Warszawa Zachodnia: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (nowa strona) Znacznik: edytor źródłowy |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Warszawa |
[[Plik:Warszawa Piekło.jpg|250px|thumb|Futurystyczne wejście do <s>piekieł</s> dworca]] |
||
'''Warszawa Zachodnia''' – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między [[Wola|Wolą]] a [[Ochota|Ochotą]]. Zajmuje powierzchnię odpowiadającą tej, jaką zajmują [[Radom]] i [[Sosnowiec]] razem wzięte. |
'''Warszawa Zachodnia''' – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między [[Wola|Wolą]] a [[Ochota|Ochotą]]. Zajmuje powierzchnię odpowiadającą tej, jaką zajmują [[Radom]] i [[Sosnowiec]] razem wzięte. |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
== Anatomia == |
== Anatomia == |
||
[[Plik:Wieza Warszawa Zachodnia.jpg|250px|thumb|[[UFO]] na Zachodnim]] |
[[Plik:Wieza Warszawa Zachodnia.jpg|250px|thumb|[[UFO]] na Zachodnim]] |
||
Na stacji znajduje się siedem normalnych [[peron]]ów i jeden nienormalny. Wszystkie normalne perony są połączone ciasnym przejściem podziemnym, które po północnej stronie zakończone jest obdartą halą z kilkoma |
Na stacji znajduje się siedem normalnych [[peron]]ów i jeden nienormalny. Peron numer jeden jest oddzielony pod ziemią od reszty syfiastymi kasami i zatrzymują się na nim [[WKD|WuKaDki]]. Na pozostałych torach stają<ref>„Stają” to bardzo trafne określenie, bywa że zostają tam na całkiem długo</ref> [[SKM w Warszawie|SKMki]], [[Koleje Mazowieckie]], [[Intercity]] i wszelkie [[ŁKA|inne tałatajstwo]]. Wszystkie normalne perony są połączone ciasnym przejściem podziemnym, które po północnej stronie zakończone jest obdartą halą z kilkoma zamkniętymi [[kasa]]mi. Z drugiej strony tunelu mamy kilka opcji – można wejść do jednej z cudnych budek z [[kebab]]ami<ref>[[Sraczka|Satysfakcja]] gwarantowana!</ref>, pozachwycać się [[Cyganie|cygańską]] muzyką, wejść do futurystycznej hali południowej, bądź pójść na [[autobus]]. Największą atrakcją dworca jest ''jedyny'' lokal w nowej hali – [[McDonald|Mak]], prawdopodobnie generuje on połowę ruchu na tej stacji. |
||
Obok stacji stoją niedawno postawione dwa [[beton]]owe klocki nazwane dumnie biurowcem ''West Station'' – nazwa jest po [[Język angielski|angielsku]] żeby przyciągnąć podstępem niczego nieświadomych [[inwestor]]ów. W środku swoją siedzibę ma (o zgrozo) [[PKP]], [[PKP Intercity]] i [[PKP Informatyka]]<ref>Cokolwiek to jest, to ''PKP Informatyka''</ref>. W razie gdyby to cudo architektury zaczęło się walić, można [[Ewakuacja|ewakuować]] się przez tajne przejście podziemne |
Obok stacji stoją niedawno postawione dwa [[beton]]owe klocki nazwane dumnie biurowcem ''West Station'' – nazwa jest po [[Język angielski|angielsku]] żeby przyciągnąć podstępem niczego nieświadomych [[inwestor]]ów. W środku swoją siedzibę ma (o zgrozo) [[PKP]], [[PKP Intercity]] i [[PKP Informatyka]]<ref>Cokolwiek to jest, to ''PKP Informatyka''</ref>. W razie gdyby to cudo architektury zaczęło się walić, można [[Ewakuacja|ewakuować]] się przez tajne przejście podziemne na dworzec<ref>Z deszczu pod rynnę</ref> |
||
=== Peron ósmy === |
=== Peron ósmy === |
Wersja z 17:09, 30 maj 2017
Warszawa Zachodnia – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między Wolą a Ochotą. Zajmuje powierzchnię odpowiadającą tej, jaką zajmują Radom i Sosnowiec razem wzięte.
Historia
Anatomia
Na stacji znajduje się siedem normalnych peronów i jeden nienormalny. Peron numer jeden jest oddzielony pod ziemią od reszty syfiastymi kasami i zatrzymują się na nim WuKaDki. Na pozostałych torach stają[1] SKMki, Koleje Mazowieckie, Intercity i wszelkie inne tałatajstwo. Wszystkie normalne perony są połączone ciasnym przejściem podziemnym, które po północnej stronie zakończone jest obdartą halą z kilkoma zamkniętymi kasami. Z drugiej strony tunelu mamy kilka opcji – można wejść do jednej z cudnych budek z kebabami[2], pozachwycać się cygańską muzyką, wejść do futurystycznej hali południowej, bądź pójść na autobus. Największą atrakcją dworca jest jedyny lokal w nowej hali – Mak, prawdopodobnie generuje on połowę ruchu na tej stacji.
Obok stacji stoją niedawno postawione dwa betonowe klocki nazwane dumnie biurowcem West Station – nazwa jest po angielsku żeby przyciągnąć podstępem niczego nieświadomych inwestorów. W środku swoją siedzibę ma (o zgrozo) PKP, PKP Intercity i PKP Informatyka[3]. W razie gdyby to cudo architektury zaczęło się walić, można ewakuować się przez tajne przejście podziemne na dworzec[4]
Peron ósmy
Legenda sama w sobie i ewenement na skalę krajową, a może nawet światową. Kiedyś był to oddzielny przystanek (nazywał się Warszawa Wola)
Wizje przyszłości
Ciekawostki
Przypisy
- ↑ „Stają” to bardzo trafne określenie, bywa że zostają tam na całkiem długo
- ↑ Satysfakcja gwarantowana!
- ↑ Cokolwiek to jest, to PKP Informatyka
- ↑ Z deszczu pod rynnę