Świniobus: Różnice pomiędzy wersjami
(rekat.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{t}} pojazd mechaniczny z zewnątrz przypominający [[autobus]]. Po bliższym przyjrzeniu się widać, że autobus ten już co najmniej 10 lat temu powinien był pojechać na złom. Wówczas też po raz ostatni był |
{{t}} pojazd mechaniczny z zewnątrz przypominający [[autobus]]. Po bliższym przyjrzeniu się widać, że autobus ten już co najmniej 10 lat temu powinien był pojechać na złom. Wówczas też po raz ostatni był sprzątany i myty. Zamiast tego został kupiony przez ajenta i skierowany do obsługi linii autobusowej o dużym potoku podróżnych. Zatłoczenie i stan czystości wnętrza (i zewnętrza, czasem nawet logo właściciela niknie pod grubą warstwą syfu) przypominają warunki, w jakich trzyma się i transportuje świnie, stąd nazwa. |
||
Świniobusy zwykły dowozić ludność podmiejskich osiedli-sypialni do centrów miast. Pasażerowie rekrutowali się głównie spośród młodych, ambitnych yuppies, którzy wciąż pracowali na swój pierwszy milion, a tymczasem korzystali ze wszystkiego, czym mogli się zabrać na miesięczny bilet podmiejski. Obecnie świniobusy są w zaniku, gdyż z jednej strony urzędy miejskie w zamian za możliwość obsługi linii miejskich (w których obowiązuje jeden i ten sam bilet) żądają lepszego stanu technicznego i czystości, a z drugiej yuppies albo dorobili się swoich milionów i jeżdżą [[dresowóz|samochodami]] (stojąc godzinę w korku), albo zrezygnowali z wyścigu szczurów i nie mają potrzeby podróżowania dalej niż pod lokalny sklep z piwem i tanimi winami. |
Świniobusy zwykły dowozić ludność podmiejskich osiedli-sypialni do centrów miast. Pasażerowie rekrutowali się głównie spośród młodych, ambitnych yuppies, którzy wciąż pracowali na swój pierwszy milion, a tymczasem korzystali ze wszystkiego, czym mogli się zabrać na miesięczny bilet podmiejski. Obecnie świniobusy są w zaniku, gdyż z jednej strony urzędy miejskie w zamian za możliwość obsługi linii miejskich (w których obowiązuje jeden i ten sam bilet) żądają lepszego stanu technicznego i czystości, a z drugiej yuppies albo dorobili się swoich milionów i jeżdżą [[dresowóz|samochodami]] (stojąc godzinę w korku), albo zrezygnowali z wyścigu szczurów i nie mają potrzeby podróżowania dalej niż pod lokalny sklep z piwem i tanimi winami. |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
==Zobacz też== |
==Zobacz też== |
||
* [[pekaes]] |
* [[pekaes]] |
||
<br clear="all"> |
|||
{{komunikacja}} |
{{komunikacja}} |
||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Autobusy]] |
||
[[Kategoria:Artykuły o umownych tytułach]] |
[[Kategoria:Artykuły o umownych tytułach]] |
Wersja z 19:37, 4 cze 2013
Szablon:T pojazd mechaniczny z zewnątrz przypominający autobus. Po bliższym przyjrzeniu się widać, że autobus ten już co najmniej 10 lat temu powinien był pojechać na złom. Wówczas też po raz ostatni był sprzątany i myty. Zamiast tego został kupiony przez ajenta i skierowany do obsługi linii autobusowej o dużym potoku podróżnych. Zatłoczenie i stan czystości wnętrza (i zewnętrza, czasem nawet logo właściciela niknie pod grubą warstwą syfu) przypominają warunki, w jakich trzyma się i transportuje świnie, stąd nazwa.
Świniobusy zwykły dowozić ludność podmiejskich osiedli-sypialni do centrów miast. Pasażerowie rekrutowali się głównie spośród młodych, ambitnych yuppies, którzy wciąż pracowali na swój pierwszy milion, a tymczasem korzystali ze wszystkiego, czym mogli się zabrać na miesięczny bilet podmiejski. Obecnie świniobusy są w zaniku, gdyż z jednej strony urzędy miejskie w zamian za możliwość obsługi linii miejskich (w których obowiązuje jeden i ten sam bilet) żądają lepszego stanu technicznego i czystości, a z drugiej yuppies albo dorobili się swoich milionów i jeżdżą samochodami (stojąc godzinę w korku), albo zrezygnowali z wyścigu szczurów i nie mają potrzeby podróżowania dalej niż pod lokalny sklep z piwem i tanimi winami.