Motocykl żużlowy: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Mkart; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Jacenty359.) |
(Allahu Thumburihhtu!) Znacznik: przez API |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Motocykl_01.jpg|200px |
[[Plik:Motocykl_01.jpg|200px|thumb|Przeciętny motorek.]] |
||
'''Motocykl żużlowy''' – pojazd używany w [[Żużel|sporcie żużlowym]]. |
'''Motocykl żużlowy''' – pojazd używany w [[Żużel|sporcie żużlowym]]. |
||
==Wyróżniające cechy== |
==Wyróżniające cechy== |
Aktualna wersja na dzień 12:29, 29 sty 2017
Motocykl żużlowy – pojazd używany w sporcie żużlowym.
Wyróżniające cechy[edytuj • edytuj kod]
Motorek żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:
- Brak hamulców.
- Brak skrzyni biegów.
- Skręcanie (o tym więcej niżej).
Skręcanie[edytuj • edytuj kod]
Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w prawo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i bolesnym upadkiem, a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i bolesnym upadkiem. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.
Wniosek[edytuj • edytuj kod]
Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.