Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Plik:Szkicprzejazdu.png
Projekt nowych placów manewrowych, mający wejść w życie w 2025 roku

Niestety, w tym momencie jestem zmuszony przerwać egzamin z wynikiem negatywnym.

Pozdrowienie egzaminatora WORD-u

Szablon:T instytucja zajmująca się zmniejszaniem liczby kierowców w Polsce. Jej głównym celem jest pobieranie opłat za niezdane egzaminy na prawo jazdy, co z psychologicznego punktu widzenia sukcesywnie zniechęca do dalszego dążenia po tytuł kierowcy. Proceder ten jest bardzo zaawansowany. Podczas egzaminów stosuje się skomplikowane metody w celu ich przerwania i zakończenia wynikiem negatywnym. Część z nich jest ściśle tajna, spekuluje się, że są to między innymi:

  • Szablon:Tzatrudnienie dla emerytów chcących dorobić w WORD.
  • Szablon:Tznikająca strzałka warunkowa w prawo, tuż przed wjazdem za sygnalizator. System składa się ze zdalnego komputera obsługiwanego przez egzaminatora i mikrokontrolera w sygnalizacji świetlnej.
  • Celowo rozregulowany, samoodskakujący kierunkowskaz.
  • Szablon:Turuchamiany przez egzaminatora w razie potencjalnego zagrożenia w postaci zakończenia egzaminu wynikiem pozytywnym.

Specyfika placu manewrowego

Plac manewrowy WORD-u składa się przeważnie z rękawów i górki. Rękaw musi być tak skonstruowany, by przynosił korzyści majątkowe, mimo poprawnej jazdy kandydatów na kierowców. Bardzo istotną rzeczą jest ustawienie pachołków tak, by były one jak najmniej widoczne. Prawidłowo skonstruowany rękaw to taki, w którym przy cofaniu autem najedziemy na linię bądź przynajmniej jeden z pachołków. Z kolei górka, na której wykonuje się tzw. „ruszanie na wzniesieniu”, powinna mieć kąt nachylenia umożliwiający stoczenie się pojazdu do tyłu. Dobrze skonstruowany plac manewrowy daje gwarancję, że kursant nie wyjedzie na miasto, a WORD spełni swoje finansowe założenia.