Steam

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 22:36, 26 lut 2014 autorstwa Pangia (dyskusja • edycje) (dobra, dalej mi się nie chce)


Szablon:T japoński samochód osobowy produkowany w latach 1994-1998, przeznaczony do przewozu maksymalnie pięciu osób[1] z kilkoma workami z ziemniakami w bagażniku. Swoją drugą młodość przeżyło w latach 2011-2013, gdy starszym Polakom znudziło się ściąganie do kraju zdezelowanych audic, beemek i meroli, a młodsi odkryli, że japońskie auta znacznie lepiej znoszą „pizdowanie” niż rodzime cuda techniki.

Opis konstrukcji

Nadwozie

Podwozie

Nietypowo dla Mazdy, w aucie są tylko normalne silniki benzynowe, a nie jakieś wybryki natury z trójkątnymi tłokami. Do dyspozycji na rynku mamy silniki o pojemności 1.3, 1.5, 1.8 i dwulitrowe V6, jednak pod uwagę należy brać tylko ten pierwszy i ewentualnie ten drugi, gdyż pojemność silnika jest wprost proporcjonalna do ilości pieniędzy, jakie trzeba będzie dać w łapę diagnoście włożyć w auto, żeby w ogóle dojechało do stacji kontroli pojazdów po pieczątkę. Spowodowane jest to faktem, że większość aut była w rękach 20-letnich gówniarzy, którzy za cel swojego życia obierali sobie sprawdzenie, jak głęboko w podłogę da się wcisnąć gaz i w którym miejscu czerwonego pola zatrzyma się wskazówka obrotomierza. Sprzyja temu wyjątkowo krótkie przełożenie skrzyni biegów, dzięki któremu sprawna 323F z łatwością odjeżdża na światłach innym typowo wyścigowym samochodom, a także dość sztywne i niskie zawieszenie, dzięki czemu Mazda nie dachuje przy wjeżdżaniu w zakręt z prędkościami znacznie przekraczającymi dopuszczalne i jednocześnie jest w stanie przejechać po polskiej autostradzie bez przerwania się na pół na jakiejś dziurze.

Użytkowość

Niezawodność

Przypisy

  1. Oczywiście, Japończyków, pięciu Europejczyków w żaden sposób się nie zmieści do tego auta