Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami
({{t}}) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]] |
[[Plik:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]] |
||
{{t|Fiat 125p|lub '''FSO 125p''', potocznie ''Duży Fiat'' lub ''Fiat Grat''}} duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]]. |
|||
== Historia == |
== Historia == |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]]. |
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]]. |
||
* Wymiary (w metrach) |
* {{t|Wymiary (w metrach)}} 5,5/1,8/1,5 |
||
* Liczba drzwi |
* {{t|Liczba drzwi}} 4 |
||
* Waga samochodu |
* {{t|Waga samochodu}} 1300 kg |
||
* Liczba miejsc siedzących od 4 do 8 |
* {{t|Liczba miejsc siedzących}} od 4 do 8 |
||
* Bagażnik |
* {{t|Bagażnik}} 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG) |
||
* Pojemność skokowa silnika |
* {{t|Pojemność skokowa silnika}} 6 litrów |
||
* Moc maksymalna |
* {{t|Moc maksymalna}} 511 KM |
||
* Maksymalny moment obrotowy |
* {{t|Maksymalny moment obrotowy}} 666 Nm |
||
* 0 - 100 km/h |
* {{t|0 - 100 km/h}} 6 dni |
||
* 0 - 300 km/h |
* {{t|0 - 300 km/h}} 2 godziny pchania [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]] |
||
* V-max |
* {{t|V-max}} 350 km/h (z przepaści). |
||
* Spalanie w cyklu miejskim |
* {{t|Spalanie w cyklu miejskim}} 1 butla gazu na 2 skrzyżowania. |
||
* Spalanie w cyklu wiejskim |
* {{t|Spalanie w cyklu wiejskim}} 1 kg obornika na 3 hektary. |
||
* Spalanie w cyklu mieszanym |
* {{t|Spalanie w cyklu mieszanym}} 10 litrów etyliny 98 na 666 km. |
||
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania. |
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania. |
||
* Napęd na koło zapasowe. |
* Napęd na koło zapasowe. |
Wersja z 00:12, 2 gru 2012
Szablon:T duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.
Historia
W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
Dane techniczne
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.
- Szablon:T 5,5/1,8/1,5
- Szablon:T 4
- Szablon:T 1300 kg
- Szablon:T od 4 do 8
- Szablon:T 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
- Szablon:T 6 litrów
- Szablon:T 511 KM
- Szablon:T 666 Nm
- Szablon:T 6 dni
- Szablon:T 2 godziny pchania Pudziana
- Szablon:T 350 km/h (z przepaści).
- Szablon:T 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
- Szablon:T 1 kg obornika na 3 hektary.
- Szablon:T 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
- W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
- Napęd na koło zapasowe.
- Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.