mając dwa miliony.

Wokalistach

  • Czym się różni wydział wokalny od harfy?
    – Harfa ma tylko siedem pedałów...
  • Po próbie opery dyrygent mówi do orkiestry:
    – Proszę państwa - jutro wszyscy o pół tonu wyżej.
    – A ja, a ja? - pyta się solistka.
    – A Pani jak zwykle – nic dodać nic ująć.
  • Znany solista siada na fotelu dentystycznym. Dentysta mówi:
    – Proszę otworzyć usta
    – Za darmo?! Ja za samo otwarcie ust podczas koncertu dostaję 10 000 dolarów.
  • – Co robi chory śpiewak operowy?
    – Cienko śpiewa.
    – A śpiewaczka?
    – Spuszcza z tonu.
  • W sali koncertowej debiutująca śpiewaczka drżącym głosem śpiewa:
    – Gdybym ja była ptaszęciem na niebie...
    Głos z sali:
    – A gdybym ja miał nabitą strzelbę...
  • – W jaki sposób solistka zmienia żarówkę?
    – Po prostu trzyma żarówkę, a świat kręci się wokół niej.
  • Zazdrosna żona:
    – Na scenie operowej śpiewaczka wykonuje popisową partię wokalną.
    – W trakcie wykonywania swojej arii, mąż z zachwytem zwraca się do swoje żony.
    –Zobacz kochanie jaką ona ma piękną wspaniałą koloraturę.
    – A na to żona.
    – Ty się nie patrz na koloraturę, tylko słuchaj jak ona śpiewa.
  • – Z czego składa się głowa śpiewaczki operowej?
    – Ze strun głosowych oraz pudła rezonansowego.

Instrumentach

  • – Jak odróżnić fortepian od wiewiórki?
    – Postawić przy drzewie. To co na drzewo wejdzie na pewno nie będzie fortepianem.
  • – Czym różni się wiolonczela od skrzypiec?
    – Te drugie szybciej płoną.
  • – Jaka jest różnica między słoniem a fortepianem?
    – Fortepian da się zasłonić, ale słonia nie da się zafortepianić.
  • Rozmawiają 2 korniki:

– Smakuje normalnie...
– A czego się spodziewałeś?
–...Ludzie mówią, że to Stradivarius...

Różne

  • Spotyka się dwóch czeskich muzyków:
    – Wiesz co, założyłem kapelę
    – Świetnie, a co to za kapela?
    – Kwartet
    – O! A ilu was tam gra?
    – Trzech
    – A kto?
    – No ja i mój brat
    – To ty masz brata?!
    – Nie, a co?
  • – Co mówi absolwent Akademii Muzycznej, który nie ma pracy, do studenta Akademii Muzycznej, który dostał pracę?
    – Zapiekankę proszę.
  • Na próbie dyrygent stuka batutą w pulpit, przerywając grę.
    – Flecista – co Pan tam gra, proszę zagrać.
    – Taki biegnik (trzeba zaśpiewać gamę do góry) pa pa pa pa pam ... (i w dół) pa pa pa pa pam.
    – No nie – w nutach jest inaczej. – sprzeciwia się dyrygent – (te same dźwięki w górę i w dół) pa pa pa pa pa pa pa pa pam – proszę bardzo.
    – Pa pa pa pa pam ... pa pa pa pa pam.
    – No nie, mówię coś do Pana: pa pa pa pa pa pa pa pa pam.
    – Pa pa pa pa pam ... pa pa pa pa pam.
    – Panie, tam nie ma pauzy: pa pa pa pa pa pa pa pa pam.
    – Ale Panie dyrygencie, ja muszę akurat stronę przewrócić.
    – To Pan poprosi kolegę klarnecistę, klarnety akurat mają pauzę....
    – Pa pa pa pa pam ...dziękuję bardzo ... pa pa pa pa pam.
  • – Ulubiony akord emo
    – e-moll.
  • – Z jakich dźwięków składa się trójdźwięk masochistyczny?
    – Do-sol-mi.
  • – Jaki jest najbardziej drewniany interwał?
    – D,H
  • Solista w czasie próby koncertu na trąbkę do dyrygenta:

– Panie Kapelmistrzu, orkiestra gra tak głośno, że sam siebie nie słyszę.
Na to dyrygent:
– W takim razie jest pan szczęściarzem.