Motocykl żużlowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Mkart; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Jacenty359.)
(Allahu Thumburihhtu!)
Znacznik: przez API
 
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Motocykl_01.jpg|200px|right|thumb|Przeciętny motorek.]]
[[Plik:Motocykl_01.jpg|200px|thumb|Przeciętny motorek.]]
'''Motocykl żużlowy''' – pojazd używany w [[Żużel|sporcie żużlowym]].
'''Motocykl żużlowy''' – pojazd używany w [[Żużel|sporcie żużlowym]].
==Wyróżniające cechy==
==Wyróżniające cechy==

Aktualna wersja na dzień 12:29, 29 sty 2017

Przeciętny motorek.

Motocykl żużlowy – pojazd używany w sporcie żużlowym.

Wyróżniające cechy[edytuj • edytuj kod]

Motorek żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:

  1. Brak hamulców.
  2. Brak skrzyni biegów.
  3. Skręcanie (o tym więcej niżej).

Skręcanie[edytuj • edytuj kod]

Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w prawo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i bolesnym upadkiem, a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i bolesnym upadkiem. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.

Wniosek[edytuj • edytuj kod]

Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]


Car with Driver-Silhouette.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.