Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
(poprawcia) |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M (+kat) |
||
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 12 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Ach tak, pamiętam jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki |
[[Plik:Turkusowa tram loop in Szczecin (5).JPG|thumb|250px|Jadę Ci spierdolić!]]{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
||
⚫ | |||
⚫ | '''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy [[Pesa Swing|Swingi]] połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== |
== Cel inwestycji == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== |
== Zwolennicy inwestycji == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* '''[[Polonista|Poloniści]]''' – poszerzą swój zasób słownictwa. |
|||
⚫ | |||
==Obojętni== |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== |
== Obojętni == |
||
⚫ | |||
Niedawno hucznie została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka. Trasa wieść będzie od [[Basen Górniczy w Szczecinie|Basenu Górniczego]] do nieużytków rolnych za hurtownią Selgros. Najbardziej zadowoleni są [[MKM|miłośnicy]] i [[urzędnik|urzędnicy]]. Poparcie dla inwestycji wzrasta proporcjonalnie do odległości od trasy. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
* '''Przechodni''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy jedzie tramwaj czy nie; |
|||
* '''[[Żul]]e''' – pie{{cenzura3}}lą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie. |
|||
==Inne cele== |
|||
{{stub|trans}} |
|||
{{Komunikacja Szczecin}} |
{{Komunikacja Szczecin}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
Aktualna wersja na dzień 09:48, 31 sie 2020
Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Cel inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
- Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
- Selgros – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
- Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.
Przeciwnicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
- Mieszkańcy Zdrojów – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Słonecznego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Majowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Bukowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni[edytuj • edytuj kod]
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w głębokim poważaniu. Należą do nich: