Jelcz M121: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: przez API |
Polskacafe (dyskusja • edycje) M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 87.206.194.129; przywrócono ostatnią wersję autorstwa SH3VEK.) |
||
Linia 54: | Linia 54: | ||
{{KMTrójmiasto}} |
{{KMTrójmiasto}} |
||
{{KMWarszawa}} |
{{KMWarszawa}} |
||
{{KWW |
{{KWW}} |
||
{{KM Lublin}} |
|||
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]] |
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]] |
Wersja z 15:27, 19 gru 2016
Szablon:Tautobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994 do 2009 przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu-Laskowicach.
Wersje gniotów
- Szablon:Tprototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 dla MPK Wrocław.
- Szablon:Tprodukowany od 1995 do 2004. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
- Szablon:Tprodukowany od 2004 do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Mastero, tylko nie wiadomo po co.
- Szablon:Tto samo co M121M tyle, że z silnikiem Mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 do 2007.
- Szablon:Ttrolejbus wyprodukowany w liczbie czterech sztuk w Jelczu-Laskowicach, Gdyni i Lublinie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
- Szablon:Twyposażona w polski silnik, który spala 40l paliwa na 100 km. Prawie jak Ursus pana Józka ze Swornych Gaci.
Cechy wspólne gniotów
Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:
ZardzewiałyZrobiony ze stali nierdzewnej[1];- Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
- Eksploatowany w Polsce;
- Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy
gruchotgniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu; - Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim Polonezem przez 10 lat, a wiadomo – paliwo to nie są tanie rzeczy
panie Ferdku.
Strój maskujący Jelcza
- Zależnie od daty produkcji Jelcz M121 ma inną ścianę przednią:
- Te z lat 1994-1997 są podobne do starych peerek;
- Te z lat 1997-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora) i prostokątną;
- Te późniejsze mają jeszcze inny przód;
- Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera;
- Zawsze posiada 3 drzwi, choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą (gniotą) się teraz mieszkańcy Puław.
Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć, że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami:
- Stolyca;
- Kraków;
- Wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo;
- Druga wieś, którą spotkał ten sam los;
- Gdzie są hanysy i są gorole;
- Wrocław;
- i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach.
Ciekawostki
- Obecnie fabryka Jelcza nie produkuje już autobusów. A gnioty wciąż jeżdżą.
- Gniot swoje przezwisko zawdzięcza beznadziejnemu wnętrzu.
Zajrzyj też
- Do swojej zajezdni autobusowej lub wyjdź na ulicę. Na pewno któregoś spotkasz.
Przypisy
- ↑ Taaak, akurat.