Nysa (samochód): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
({{t}}) |
M (Poprawki AutoEda) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Nysa.jpg|right|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]] |
[[Plik:Nysa.jpg|right|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]] |
||
{{t}} skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[ |
{{t}} skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury. |
||
==Twórcy Nysy== |
== Twórcy Nysy == |
||
* {{t|Projektant pojazdu}} Władysław Jagiełło |
* {{t|Projektant pojazdu}} Władysław Jagiełło |
||
* {{t|Pomocnik projektanta}} Zygmunt Stary |
* {{t|Pomocnik projektanta}} Zygmunt Stary |
||
* {{t|Odpowiedzialny za części}} Mieszko I |
* {{t|Odpowiedzialny za części}} Mieszko I |
||
* {{t|Kierowanie produkcją}} Bolesław Chrobry |
* {{t|Kierowanie produkcją}} Bolesław Chrobry |
||
* {{t|Kolorystyka karoserii}} Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”) |
* {{t|Kolorystyka karoserii}} Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”) |
||
==Geneza powstania== |
== Geneza powstania == |
||
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzeniem państwem zwanym Polska, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić se samochód, którym by jeździli na popijawy. |
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzeniem państwem zwanym Polska, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić se samochód, którym by jeździli na popijawy. |
||
Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I postanowili zrobić samochód zwany Nysa. |
Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I postanowili zrobić samochód zwany Nysa. |
||
==Parę słów o Nysie== |
== Parę słów o Nysie == |
||
* Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji. |
* Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji. |
||
* Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych. |
* Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych. |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
* Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić. |
* Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić. |
||
{{stub|mot}} |
|||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria:Transport]] |
[[Kategoria:Transport]] |
Wersja z 17:19, 12 sty 2013
Szablon:T skubany wóz ze złomu, czasami nawet radiowóz, czyli kiedy jedzie nim milicja. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć Syreną. Pobieżnie podobna do Żuka. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.
Twórcy Nysy
- Szablon:T Władysław Jagiełło
- Szablon:T Zygmunt Stary
- Szablon:T Mieszko I
- Szablon:T Bolesław Chrobry
- Szablon:T Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”)
Geneza powstania
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzeniem państwem zwanym Polska, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić se samochód, którym by jeździli na popijawy. Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I postanowili zrobić samochód zwany Nysa.
Parę słów o Nysie
- Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji.
- Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych.
- Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy.
- Karoseria jest przeważnie malowana farbami plakatowymi lub akwarelami.
- Aby móc prowadzić Nysę trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę.
- W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła.
- Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
- Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
- Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
- Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
- W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
- Pod siedzeniami były skrzynie pełne ogórkowych mentosów.
- Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić.