Bułkowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 62.111.131.251.) |
Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 45 wersji utworzonych przez 33 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[ |
[[Plik:FSC Żuk A-07 B on Marszałka Ferdinanda Focha avenue in Kraków (6).jpg|thumb|250x250px|Przykładowy bułkowóz (buda w rozmiarze S)|alt=]] |
||
'''Bułkowóz''' – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty |
'''Bułkowóz''' – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty lub też krajowy wynalazek marki [[Żuk]]. |
||
⚫ | |||
---- |
|||
⚫ | Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[Wąsy|wąsem]], koniecznie palący tanie [[papierosy]] z filtrem. Jego miesięczne zarobki wynoszą około 500–700 [[zł]] (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[Wąsy| |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
# Gdy kierowca Bułkowozu zderzy się z innym pojazdem kierowca nigdy nie odpowiada za szkody. |
|||
== Jak zostać kierowcą bułkowozu? == |
|||
⚫ | |||
'''Wymagany jest:''' |
|||
* Dyplom ukończenia podstawówki (szczególnie trzeciej klasy), ewentualnie przedszkola. |
|||
* Uprawnienia do przewozu bułek i pieczywa. |
|||
* Legitymacja ochrony przyrody. |
|||
* Wysoka głupota, aby zgodzić się pracować na tym stanowisku. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
⚫ | |||
* Bułkowóz wyposażony jest w silnik napędzany wymiocinami kierowcy, mający moc czterech karasi rzecznych. |
|||
⚫ | |||
* Do amortyzacji użyto poduszek z piór strusi arabskich. |
|||
⚫ | |||
* Zawieszenie stanowią dwa kije od szczotek i stara zwinięta sprężyna z tapczanu. |
|||
* Prędkościomierz jest wyskalowany w milach morskich. |
|||
* Każdy bułkowóz posiada magnetofon na taśmy szpulowe. Na jednej szpuli da się zmieścić aż 40 sekund piosenek. |
|||
* Bułkowóz posiada również parę luksusowych rzeczy, takich jak gumowe dywaniki, popielniczka, fotel dla kierowcy oraz boczne lusterka i parę szyb. |
|||
* Bułkowóz posiada wyśmienitą klimatyzację działającą tylko w zimie. |
|||
* Tapicerki bułkowozu zostały zrobione z linoleum. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[dresowóz]] |
|||
⚫ | |||
* [[wsiobus]] |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
||
[[Kategoria:Artykuły o umownych tytułach]] |
Aktualna wersja na dzień 13:49, 17 kwi 2021
Bułkowóz – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty lub też krajowy wynalazek marki Żuk.
Kierowca[edytuj • edytuj kod]
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej mężczyzna po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z wąsem, koniecznie palący tanie papierosy z filtrem. Jego miesięczne zarobki wynoszą około 500–700 zł (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka.
Wygląd pojazdu[edytuj • edytuj kod]
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:
- Żółty opel niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
- Żuk koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).
Uprawnienia w ruchu drogowym[edytuj • edytuj kod]
Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich:
- Możliwość zatrzymania się w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powinien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
- Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu.
- Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu.
- Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
- Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
- Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd.
- Gdy kierowca Bułkowozu zderzy się z innym pojazdem kierowca nigdy nie odpowiada za szkody.
Jak zostać kierowcą bułkowozu?[edytuj • edytuj kod]
Wymagany jest:
- Dyplom ukończenia podstawówki (szczególnie trzeciej klasy), ewentualnie przedszkola.
- Uprawnienia do przewozu bułek i pieczywa.
- Legitymacja ochrony przyrody.
- Wysoka głupota, aby zgodzić się pracować na tym stanowisku.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Bułkowóz wyposażony jest w silnik napędzany wymiocinami kierowcy, mający moc czterech karasi rzecznych.
- Do amortyzacji użyto poduszek z piór strusi arabskich.
- Zawieszenie stanowią dwa kije od szczotek i stara zwinięta sprężyna z tapczanu.
- Prędkościomierz jest wyskalowany w milach morskich.
- Każdy bułkowóz posiada magnetofon na taśmy szpulowe. Na jednej szpuli da się zmieścić aż 40 sekund piosenek.
- Bułkowóz posiada również parę luksusowych rzeczy, takich jak gumowe dywaniki, popielniczka, fotel dla kierowcy oraz boczne lusterka i parę szyb.
- Bułkowóz posiada wyśmienitą klimatyzację działającą tylko w zimie.
- Tapicerki bułkowozu zostały zrobione z linoleum.