PolRegio: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: rewert ręczny
 
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 13 użytkowników)
Linia 5: Linia 5:


== Historia ==
== Historia ==
Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej [[Rdza|zardzewiałe]] [[EN57|kible]] i [[111A|wagony]] należące do [[PKP]]. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło [[Intercity]], bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do ''przewozów regionalnych''. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom ''[[ED74|Bygdostię]]''<ref>Biedaczki, nie wiedzieli jeszcze w co się pakują…</ref>. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w [[2009]] wyrzuciła ze swojej nazwy ''PKP'', pokazując tym swoją odrębność i [[Średniowiecze|nowoczesność]]. Na fali [[postęp]]u PR w [[2010]] roku uruchomiły stronę internetową, na której ''podobno'' można kupić bilety.
<del>Przewozy Agonalne</del> Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej [[Rdza|zardzewiałe]] [[EN57|kible]] i [[111A|wagony]] należące do [[PKP]]. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło [[Intercity]], bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do ''przewozów regionalnych''. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom ''[[ED74|Bygdostię]]''<ref>Biedaczki, nie wiedzieli jeszcze w co się pakują…</ref>. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w [[2009]] wyrzuciła ze swojej nazwy ''PKP'', pokazując tym swoją odrębność i [[Średniowiecze|nowoczesność]]. Na fali [[postęp]]u PR w [[2010]] roku uruchomiły stronę internetową, na której ''podobno'' można kupić bilety.


Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety [[PKP]] i [[komornik]] byli innego zdania. W roku pańskim [[2015]] w <del>akcie desperacji</del> przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od [[podatnik]]ów. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia ''nie'' dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę ''[[Łódź]] – [[Warszawa]]''<ref>To akurat jest rentowne dzięki masowej emigracji z Łodzi</ref>. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom ''dobrowolne odejście'', bo na normalne odprawy ich już nie było stać.
Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety [[PKP]] i [[komornik]] byli innego zdania. W roku pańskim [[2015]] w <del>akcie desperacji</del> przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od [[podatnik]]ów. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia ''nie'' dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę ''[[Łódź]] – [[Warszawa]]''<ref>To akurat jest rentowne dzięki masowej emigracji z Łodzi</ref>. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom ''dobrowolne odejście'', bo na normalne odprawy ich już nie było stać.


Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że [[Wojewoda|wojewodowie]] z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde [[dziecko]] wie, że [[Koleje Dolnośląskie]] czy [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna|ŁKA]] jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! <del>Chwała [[ZSRR|Związkowi Radzieckiemu]]!</del>.
Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że marszałkowie z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde [[dziecko]] wie, że [[Koleje Dolnośląskie]] czy [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna|ŁKA]] jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! <del>Chwała [[ZSRR|Związkowi Radzieckiemu]]!</del>.


W 2017 szefowie spółki zdecydowali się na zmianę nazwy na '''PolRegio''' oraz zmianę logotypu – dwie strzałeczki symbolizujące <del>rozjeżdżające się ośki w pociągach</del> ''łatwość obsługi w obie strony'' musiały ustąpić miejsca trójkątowi imitującemu <del>jastrzębia</del> <del>kanię</del> <del>sokoła</del> [[Orzeł|jakiegoś ptasiora]].
W 2017 szefowie spółki zdecydowali się w celu <del>zmylenia wroga</del> poprawy PR na zmianę nazwy na '''PolRegio''' oraz zmianę logotypu – dwie strzałeczki symbolizujące <del>rozjeżdżające się ośki w pociągach</del> ''łatwość obsługi w obie strony'' musiały ustąpić miejsca trójkątowi imitującemu <del>jastrzębia</del> <del>kanię</del> <del>sokoła</del> [[Orzeł|jakiegoś ptasiora]].


== Kategorie pociągów ==
== Kategorie pociągów ==
Linia 19: Linia 19:
* '''musicRegio''' – [[Przystanek Woodstock|kostrzyńska]] ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
* '''musicRegio''' – [[Przystanek Woodstock|kostrzyńska]] ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
* '''viaRegio''' – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.
* '''viaRegio''' – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.
*'''Regio przyspieszony''' – pomija jeden przystanek na całej trasie. Zazwyczaj jest opóźniony.
*'''Pociąg osobowy Przewozów Regionalnych SKA''' – jeździ tam, gdzie Koleje Małopolskie się wstydzą.


== Tabor ==
== Tabor ==
Linia 28: Linia 30:
* '''[[Newag 14WE|EN61]]''' – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako ''papa-pociąg''.
* '''[[Newag 14WE|EN61]]''' – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako ''papa-pociąg''.
* '''[[Newag Impuls|EN63, ED78 i EN98]]''' – słynny ''Impuls'', nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
* '''[[Newag Impuls|EN63, ED78 i EN98]]''' – słynny ''Impuls'', nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
* '''[[EP07|EP07P]]''' – Odkupione od [[PKP Intercity]] jako [[EU07]] i przebudowane na EP07, a później dodano dodatkową literę ''P'' aby bardziej uwiarygodnić, że to jest lokomotywa o przeznaczeniu pasażerskim bo jedno ''P'' to za mało. Dodatkowo pięć innych egzemplarzy z oznaczeniem EU07 i jedna jako EP07 zostało odkupionych od PICów gdzie stały i gniły w bazie PR w [[Toruń Kluczyki|Toruniu Kluczykach]], ale potem sprzedane zostały sprzedane prywatnym przewoźnikom.
* '''[[EU07]]''' – drugi znany i lubiany typ, jednak rzadziej spotykany.
* '''[[SM42]]''' – scheda po PKP.
* '''[[SM42]]''' – scheda po PKP.
* '''[[ZNTK Nowy Sącz 101D|SU42]]''' – przebudowana z [[Fablok 101D|SP42]] lokomotywa będąca konkurencją dla szynobusów.
* '''[[SP32]]''' – tak, zemsta [[Nicolae Ceaușescu|Ceaușescu]] też zawitała w Przewozach.
* '''[[SP32]]''' – tak, zemsta [[Nicolae Ceaușescu|Ceaușescu]] też zawitała w Przewozach.
* '''[[SU45]]''' – suki. Nic dodać nic ująć.
* '''[[SU45]]''' – suki. Nic dodać nic ująć.
* '''[[ZNTK Poznań 207M|SA101, SA102]]''' – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Spotykany głównie na Pomorzu.
* '''[[ZNTK Poznań 207M|SA101, SA102]]''' – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Do niedawna spotykane były głównie na Pomorzu, a obecnie zostały wycofane i odstawione na bocznicy w Chojnicach, gdzie czekają na nieznane.
* '''[[Pesa 214M|SA103, SA106, SA135]]''' – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku [[Łódź Kaliska]] – [[Opoczno]].
* '''[[Pesa 214M|SA103, SA106, SA135]]''' – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku [[Łódź Kaliska]] – [[Opoczno]].
* '''[[ZNTK Poznań Regio Tramp|SA105]]''' – tzw. ''trampek'', spotykany głównie w Wielkopolsce.
* '''[[ZNTK Poznań Regio Tramp|SA105, SA108]]''' – tzw. ''trampek'', spotykany głównie w Wielkopolsce, ale i także na [[Województwo podlaskie|Podlasiu]] i w [[Województwo lubuskie|Lubuskim]] gdzie w tym trzecim przypadku pasażerowie nie mogą wziąć oddechu w przypadku SA105, który jest tak zapchany jak drogi przez pielgrzymów idących na [[Jasna Góra|Jasną Górę]].
* '''[[Kolzam RegioVan|SA107, SA108]]''' – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT.
* '''[[Kolzam RegioVan|SA107, SA109]]''' – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT.
* '''[[Pesa 218M|SA131, SA132, SA133, SA134]]''' – próba przerobienia SA135 na wyrób ''akutasopodobny''. Istnieje również wersja oznaczana jako '''SA136''', ta z kolei małpuje ''Elfa''.
* '''[[Pesa 218M|SA131, SA132, SA133, SA134]]''' – próba przerobienia SA135 na wyrób ''akutasopodobny''.
* '''[[Pesa Atribo|SA136]]''' – spotykana tylko w północnej części kraju jednostka trójczłonowa, która w dwunastu sztukach jeździ w [[Województwo zachodniopomorskie|województwie zachodniopomorskim]]. Dodatkowo siedem sztuk jeździło dla przewoźnika na [[Województwo pomorskie|Pomorzu]], ale te z kolei zostały przejęte przez [[PKP SKM Trójmiasto|kolej w Trójmieście]].
* '''[[Newag 220M|SA137, SA138]]''' – Newag nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił.
* '''[[Newag 220M|SA137, SA138]]''' – [[Newag]] nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił.
* '''[[Pesa Link|SA139]]''' – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych ''Dartach'' dla IC.
* '''[[Pesa Link|SA139]]''' – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych ''Dartach'' dla IC.
* '''[[Newag 222M|SA140]]''' – podobnie jak wyżej miał być konkurencją dla powyższego pojazdu z Pesy. Obecnie dwie takie dziwadła jeżdżą na [[Województwo podkarpackie|Podkarpaciu]].


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Aktualna wersja na dzień 16:36, 4 cze 2023

Pociąg najnowszej generacji
Pociąg nieco starszej generacji
Najstarsza generacja

PolRegio (ur. 1 października 2001 jako PKP Przewozy Regionalne) – polska organizacja przewozowa o charakterze przestępczym zastępczym, największy przewoźnik kolejowy w grupie poza grupą Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie[1].

Historia[edytuj • edytuj kod]

Przewozy Agonalne Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej zardzewiałe kible i wagony należące do PKP. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło Intercity, bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do przewozów regionalnych. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom Bygdostię[2]. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w 2009 wyrzuciła ze swojej nazwy PKP, pokazując tym swoją odrębność i nowoczesność. Na fali postępu PR w 2010 roku uruchomiły stronę internetową, na której podobno można kupić bilety.

Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety PKP i komornik byli innego zdania. W roku pańskim 2015 w akcie desperacji przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od podatników. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia nie dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę ŁódźWarszawa[3]. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom dobrowolne odejście, bo na normalne odprawy ich już nie było stać.

Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że marszałkowie z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde dziecko wie, że Koleje Dolnośląskie czy ŁKA jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! Chwała Związkowi Radzieckiemu!.

W 2017 szefowie spółki zdecydowali się w celu zmylenia wroga poprawy PR na zmianę nazwy na PolRegio oraz zmianę logotypu – dwie strzałeczki symbolizujące rozjeżdżające się ośki w pociągach łatwość obsługi w obie strony musiały ustąpić miejsca trójkątowi imitującemu jastrzębia kanię sokoła jakiegoś ptasiora.

Kategorie pociągów[edytuj • edytuj kod]

  • Regio – standardowy typ, obsługiwany głównie przez kible. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
  • interRegio – ekskluzywny wariant na trasie Łódź FabrycznaWarszawa Wschodnia. Alternatywa dla TLK[4].
  • Regioekspres – zapierdalało to podobno szybciej, niż Regio[5], dawnych wspomnień czar…
  • musicRegiokostrzyńska ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
  • viaRegio – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.
  • Regio przyspieszony – pomija jeden przystanek na całej trasie. Zazwyczaj jest opóźniony.
  • Pociąg osobowy Przewozów Regionalnych SKA – jeździ tam, gdzie Koleje Małopolskie się wstydzą.

Tabor[edytuj • edytuj kod]

  • EN57 – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami – EN71, ED72 i śp. ED73 – stanowiły 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy, dopóki niejaki pan Z. nie postanowił zezłomować kilkuset egzemplarzy i zastąpić je przy pomocy ZKA.
  • ED59 – tzw. Akutas, prototyp Bydy, którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
  • EN62, EN76 i EN96Dart wersja krótka.
  • EN64 – tzw. Akutas Plus, słabsza wersja tego wyżej.
  • EN81 – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
  • EN61 – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako papa-pociąg.
  • EN63, ED78 i EN98 – słynny Impuls, nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
  • EP07P – Odkupione od PKP Intercity jako EU07 i przebudowane na EP07, a później dodano dodatkową literę P aby bardziej uwiarygodnić, że to jest lokomotywa o przeznaczeniu pasażerskim bo jedno P to za mało. Dodatkowo pięć innych egzemplarzy z oznaczeniem EU07 i jedna jako EP07 zostało odkupionych od PICów gdzie stały i gniły w bazie PR w Toruniu Kluczykach, ale potem sprzedane zostały sprzedane prywatnym przewoźnikom.
  • SM42 – scheda po PKP.
  • SU42 – przebudowana z SP42 lokomotywa będąca konkurencją dla szynobusów.
  • SP32 – tak, zemsta Ceaușescu też zawitała w Przewozach.
  • SU45 – suki. Nic dodać nic ująć.
  • SA101, SA102 – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Do niedawna spotykane były głównie na Pomorzu, a obecnie zostały wycofane i odstawione na bocznicy w Chojnicach, gdzie czekają na nieznane.
  • SA103, SA106, SA135 – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku Łódź KaliskaOpoczno.
  • SA105, SA108 – tzw. trampek, spotykany głównie w Wielkopolsce, ale i także na Podlasiu i w Lubuskim gdzie w tym trzecim przypadku pasażerowie nie mogą wziąć oddechu w przypadku SA105, który jest tak zapchany jak drogi przez pielgrzymów idących na Jasną Górę.
  • SA107, SA109 – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT.
  • SA131, SA132, SA133, SA134 – próba przerobienia SA135 na wyrób akutasopodobny.
  • SA136 – spotykana tylko w północnej części kraju jednostka trójczłonowa, która w dwunastu sztukach jeździ w województwie zachodniopomorskim. Dodatkowo siedem sztuk jeździło dla przewoźnika na Pomorzu, ale te z kolei zostały przejęte przez kolej w Trójmieście.
  • SA137, SA138Newag nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił.
  • SA139 – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych Dartach dla IC.
  • SA140 – podobnie jak wyżej miał być konkurencją dla powyższego pojazdu z Pesy. Obecnie dwie takie dziwadła jeżdżą na Podkarpaciu.

Przypisy

  1. Wykopana z bandy w 2008
  2. Biedaczki, nie wiedzieli jeszcze w co się pakują…
  3. To akurat jest rentowne dzięki masowej emigracji z Łodzi
  4. Kosztuje tyle samo, wlecze się tak samo długo, dlatego przegrywa ze Sprinterem ŁKA
  5. Głównie dlatego, że nie było obsługiwane przez kible