Stadler FLIRT: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (Magwac przeniósł stronę Nonsensopedia:Inkubator/Stadler FLIRT na Stadler FLIRT, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: no, śmieszniejsze jest, jak dla mnie git) |
|||
(Nie pokazano 22 wersji utworzonych przez 7 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Inkubator otwarty}} |
|||
[[Plik:ED160-009, Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|FLIRT<sup>3</sup> PKP Intercity na Trako 2015 tuż obok rywalizującego z nim Darta.]] |
|||
[[Plik:ŁKR-FLIRT3.JPG|thumb|200px|FLIRT ucki]] |
[[Plik:ŁKR-FLIRT3.JPG|thumb|200px|FLIRT ucki]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:Flirt3 na wileńskiej.jpg|thumb|FLIRT mazocki (nowszy)]] |
||
'''Stadler FLIRT''' – ''elektryczny zespół trakcyjny'' produkowany przez Stadlera w dawnej [[Siedlce|siedleckiej]] hali PKP jako rywal dla [[Pesa Dart|Darta]], na złość [[Pesa|Pesie]]. Spodobał się głównie przewoźnikom regionalnym, którzy wkurwieni ostro na [[EN57]] i Pesę postanowili dla odmiany kupić coś, co dla odmiany [[Pesa Acatus|będzie w stanie przejechać pół kilometra bez awarii]]. |
|||
[[Plik:EN75-003 Laliki (02).jpg|thumb|200px|FLIRT śluński]] |
|||
'''Stadler FLIRT''' (wg [[Koleje Mazowieckie|K-Mazu]] '''ER75''', wg [[Koleje Śląskie|KŚ]] '''EN75''', wg [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] '''ED160''') – ''elektryczny zespół trakcyjny'' produkowany przez Stadlera w dawnej [[Siedlce|siedleckiej]] hali PKP w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[PESA Dart|ED161]], [[EN57]] oraz [[Newag Impuls|EN68/ED78/EN78/EN79]]. Spodobał się głównie przewoźnikom regionalnym, którzy wkurwieni ostro na Przewozy Regionalne i ich EN57 postanowili wywalić na tory coś zajebistego, <del>ale z pewnym haczykiem</del>. PKP Intercity nie chciało być gorsze, więc też FLIRT-y kupiło. |
|||
Co ciekawe, mimo że Stadler jest <del>szwabską</del> szwajcarską firmą, to wszystkie hulające po polskich torach FLIRTy zostały wyprodukowane (przynajmniej częściowo) w [[Siedlce|Siedlcach]]. Jest to jedyny argument powstrzymujący [[ONR|prawdziwych Polaków]] przed spaleniem i zdemolowaniem tych tworów. |
Co ciekawe, mimo że Stadler jest <del>szwabską</del> szwajcarską firmą, to wszystkie hulające po polskich torach FLIRTy zostały wyprodukowane (przynajmniej częściowo) w [[Siedlce|Siedlcach]]. Jest to jedyny argument powstrzymujący [[ONR|prawdziwych Polaków]] przed spaleniem i zdemolowaniem tych tworów. |
||
== Co jest w środku? == |
|||
=== Wagon 2 klasy === |
|||
* Dosyć wygodne siedziska, niektóre hałasują przy składaniu; |
|||
* Następujący układ siedzeń: 16-20 siedzisk pod kabiną maszynisty, układ 2+2 przerywany parą drzwi, obok kibla 6 siedzisk na przejściu zastawionym biletomatem, 2 komplety 2+2 i kolejne 16-20 siedzisk pod drugą kabiną maszynisty; |
|||
* Gniazdka 230V pod siedzeniami; |
|||
* Czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie <del>chęci wydostania się na zewnątrz</del> niebezpieczeństwa lub po prostu pooddychania świeżym powietrzem; |
|||
* Półki dla osób z większym bagażem; |
|||
* 3 wieszaczki dla rowerów; |
|||
* Niebiesko-zielonkawa wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp. |
|||
=== Wagon 1 klasy === |
|||
* Nieco wygodniejsze siedzenia; |
|||
* Wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp; |
|||
* Reszta: patrz ''Wagon 2 klasy''. |
|||
=== Wagon barowy === |
|||
* Siedzenia; |
|||
* Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce; |
|||
* Stoliki; |
|||
* Patrz punkt ostatni w ''Wagon 1 klasy''. |
|||
== Z jaką prędkością jeździ? == |
|||
We wszystkich polskich Flirtach maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale wersje dla [[Norwegia|bogatych]] [[Niemcy|krajów]] [[Austria|europejskich]] popylają nawet 200 km/h. Co ciekawe wersja dalekobieżna dla [[Intercity]] jest tak samo <del>szybka</del> wolna co ta dla na przykład [[ŁKA]]. Nie ma to jednak wielkiego znaczenia ze względu na [[Tragedia|stan]] polskich torów. |
|||
== Kto się tym wozi? == |
== Kto się tym wozi? == |
||
[[Plik:Stadler FLIRT (Koleje Mazowieckie) outside as ER75-006.jpg|thumb|200px|FLIRT mazoski]] |
|||
* [[Koleje Mazowieckie]] – 10 sztuk '''ER75''', PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować. |
* [[Koleje Mazowieckie]] – 10 sztuk '''ER75''', PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować. |
||
* [[Koleje Śląskie]] – tylko 4 sztuki '''EN75''', ponieważ woleli stare dobre kible |
* [[Koleje Śląskie]] – tylko 4 sztuki '''EN75''', ponieważ woleli stare dobre kible. |
||
* [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna]] – 20 sztuk, |
* [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna]] – 20 sztuk '''L4258''', bo ŁKA to [[hipster]]y i muszą po swojemu. Mają tylko dwa człony, przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce. Ełka nawet zaczęła ostatnio przebąkiwać o możliwości wydłużenia tych wynalazków do trzech członów<ref>Ulepszenie na miarę EN71</ref>. Kilka pociągów otrzymało swoje imiona, wśród nich jest ''Skra'', od zespołu siatkarskiego z [[Bełchatów|miasta, w którym zlikwidowano kolej pasażerską]]. |
||
* [[PKP Intercity]] – 20 sztuk 8-członowych '''ED160''', kupione w celu wygryzienia Dartów i Pindolin z interesu. Dostały (podobnie jak egzemplarze dla Łodzi) nowe, kanciaste czoła. |
* [[PKP Intercity]] – 20 sztuk 8-członowych '''ED160''', kupione w celu wygryzienia Dartów i Pindolin z interesu. Dostały (podobnie jak egzemplarze dla Łodzi) nowe, kanciaste czoła. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Pesa Elf]] |
|||
* [[Newag Impuls]] |
|||
* [[Pesa Dart]] |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{Kolej}} |
{{Kolej}} |
||
{{Komunikacja Łódź}} |
{{Komunikacja Łódź}} |
||
[[Kategoria:Pociągi]] |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne|FLIRT]] |
||
[[Kategoria:Artykuły w inkubatorze – technika]] |
Aktualna wersja na dzień 13:49, 10 wrz 2023
Stadler FLIRT – elektryczny zespół trakcyjny produkowany przez Stadlera w dawnej siedleckiej hali PKP jako rywal dla Darta, na złość Pesie. Spodobał się głównie przewoźnikom regionalnym, którzy wkurwieni ostro na EN57 i Pesę postanowili dla odmiany kupić coś, co dla odmiany będzie w stanie przejechać pół kilometra bez awarii.
Co ciekawe, mimo że Stadler jest szwabską szwajcarską firmą, to wszystkie hulające po polskich torach FLIRTy zostały wyprodukowane (przynajmniej częściowo) w Siedlcach. Jest to jedyny argument powstrzymujący prawdziwych Polaków przed spaleniem i zdemolowaniem tych tworów.
Kto się tym wozi?[edytuj • edytuj kod]
- Koleje Mazowieckie – 10 sztuk ER75, PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować.
- Koleje Śląskie – tylko 4 sztuki EN75, ponieważ woleli stare dobre kible.
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna – 20 sztuk L4258, bo ŁKA to hipstery i muszą po swojemu. Mają tylko dwa człony, przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce. Ełka nawet zaczęła ostatnio przebąkiwać o możliwości wydłużenia tych wynalazków do trzech członów[1]. Kilka pociągów otrzymało swoje imiona, wśród nich jest Skra, od zespołu siatkarskiego z miasta, w którym zlikwidowano kolej pasażerską.
- PKP Intercity – 20 sztuk 8-członowych ED160, kupione w celu wygryzienia Dartów i Pindolin z interesu. Dostały (podobnie jak egzemplarze dla Łodzi) nowe, kanciaste czoła.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Ulepszenie na miarę EN71