Solaris Urbino: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→Ciekawostki: Półpauza, spacja) |
M (dr.) |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
[[Plik:Solaris próbujący odlecieć.jpeg|thumb|200px|W przysiadzie od strony okien, a przód chciał odlecieć]] |
[[Plik:Solaris próbujący odlecieć.jpeg|thumb|200px|W przysiadzie od strony okien, a przód chciał odlecieć]] |
||
[[Plik:Solaris Urbino Kraków.jpeg|thumb|200px|Piękne Krakowskie cudo]] |
[[Plik:Solaris Urbino Kraków.jpeg|thumb|200px|Piękne Krakowskie cudo]] |
||
* '''Solaris Alpino''' – około 9-metrowy wypierdek. Wygląda jak swoja własna |
* '''Solaris Alpino''' – około 9-metrowy wypierdek. Wygląda jak swoja własna karykatura… |
||
* '''Solaris Urbino 10''' – krótki, 10-metrowy. |
* '''Solaris Urbino 10''' – krótki, 10-metrowy. |
||
* '''Solaris Urbino 12''' – też krótki, 12-metrowy. |
* '''Solaris Urbino 12''' – też krótki, 12-metrowy. |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
* '''Solaris Urbino 18''' – CNG niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu. |
* '''Solaris Urbino 18''' – CNG niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu. |
||
* '''Solaris Urbino 18''' – Hybrid niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu. |
* '''Solaris Urbino 18''' – Hybrid niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu. |
||
* '''Solaris Trollino 12 AC/T/M''' – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu |
* '''Solaris Trollino 12 AC/T/M''' – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu ''cyk-włłłiiiiiii-cyk'' przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać ''bu-buch'', a w kabinie kierowcy – ''piiii''. |
||
* '''Solaris Trollino 15 AC/T/M''' – trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej). |
* '''Solaris Trollino 15 AC/T/M''' – trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej). |
||
* '''Solaris Trollino 18 AC/T/M''' – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu). |
* '''Solaris Trollino 18 AC/T/M''' – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu). |
||
Linia 49: | Linia 49: | ||
* Niektóre egzemplarze są wyposażone w system samozapłonu |
* Niektóre egzemplarze są wyposażone w system samozapłonu |
||
* Kierowanie jest tak proste, że nawet blondynki dadzą radę. Brunetki, rude i szatynki też. |
* Kierowanie jest tak proste, że nawet blondynki dadzą radę. Brunetki, rude i szatynki też. |
||
* Wersje |
* Wersje ''Trollino'' posiadają na logu jamnika smycz symbolizującą rzekomo zamontowane na dachu pały. Dzięki temu, wiadomo, że jamnik nie odklei się i nie ucieknie z autobusu. |
||
* Każdy Solaris ulega spłonięciu – oczywiście, jest to wpisane w dokumentację, po jakim czasie ulegnie spaleniu, niestety nie obejmuje tego gwarancja (ale nadal, autobusy ich są nowoczesne!) |
* Każdy Solaris ulega spłonięciu – oczywiście, jest to wpisane w dokumentację, po jakim czasie ulegnie spaleniu, niestety nie obejmuje tego gwarancja (ale nadal, autobusy ich są nowoczesne!) |
||
* W Pile podczas testów modelu hybrydowego, sprawdzono jak autobus wytrzymuje próbę uderzenia bocznego. To również wchodziło w skład testów. Jak testować, to na całego. |
* W Pile podczas testów modelu hybrydowego, sprawdzono jak autobus wytrzymuje próbę uderzenia bocznego. To również wchodziło w skład testów. Jak testować, to na całego. |
Wersja z 14:48, 19 lis 2017
Ten artykuł dotyczy autobusu. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Do Budy Solaris!
- Kierowcy Budapesztańskiego BKV z Pesztu o Solarisach przybyłych na testy
Mam nadzieję, że nie zgubi silnika w drodze z fabryki
- Forumowicze komentujący informację o dostawie nowych autobusów
Solaris Urbino – seria polskich, niskojakościowych podłogowych autobusów, trolejbusów i tramwajów. Produkowane w jakiejś wsi koło Poznania. Obiekt nienawiści uwielbienia niektórych MKM-ów.
Typy
- Solaris Alpino – około 9-metrowy wypierdek. Wygląda jak swoja własna karykatura…
- Solaris Urbino 10 – krótki, 10-metrowy.
- Solaris Urbino 12 – też krótki, 12-metrowy.
- Solaris Urbino 12 – CNG też krótki, z takim czymś na dachu (osłona zbiorników sprężonego gazu) .
- Solaris Urbino 12 – Hybrid też krótki, z takim większym czymś na dachu.
- Solaris Urbino 15 – trochę dłuższy od 12-metrowego. Cechą rozpoznawczą są cztery koła przed ostatnimi drzwiami.
- Solaris Urbino 15 – CNG trochę dłuższy od 12-metrowego, ale z takim dużym czymś na dachu.
- Solaris Urbino 18 – 18-metrowy, przegubowy Big Brother.
- Solaris Urbino 18 – CNG niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim czymś na dachu.
- Solaris Urbino 18 – Hybrid niby zwykła „osiemnastka”, ale z takim dużym czymś na dachu.
- Solaris Trollino 12 AC/T/M – też krótki, 12-metrowy, z takimi patykami sterczącymi na dachu; może mieć też takie coś na całym dachu. Cechą rozpoznawczą jest wydawanie odgłosu cyk-włłłiiiiiii-cyk przy ruszaniu, a gdy te patyki przechodzą przez skrzyżowanie drutów, które wiją się nad nim, to słychać bu-buch, a w kabinie kierowcy – piiii.
- Solaris Trollino 15 AC/T/M – trochę dłuższy od 12-metrowego. Ma takie patykami i takie coś na dachu (jak wyżej).
- Solaris Trollino 18 AC/T/M – 18-metrowy, przegubowy, z patykami za przegubem (jak wyżej, z tym, że te odgłosy mogą być mniej słyszalne z przodu).
- Solaris Tramino – koszmarek na torach.
- Solaris Vacanza – lepszy od innych Solarisów, bo ma kibel i telewizor.
Zalety
- klimatyzacja – nie zawsze, ale w niektórych;
- system zapowiadania przystanków autobusowych – okazyjnie powoduje zamieszki w autobusie;
- monitoring – co by ktoś nie zniszczył tapicerki z logiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji…
Wady
- Niskopodłogowy (wada, ponieważ ułatwia wsiadanie starszym pasażerom);
- Pisk przy zamykaniu drzwi, ale nie dotyczy on starszych autobusów z Krakowa, Kielc i Kołobrzegu (nie ma w nich drzwi);
- Niektóre autobusy mają za dobre ogrzewanie.
- Trzeszczenie każdego elementu. Wrażenie, że cała konstrukcja ma się rozlecieć i nie dojechać do kolejnego przystanku.
Ciekawostki
- Jamniki na Solarisach we Wsi Nadwiślańskiej mają te obciachowe, żenujące czerwone czapki.
- Solaris Urbino jest dowodem, że autobus nie musi być stary aby być gratem.
- Potrafi też zostawić silnik na jezdni.
- Często można w nim oberwać obudową klimatyzacji.
- Solaris jest jak zaawansowany technicznie śmietnik – ma kółka i się otwiera.
- Bardzo łatwo dostać zamykającymi się drzwiami.
- Niektóre egzemplarze są wyposażone w system samozapłonu
- Kierowanie jest tak proste, że nawet blondynki dadzą radę. Brunetki, rude i szatynki też.
- Wersje Trollino posiadają na logu jamnika smycz symbolizującą rzekomo zamontowane na dachu pały. Dzięki temu, wiadomo, że jamnik nie odklei się i nie ucieknie z autobusu.
- Każdy Solaris ulega spłonięciu – oczywiście, jest to wpisane w dokumentację, po jakim czasie ulegnie spaleniu, niestety nie obejmuje tego gwarancja (ale nadal, autobusy ich są nowoczesne!)
- W Pile podczas testów modelu hybrydowego, sprawdzono jak autobus wytrzymuje próbę uderzenia bocznego. To również wchodziło w skład testów. Jak testować, to na całego.