Pomoc:Dyskusja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Strona dyskusji użytkownika: update i pokaz granatowej beleczki)
M
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Pomoc nagłówek|Zwyczaje|Strony dyskusji}}
__NOTOC__
__NOTOC__
'''Każda strona na Nonsensopedii posiada przyporządkowaną jej stronę dyskusji. Link do dyskusji danego hasła znajduje się w lewym górnym rogu okna, w zakładkach artykułu, na prawo od zakładki z nazwą hasła.'''
Każda strona na Nonsensopedii ma przyporządkowaną jej '''stronę dyskusji'''. Link do dyskusji danego hasła znajduje się w lewym górnym rogu okna, pod nazwą ''Dyskusja''. Oprócz tego każdy użytkownik posiada swoją stronę dyskusji, na której możesz pisać do niego wiadomości. Swoją stronę dyskusji znajdziesz [[Dyskusja użytkownika:{{CURRENTUSER}}|tutaj]].


== Kiedy używamy strony dyskusji? ==
== Jak korzystać ze strony dyskusji? ==
Jeśli zaczynasz nowy wątek, zrób to w nowej sekcji. Możesz to zrobić klikając w przycisk ''Dodaj temat'' na górze strony, lub bezpośrednio w kodzie. Przykładowo:
* Kiedy mamy zamiar wprowadzić większe zmiany w dobrze prosperującym haśle, a nie jesteśmy pewni czy społeczność to zaaprobuje.
<pre>== Temat wątku ==
* Kiedy jeden z [[N:ADMINI|administratorów]] lub [[N:AR|bałwanków]] cofa nasze edycje, a jesteśmy przekonani o tym, że nadadzą się one lepiej niż obecna treść hasła.
Cokolwiek co ci leży na sercu. ~~~~</pre>
* Kiedy natrafimy na hasło, którego celem jest definitywnie obrażenie bądź wyśmianie danego zjawiska bez jakiegokolwiek tła humorystycznego. Podlega to wtedy dyskusji i po ustaleniach hasło zakwalifikowane może zostać do usunięcia lub redakcji.
* W ostateczności, kiedy nie możemy oprzeć się pokusie wyrażenia naszego zachwytu związanego z przeczytaniem treści danej strony.


'''Koniecznie każdą swoją wypowiedź musisz podpisać.''' Zrób to przy pomocy czterech tyld (<code><nowiki>~~~~</nowiki></code>), które po zapisaniu magicznie zmienią się w [[Pomoc:Podpis użytkownika|twój podpis]]. W twoim podpisie znajduje się link do twojej strony dyskusji oraz data i czas wypowiedzi, co ułatwia czytanie dyskusji.
== Częste nadużycia ==

Na stronie dyskusji, jak sama nazwa wskazuje obowiązują powszechnie uznane zasady netykiety dyskusji internetowych. Strony te nie służą do wyrażania swojej frustracji na temat niesprawiedliwości czy też bezwzględności danego artykułu. Wszelkie sugestie powinny być zgłaszane z należytym szacunkiem dla tysięcy osób, które współtworzą naszą wolną encyklopedię. Wszelkie komentarze związane z brakiem znajomości [[N:NO|Naszej Opcji]] mogą, ale nie muszą zostać wycofane bez jakichkolwiek późniejszych wytłumaczeń, a obrażanie innych użytkowników serwisu nagradzane banem o długości adekwatnej do stopnia przewinienia.
Kiedy komuś odpowiadasz, użyj wcięcia dwukropkiem na początku linii. Przykładowo:
<pre>== Jakiś wątek ==
Jakaś wypowiedź.
:Jakaś odpowiedź.
::Odpowiedź do odpowiedzi.</pre>

Nie usuwaj ani nie zmieniaj cudzych wypowiedzi. Dyskusje mają służyć za archiwum wypowiedzi, dlatego ważne jest zachowanie w nich ciągłości.


== Strona dyskusji użytkownika ==
== Strona dyskusji użytkownika ==
Jest to specjalny rodzaj strony dyskusji, który służy do wymieniania informacji pomiędzy dowolnymi użytkownikami serwisu. Aby dopisać się do dyskusji innego użytkownika należy wejść na jego profil, otworzyć kartę dyskusji, a następnie dodać nową sekcję za pomocą przycisku ''Dodaj temat'' w prawym górnym rogu. Po wpisaniu tematu oraz treści wiadomości zapisujemy zmianę, a następnie czekamy na odpowiedź. O niej zaś poinformuje nas granatowa belka, która pojawi się na każdej stronie wtedy, gdy będziemy mieć nowe wiadomości we własnej dyskusji użytkownika, wygląda ona mniej-więcej tak:
Jeśli chcesz napisać do jakiegoś użytkownika, to wejdź na jego profil, kliknij w zakładkę ''Dyskusja'' na górze strony i napisz co tam masz do powiedzenia. Gdy ktoś ci odpowie w twojej dyskusji, poinformuje cię o tym granatowa belka, która pojawi się nad każdą odwiedzaną stroną, wygląda ona mniej-więcej tak:
<div class=usermessage>Masz [[Nic|nowe wiadomości]] ([[Haha|różnica z poprzednią wersją]]).</div>
<div class="usermessage">Masz [[Nic|nowe wiadomości]] ([[Haha|różnica z poprzednią wersją]]).</div>

Na wiadomości od innych użytkowników z reguły należy odpowiadać w ich dyskusji, by dostali odpowiednie powiadomienie o wiadomości od ciebie.

== Kiedy używać strony dyskusji artykułu? ==
Właściwie to kiedy tylko chcesz omówić coś dotyczącego danego hasła. Szczególnie warto skorzystać z dyskusji kiedy:
* Masz zamiar wprowadzić jakieś większe zmiany w haśle, a nie masz pewności, czy pomysł spodoba się reszcie społeczności.
* Jeden z [[N:ADMINI|administratorów]] lub innych ważniaków cofa twoje edycje, a jesteś przekonan{{GENDER:|y|a}} o tym, że są w porządku.
* Masz wrażenie, że z hasłem jest coś mocno nie tak, lub łamie ono [[N:PUH|jakieś zasady]].

== Zasady zachowania ==
Po prostu nie bądź bucem.

== Zobacz też ==
* [[Pomoc:strona użytkownika|strona użytkownika]]
* [[pomoc:podpis użytkownika|podpis użytkownika]]

<br clear="all" />
{{Pomoc navbox}}


[[Kategoria:Pomoc|{{PAGENAME}}]]
[[Kategoria:Pomoc – zwyczaje]]

Aktualna wersja na dzień 15:40, 18 sty 2021

Pomoc / Zwyczaje / Strony dyskusji

Każda strona na Nonsensopedii ma przyporządkowaną jej stronę dyskusji. Link do dyskusji danego hasła znajduje się w lewym górnym rogu okna, pod nazwą Dyskusja. Oprócz tego każdy użytkownik posiada swoją stronę dyskusji, na której możesz pisać do niego wiadomości. Swoją stronę dyskusji znajdziesz tutaj.

Jak korzystać ze strony dyskusji?[edytuj • edytuj kod]

Jeśli zaczynasz nowy wątek, zrób to w nowej sekcji. Możesz to zrobić klikając w przycisk Dodaj temat na górze strony, lub bezpośrednio w kodzie. Przykładowo:

== Temat wątku ==
Cokolwiek co ci leży na sercu. ~~~~

Koniecznie każdą swoją wypowiedź musisz podpisać. Zrób to przy pomocy czterech tyld (~~~~), które po zapisaniu magicznie zmienią się w twój podpis. W twoim podpisie znajduje się link do twojej strony dyskusji oraz data i czas wypowiedzi, co ułatwia czytanie dyskusji.

Kiedy komuś odpowiadasz, użyj wcięcia dwukropkiem na początku linii. Przykładowo:

== Jakiś wątek ==
Jakaś wypowiedź.
:Jakaś odpowiedź.
::Odpowiedź do odpowiedzi.

Nie usuwaj ani nie zmieniaj cudzych wypowiedzi. Dyskusje mają służyć za archiwum wypowiedzi, dlatego ważne jest zachowanie w nich ciągłości.

Strona dyskusji użytkownika[edytuj • edytuj kod]

Jeśli chcesz napisać do jakiegoś użytkownika, to wejdź na jego profil, kliknij w zakładkę Dyskusja na górze strony i napisz co tam masz do powiedzenia. Gdy ktoś ci odpowie w twojej dyskusji, poinformuje cię o tym granatowa belka, która pojawi się nad każdą odwiedzaną stroną, wygląda ona mniej-więcej tak:

Na wiadomości od innych użytkowników z reguły należy odpowiadać w ich dyskusji, by dostali odpowiednie powiadomienie o wiadomości od ciebie.

Kiedy używać strony dyskusji artykułu?[edytuj • edytuj kod]

Właściwie to kiedy tylko chcesz omówić coś dotyczącego danego hasła. Szczególnie warto skorzystać z dyskusji kiedy:

  • Masz zamiar wprowadzić jakieś większe zmiany w haśle, a nie masz pewności, czy pomysł spodoba się reszcie społeczności.
  • Jeden z administratorów lub innych ważniaków cofa twoje edycje, a jesteś przekonany o tym, że są w porządku.
  • Masz wrażenie, że z hasłem jest coś mocno nie tak, lub łamie ono jakieś zasady.

Zasady zachowania[edytuj • edytuj kod]

Po prostu nie bądź bucem.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]