Fiat Panda: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Historia powstania: dr.) |
|||
Linia 6: | Linia 6: | ||
== Historia powstania == |
== Historia powstania == |
||
Koncepcja Pandy powstała najprawdopodobniej pod koniec [[XVIII]] wieku kiedy to inżynier (i mason jednocześnie) [[Nicolas-Joseph Cugnot]] postanowił stworzyć mały, praktyczny, miejski pojazd zdolny do holowania armaty. Po [[Rewolucja francuska|rewolucji francuskiej]] koncepcja zaginęła w mrokach historii. Na szczęście, po prawie dwóch wiekach, szef Fiata wygrzebał plany z [[Archiwum Watykańskiego]] i postanowił wcielić je w życie. |
Koncepcja Pandy powstała najprawdopodobniej pod koniec [[XVIII]] wieku kiedy to inżynier (i mason jednocześnie) [[Nicolas-Joseph Cugnot]] postanowił stworzyć mały, praktyczny, miejski pojazd zdolny do holowania armaty. Po [[Rewolucja francuska|rewolucji francuskiej]] koncepcja zaginęła w mrokach historii. Na szczęście, po prawie dwóch wiekach, szef Fiata wygrzebał plany z [[Archiwum Watykańskie|Archiwum Watykańskiego]] i postanowił wcielić je w życie. |
||
== Opis konstrukcji == |
== Opis konstrukcji == |
Wersja z 13:19, 31 sty 2014
Ten artykuł dotyczy samochodu. Zobacz też inne znaczenia słowa Panda. |
–Jaki jest najbardziej niezawodny element w Fiacie Panda?
– Światła awaryjne
- Nieśmieszny dowcip o Fiacie Panda
Fiat Panda wjeżdża na autostradę.
– 13 złotych – mówi strażnik.
– Sprzedane! – odpowiada zadowolony kierowca.
- Inny jeszcze mniej śmieszny dowcip o Fiacie Panda
Szablon:TSamochód produkowany przez znaną z renomy firmę Fiat od 1980. Nazwa samochodu pochodzi najprawdopodobniej od znanego romskiego zwrotu „Pan Da”. Z tego też powodu najbardziej wskazanym miejscem produkcji powinna być Rumunia. Czemu tak się nie stało, nie wiadomo.
Historia powstania
Koncepcja Pandy powstała najprawdopodobniej pod koniec XVIII wieku kiedy to inżynier (i mason jednocześnie) Nicolas-Joseph Cugnot postanowił stworzyć mały, praktyczny, miejski pojazd zdolny do holowania armaty. Po rewolucji francuskiej koncepcja zaginęła w mrokach historii. Na szczęście, po prawie dwóch wiekach, szef Fiata wygrzebał plany z Archiwum Watykańskiego i postanowił wcielić je w życie.
Opis konstrukcji
- Sportowy design przywodzący na myśl legendarne modele Ferrari.
- Wysokiej jakości blacha rdzewiejąca po 1,5 roku.
- Znakomite osiągi pozwalające zostawić w tyle pieszych i rowerzystów.
- Bagażnik w którym zmieścimy plecak i gazetę.
- Schowek którego nie da się otworzyć.
Wersje
- Panda 4x4 czyli prościej Panda 16,
- Limuzyna,
- Amfibia,
- Pick Up,
- TIR.
Użytkownicy
- Dziadek wiozący ziemniaki na targ aby sprzedawać je po znacznie zawyżonej cenie.
- Studenci podkradający kluczyki od rodziców aby wozić się po mieście i wyrywać laski.
- Kursanci na prawo jazdy zarzynający te samochody na śmierć.
- Policja i straż miejska doceniający osiągi tego samochodu.
- Przedstawiciele handlowi.
- Włamywacze.