Nysa (samochód): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
(Anulowano wersję użytkownika 78.8.125.4)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 2: Linia 2:
[[Plik:Nysa.jpg|right|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]]
[[Plik:Nysa.jpg|right|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]]
{{cytat|Ma nysa pięknym wozem jest<br />Cała jest de best|Fan '''Nysy''' o niej}}
{{cytat|Ma nysa pięknym wozem jest<br />Cała jest de best|Fan '''Nysy''' o niej}}
'''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa sklejana była przez niewolników w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.
'''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.


== Twórcy Nysy ==
== Twórcy Nysy ==

Wersja z 15:10, 9 wrz 2016

Nysa dźwignią handlu

Ma nysa pięknym wozem jest
Cała jest de best

Fan Nysy o niej

Nysa – skubany wóz ze złomu, czasami nawet radiowóz, czyli kiedy jedzie nim milicja. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć Syreną. Pobieżnie podobna do Żuka. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.

Twórcy Nysy

  • Projektant pojazdu – Władysław Jagiełło;
  • Pomocnik projektanta – Zygmunt Stary;
  • Odpowiedzialny za części – Mieszko I;
  • Kierowanie produkcją – Bolesław Chrobry;
  • Kolorystyka karoserii – Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”).

Geneza powstania

Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzenie państwem zwanym Polska, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić sobie samochód, którym by jeździli na popijawy. Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I, postanowili zrobić samochód zwany Nysa.

Parę słów o Nysie

  • Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji.
  • Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych.
  • Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy.
  • Karoseria jest przeważnie malowana farbami plakatowymi lub akwarelami.
  • Aby móc prowadzić Nysę, trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę.
  • W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła.
  • Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
  • Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
  • Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
  • Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
  • W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
  • Pod siedzeniami były skrzynie pełne ogórkowych mentosów.
  • Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić.

Szablon:Ciężarówki