Stadler FLIRT: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
 
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:ED160-009, Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|FLIRT<sup>3</sup> PKP Intercity na Trako 2015 tuż obok rywalizującego z nim Darta.]]
[[Plik:ŁKR-FLIRT3.JPG|thumb|200px|FLIRT ucki]]
[[Plik:ŁKR-FLIRT3.JPG|thumb|200px|FLIRT ucki]]
[[Plik:Stadler FLIRT (Koleje Mazowieckie) outside as ER75-006.jpg|thumb|200px|FLIRT mazoski]]
[[Plik:Flirt3 na wileńskiej.jpg|thumb|FLIRT mazocki (nowszy)]]
'''Stadler FLIRT''' – ''elektryczny zespół trakcyjny'' produkowany przez Stadlera w dawnej [[Siedlce|siedleckiej]] hali PKP jako rywal dla [[Pesa Dart|Darta]], na złość [[Pesa|Pesie]]. Spodobał się głównie przewoźnikom regionalnym, którzy wkurwieni ostro na [[EN57]] i Pesę postanowili dla odmiany kupić coś, co dla odmiany [[Pesa Acatus|będzie w stanie przejechać pół kilometra bez awarii]].
[[Plik:EN75-003 Laliki (02).jpg|thumb|200px|FLIRT śluński]]
'''Stadler FLIRT''' (wg [[Koleje Mazowieckie|K-Mazu]] '''ER75''', wg [[Koleje Śląskie|KŚ]] '''EN75''', wg [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] '''ED160''') – ''elektryczny zespół trakcyjny'' produkowany przez Stadlera w dawnej [[Siedlce|siedleckiej]] hali PKP w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[Pesa Dart|ED161]], [[EN57]] oraz [[Newag Impuls|EN68/ED78/EN78/EN79]]. Spodobał się głównie przewoźnikom regionalnym, którzy wkurwieni ostro na Przewozy Regionalne i ich EN57 postanowili wywalić na tory coś zajebistego, <del>ale z pewnym haczykiem</del>. PKP Intercity nie chciało być gorsze, więc też FLIRT-y kupiło.


Co ciekawe, mimo że Stadler jest <del>szwabską</del> szwajcarską firmą, to wszystkie hulające po polskich torach FLIRTy zostały wyprodukowane (przynajmniej częściowo) w [[Siedlce|Siedlcach]]. Jest to jedyny argument powstrzymujący [[ONR|prawdziwych Polaków]] przed spaleniem i zdemolowaniem tych tworów.
Co ciekawe, mimo że Stadler jest <del>szwabską</del> szwajcarską firmą, to wszystkie hulające po polskich torach FLIRTy zostały wyprodukowane (przynajmniej częściowo) w [[Siedlce|Siedlcach]]. Jest to jedyny argument powstrzymujący [[ONR|prawdziwych Polaków]] przed spaleniem i zdemolowaniem tych tworów.

== Co jest w środku ED160? ==
=== Wagon 2 klasy ===
* Niebieskie siedzenia ze zgiętymi oparciami, przystosowane specjalnie dla osób garbatych;
* Następujący układ siedzeń: 16-20 siedzisk pod kabiną maszynisty, układ 2+2 przerywany parą drzwi, obok kibla 6 siedzisk na przejściu zastawionym biletomatem, 2 komplety 2+2 i kolejne 16-20 siedzisk pod drugą kabiną maszynisty, krótko mówiąc – w każdym wagonie inaczej;
* Gniazdka 230V pod siedzeniami;
* Telewizorki na suficie oraz na drzwiach pomiędzy przedziałami;
* Guziki dla <del>karłów</del> osób niepełnosprawnych do <del>wyciskania SOSu</del> wzywania pomocy.
* Czerwony młoteczek, taki sam jak w autobusach <del>polskich</del> producentów;
* Półki dla osób z większym bagażem;
* 3 wieszaczki dla rowerów;
* Niebiesko-zielonkawa wykładzina, po której stąpał sam [[Donald Tusk|premier]], dlatego już nie pachnie nowością.

=== Wagon 1 klasy ===
* Nieco wygodniejsze siedzenia, dużo ich mniej niż w 2 klasie;
* Dywan ciemniejszy niż w wyżej wymienionym wagonie;
* Reszta: patrz ''Wagon 2 klasy''.

=== Wagon barowy ===
* Siedzenia;
* Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce;
* Stoliki;
* Jeszcze więcej telewizorków;
* Patrz punkt ostatni w ''Wagon 1 klasy''.

=== Przedsionek ===
* Drzwi wyjściowe;
* Winda dla niepełnosprawnych;
* Telewizorki<ref>nawet tutaj!</ref>;
* Wyznaczone miejsca na drzwiach i pod telewizorkiem na przyklejenie tradycyjnych kartek z trasą pojazdu, [[Bo tak|bo tak]] się spodobało kierownikowi pociągu.

== Z jaką prędkością jeździ? ==
We wszystkich polskich Flirtach maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale wersje dla [[Norwegia|bogatych]] [[Niemcy|krajów]] [[Austria|europejskich]] popylają nawet 200 km/h. Co ciekawe wersja dalekobieżna dla [[Intercity]] jest tak samo <del>szybka</del> wolna, co ta dla na przykład [[ŁKA]]. Nie ma to jednak wielkiego znaczenia ze względu na [[Tragedia|stan]] polskich torów.


== Kto się tym wozi? ==
== Kto się tym wozi? ==
[[Plik:Stadler FLIRT (Koleje Mazowieckie) outside as ER75-006.jpg|thumb|200px|FLIRT mazoski]]
* [[Koleje Mazowieckie]] – 10 sztuk '''ER75''', PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować.
* [[Koleje Mazowieckie]] – 10 sztuk '''ER75''', PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować.
* [[Koleje Śląskie]] – tylko 4 sztuki '''EN75''', ponieważ woleli stare dobre kible. Mają takie samo opływowe czoło co wersja dla KolMazu.
* [[Koleje Śląskie]] – tylko 4 sztuki '''EN75''', ponieważ woleli stare dobre kible.
* [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna]] – 20 sztuk, nie dostały numeru, [[bo nie]]<ref>Jeden tylko może się pochwalić wdzięcznym imieniem ''[[Skra Bełchatów|Skra]]''</ref>. Mają tylko dwa człony<ref>Podczas gdy burżujskie KM i KŚ zamówiły 4-członówki</ref>, przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce. Ełka nawet zaczęła ostatnio przebąkiwać o możliwości wydłużenia tych wynalazków do trzech członów<ref>Ulepszenie na miarę EN71</ref>.
* [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna]] – 20 sztuk '''L4258''', bo ŁKA to [[hipster]]y i muszą po swojemu. Mają tylko dwa człony, przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce. Ełka nawet zaczęła ostatnio przebąkiwać o możliwości wydłużenia tych wynalazków do trzech członów<ref>Ulepszenie na miarę EN71</ref>. Kilka pociągów otrzymało swoje imiona, wśród nich jest ''Skra'', od zespołu siatkarskiego z [[Bełchatów|miasta, w którym zlikwidowano kolej pasażerską]].
* [[PKP Intercity]] – 20 sztuk 8-członowych '''ED160''', kupione w celu wygryzienia Dartów i Pindolin z interesu. Dostały (podobnie jak egzemplarze dla Łodzi) nowe, kanciaste czoła.
* [[PKP Intercity]] – 20 sztuk 8-członowych '''ED160''', kupione w celu wygryzienia Dartów i Pindolin z interesu. Dostały (podobnie jak egzemplarze dla Łodzi) nowe, kanciaste czoła.

== Zobacz też ==
* [[Pesa Elf]]
* [[Newag Impuls]]
* [[Pesa Dart]]


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}
Linia 50: Linia 21:
{{Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja Łódź}}


[[Kategoria:Pociągi]]
[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne|FLIRT]]
[[Kategoria:Transport]]

Aktualna wersja na dzień 13:49, 10 wrz 2023

FLIRT ucki
FLIRT mazocki (nowszy)

Stadler FLIRTelektryczny zespół trakcyjny produkowany przez Stadlera w dawnej siedleckiej hali PKP jako rywal dla Darta, na złość Pesie. Spodobał się głównie przewoźnikom regionalnym, którzy wkurwieni ostro na EN57 i Pesę postanowili dla odmiany kupić coś, co dla odmiany będzie w stanie przejechać pół kilometra bez awarii.

Co ciekawe, mimo że Stadler jest szwabską szwajcarską firmą, to wszystkie hulające po polskich torach FLIRTy zostały wyprodukowane (przynajmniej częściowo) w Siedlcach. Jest to jedyny argument powstrzymujący prawdziwych Polaków przed spaleniem i zdemolowaniem tych tworów.

Kto się tym wozi?[edytuj • edytuj kod]

FLIRT mazoski
  • Koleje Mazowieckie – 10 sztuk ER75, PKP już się do tego oznaczenia przypierdoliło, że nie wolno, bo to tylko spalinówy mogą je użytkować.
  • Koleje Śląskie – tylko 4 sztuki EN75, ponieważ woleli stare dobre kible.
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna – 20 sztuk L4258, bo ŁKA to hipstery i muszą po swojemu. Mają tylko dwa człony, przez co przejazd nimi przypomina kiszenie kapusty w beczce. Ełka nawet zaczęła ostatnio przebąkiwać o możliwości wydłużenia tych wynalazków do trzech członów[1]. Kilka pociągów otrzymało swoje imiona, wśród nich jest Skra, od zespołu siatkarskiego z miasta, w którym zlikwidowano kolej pasażerską.
  • PKP Intercity – 20 sztuk 8-członowych ED160, kupione w celu wygryzienia Dartów i Pindolin z interesu. Dostały (podobnie jak egzemplarze dla Łodzi) nowe, kanciaste czoła.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Ulepszenie na miarę EN71