Pesa Tramicus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 37.225.25.108; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 49 wersji utworzonych przez 32 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Ltr pl niepodleglosci.JPG|thumb|right|200px|Pesa z wredną miną na trasie ŁTRu.]]
[[Plik:Lodz pesa 122n.jpg|thumb|250px|Pesa z wredną miną na trasie ŁTRu]]
[[Grafika:Pesa stolyca.jpg|thumb|right|200px|Pesa Stołeczna.]]
[[Plik:ModerntramWarsaw.jpg|thumb|250px|Pesa Stołeczna]]
'''Pesa 120/121/122N''' - tramwaj wyprodukowany w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Elbląg]] a w przyszłości [[Szczecin]] i [[Gdańsk]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej.



'''Pesa Tramicus''' <del>pseudo</del>[[tramwaj]]e wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]] i [[Elbląg]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Pierwszy pseudotramwaj na świecie.


== Zalety ==
== Zalety ==
* Są fajne,
* Są fajne;
* Są długie,
* Są długie;
* Mają fajnie odwrócony pantograf,
* Mają fajnie odwrócony pantograf;
* Można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?).


== Wady ==
== Wady ==
* Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe lub tramwajowe]]),
* Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie tramwajowe]]);
* Piszczą przy zamykaniu drzwi,
* Piszczą przy zamykaniu drzwi;
* Mają zamontowane ekrany LCD cały czas wkurzające pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum.
* Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
* Mają nieprzyjemny wzrok
* Mają nieprzyjemny wzrok;
* Wydają nieprzyjemnie dźwięki;
* Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska;
* Płynność jazdy jest porównywalna z płynnością chodu [[żul]]a mającego 10 promili we krwi. Miota nim jak [[szatan]] przy przyspieszaniu i hamowaniu.

== Zastosowanie ==
== Zastosowanie ==
Na początku powody do szpanu miał [[Elbląg]], bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do [[Warszawa|Stolycy]], a następnie do [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]]. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła.
Na początku powody do szpanu miała [[Warszawa|Stolyca]], bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]]. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. [[Szczecin]] i [[Gdańsk]], by móc zaszpanować <del>jedyną</del> jakąś rzeczą kupiły po kilkadziesiąt sztuk [[Pesa Swing|następców]]. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi że helmuty z lat 60. są lepsze od stopiątek (a tym bardziej od Pes), Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez chujową nazwę).


== Wersje ==
== Wersje ==
* 120N - pięcioczęściowa
* 120N pięcioczęściowa;
* 121N - trzyczęściowa, wąska
* 121N trzyczęściowa, wąska;
* 122N - pięcioczęściowa, wąska (Dla [[Bydgoszcz|Bydgoszczy]] i [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]])
* 122N pięcioczęściowa, wąska (dla [[Bydgoszcz|Bydgoszczy]] i [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej]]).

== Zobacz też ==
* [[Tramwaje w Łodzi]]
* [[Linie tramwajowe w Warszawie]]
* [[Tramwaj]]


{{Szablon:Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja miejska}}
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
{{Komunikacja Łódź}}
{{KMWarszawa}}
{{Komunikacja Trójmiasto}}
[[Kategoria:Tramwaje]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Gdańsku]]

Aktualna wersja na dzień 13:43, 27 cze 2021

Pesa z wredną miną na trasie ŁTRu
Pesa Stołeczna

Pesa Tramicuspseudotramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, , Bydzia i Elbląg miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Pierwszy pseudotramwaj na świecie.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Są fajne;
  • Są długie;
  • Mają fajnie odwrócony pantograf;
  • Można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?).

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie tramwajowe);
  • Piszczą przy zamykaniu drzwi;
  • Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
  • Mają nieprzyjemny wzrok;
  • Wydają nieprzyjemnie dźwięki;
  • Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska;
  • Płynność jazdy jest porównywalna z płynnością chodu żula mającego 10 promili we krwi. Miota nim jak szatan przy przyspieszaniu i hamowaniu.

Zastosowanie[edytuj • edytuj kod]

Na początku powody do szpanu miała Stolyca, bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. Szczecin i Gdańsk, by móc zaszpanować jedyną jakąś rzeczą kupiły po kilkadziesiąt sztuk następców. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi że helmuty z lat 60. są lepsze od stopiątek (a tym bardziej od Pes), Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez chujową nazwę).

Wersje[edytuj • edytuj kod]