Tramwaje w Szczecinie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Linie tramwajowe: informacje do 2023)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 74 wersji utworzonych przez 24 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:3czy12.jpg|200px|thumb|Władze muzeum nie wiedziały, którą linię obdarzyć zaszczytem posiadania tablicy w zabytkowym wozie]]
'''Tramwaje w Szczecinie''' – chluba [[Szczecin]]a, dzięki której jest on największą wiochą z tramwajami.
Można tu spotkać stare, dobre Konstale, pierdyliard poniemieckich Tatr oraz całkiem nówka sztuka nieśmigane Słingi. Tramwaje są obsługiwane przez [[Zajezdnia Pogodno|Zajezdnię Pochmurno]] i [[Zajezdnia Golęcin|Zajezdnię Cielęcin]].


== Linie tramwajowe ==
(bież. • poprz.) 09:42, kwi 9, 2012‎ ZentroXenon (dyskusja • edycje)‎ M . . (2651 bajtów) (+2001)‎ . . (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Bartd94. Ofiarą rewertu jest 213.134.163.5.) (anuluj)
* '''1''' – toczy się z os. Zawadzkiego na Potulicką. Jedna z najmniej obleganych linii w Szczecinie. Ciekawostka rozkładowa na kółkach – w weekendy i święta rano i wieczorem kursuje co 20 minut, a w środku dnia jest… rozrzedzana do 24 minut. Warto napomknąć, że linia ta chodzi do przychodni na Buczka, a jednym z jej głównych przystanków jest ten zlokalizowany przy placu lenina (pisownia celowa).
(bież. • poprz.) 09:41, kwi 9, 2012‎ 213.134.163.5 (dyskusja)‎ . . (650 bajtów) (-2001)‎ . . (Anulowano wersję użytkownika Bartd94) (anuluj)
* '''2''' – z Turkusowej do os. Zawadzkiego. Od niedawna po cholerę jeżdżą same Słingi. Na początku trasy tramwaj jedzie po betonowym torowisku jak po jakimś stole, dalej jak pociąg dalekobieżny, ale nagle hamuje przed zakrętem, bo ch{{cenzura3}}j wie, po co on jest taki ostry.
(bież. • poprz.) 16:31, kwi 7, 2012‎ Bartd94 (dyskusja • edycje)‎ M . . (2651 bajtów) (+2000)‎ . . (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Optdex. Ofiarą rewertu jest 31.60.206.117.) (anuluj)
* '''5''' – Żołnierska–Wawrzyniaka, 8 minut w dwie strony, 7 przystanków, 6 pasażerów, nieskończony czas w korku.
(bież. • poprz.) 16:29, kwi 7, 2012‎ 31.60.206.117 (dyskusja)‎ . . (651 bajtów) (-2000)‎ . . (anuluj)
* '''6''' – z Pomorzan do dzielnicy cudów Gocław<ref>Przyjezdnym na przystanku przy Dworcu G<del>ł</del>ównym należy wmówić, że 6 jedzie nad morze</ref>. To właśnie na tej dzielnicy funkcjonują tramwajowe przystanki na żądanie (niecni przedstawiciele gocławian wykazują to żądanie przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego, bądź kilka subtelnych słów skierowanych do prowadzącego skład). Dodatkową atrakcją są owoce defekacji jakie można znaleźć w stojących na pętli tramwajach opisywanej linii.
(bież. • poprz.) 16:27, kwi 7, 2012‎ 31.60.206.117 (dyskusja)‎ . . (2651 bajtów) (+2651)‎ . . (Anulowano wersję użytkownika 31.60.206.117) (anuluj)
* '''7''' – z <del>os. Słonecznego</del> (patrz: [[Szczeciński Szybki Tramwaj]]) <del>Basenu Górniczego</del> Turkusowej do Stoczni. „Reprezentacyjna” linia Szczecina, bo jedzie przez [[Pogodno|Pochmurno]], [[Turzyn|China Town]] i [[Krzekowo|Kreckow]]. Mimo tego, że linia 8 miała dostać Słingi jako pierwsza, ludzie jeżdżący siódemką <del>przejechali</del> pobujali się pierwsi. Od prawie dwóch lat kursuje z ''tymczasowo'' standardową częstotliwością w godzinach szczytu, co powoduje, że do siódemek niekiedy ciężko wsiąść. Obecnie łączy też trasę piątki, co dosyć słabo jej wychodzi.
(bież. • poprz.) 16:25, kwi 7, 2012‎ 31.60.206.117 (dyskusja)‎ . . (pusta) (-2651)‎ . . (Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana) (anuluj)
* '''8''' – pływa pomiędzy <del>os. Słonecznym</del> (znowu patrz: [[Szczeciński Szybki Tramwaj]]) Turkusową a Gumieńcami. Tak! Nareszcie! Na ósemce, po tylko kilku tygodniach opóźnienia jeżdżą supertramwaje Słingi. Linia nr 8 jedzie koło Cmentarza Centralnego – w związku z tym jest dużo [[Rodzaje babć autobusowych|różnych dziwnych pasażerów]]. Obecnie to na niej najczęściej można spotkać [[Floating Garden|pływające]] tramwaje. Przy trasie 8 zbudowany został niesamowity, jedyny w swoim rodzaju, wyjątkowy, oryginalny przystanek, którego powstanie (zaskakująco skomplikowane) przypominało powstawanie stacji kosmicznej MIR.
(bież. • poprz.) 21:19, mar 17, 2012‎ Optdex (dyskusja • edycje)‎ M . . (2651 bajtów) (-1)‎ . . (anuluj)
* '''9''' – z Potulickiej na Głębokie. O dziwo ma inną trasę niż jedynka, a ludzi jeździ 300% więcej. Chyba tylko dlatego, że jedzie przez Bohaterów [[Warszawa|Stolycy]].
(bież. • poprz.) 17:53, mar 12, 2012‎ Bart-W (dyskusja • edycje)‎ . . (2652 bajty) (-1)‎ . . (→‎Oddźwięk: jak człowiek nic nie ma do roboty to takie rzeczy poprawia.) (anuluj)
* '''10''' – linia widmo. W latach 90. zlikwidowana. Toczyła się z Gocławia na Potulicką. I tak nikt nią nie jeździł. Od września 2012 z wielkim hukiem wśród mediów wraca na zmienioną trasę. Nieważne, że pokrywa się z trójką i ósemką i jest zupełnie niepotrzebna. Ważne, że w Szczecinie powstała nowa linia tramwajowa od przeszło 25 lat! <del>Teraz jeździ z Lasu Arkońskiego na Gumieńce, aby pacjenci Wojewódzkiego Szpitalu Zespolonego mogli wybrać się w podróż do przyszłej kwatery przy ul. Ku Słońcu bez przesiadek.</del> Aktualnie z powodu [[remont]]ów jeździ tylko do Placu Rodła, tak jak 10 lat temu.
(bież. • poprz.) 08:07, mar 4, 2012‎ ZentroXenon (dyskusja • edycje)‎ M . . (2653 bajty) (-73)‎ . . (Anulowano wersję użytkownika 77.255.178.82) (anuluj)
* '''11''' – z Pomorzan na Ludową (do stoczni). Mimo że właściwa Stocznia już dawno, dawno temu się rozpadła, można jeszcze znaleźć tam stoczniowców jadących do pracy.
(bież. • poprz.) 08:01, mar 4, 2012‎ 77.255.178.82 (dyskusja)‎ . . (2726 bajtów) (+73)‎ . . (Trochę współczuci) (anuluj)
* '''12''' – z Pomorzan do Dworca Niebuszewo. Na całej długości ma zawsze przynajmniej dwie inne linie, ale i tak cieszy się dużym powodzeniem. Przebiegając koło prestiżowych szczecińskich <del>wylęgarni lemingów</del> uczelni, stanowi wymarzone miejsce podrywu zachodniopomorskich piękności, którym sponsorzy nie zafundowali auta.
(bież. • poprz.) 18:21, paź 21, 2011‎ Jurek10 (dyskusja • edycje)‎ M . . (2653 bajty) (+2)‎ . . (anuluj)

(bież. • poprz.) 16:23, sie 26, 2011‎ Jurek10 (dyskusja • edycje)‎ . . (2651 bajtów) (+17)‎ . . (anuluj)
== Tabor tramwajowy ==
(bież. • poprz.) 10:47, lis 20, 2010‎ Botyzjusz I (dyskusja • edycje)‎ M . . (2634 bajty) (-3)‎ . . (drobne) (anuluj)
[[Plik:Tatra_KT4DtM_120,_tram_line_12,_Szczecin,_2020.jpg|200px|thumb|Mieszanka ładnego Berlina i kolorowego Szczecina]]
(bież. • poprz.) 18:27, gru 4, 2009‎ Del Pacino (dyskusja • edycje)‎ M . . (2637 bajtów) (+2567)‎ . . (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Marian88. Autor wycofanej wersji to 79.191.128.199.) (anuluj)
[[Szczecin]] nigdy nie krył się z tym, że to miasto poniemieckie – nawet tramwaje mamy więc od Niemców. Tatr z [[Berlin]]a jest ponad setka, i to w dwóch wersjach – przegubowej (KT4Dt) i [[Konstal 105Na|stopiątkoidalnej]] (T6A2D). Te pierwsze są ''modernizowane'' poprzez wymianę siedzeń i umycie podłogi, te drugie śmigają zapuszczone po krzywych torach, wydając z siebie dźwięki powolnej agonii przy każdym hamowaniu.
(bież. • poprz.) 17:14, gru 4, 2009‎ 79.191.128.199 (dyskusja)‎ . . (70 bajtów) (+70)‎ . . (anuluj)

(bież. • poprz.) 17:13, gru 4, 2009‎ 79.191.128.199 (dyskusja)‎ . . (pusta) (-2612)‎ . . (Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię...) (anuluj)
Chlubą szczecińskich tramwajarzy są Swingi od [[Pesa|Pesy]], które ze względu na stan torowisk jeżdżą tylko na czterech liniach, i to na słowo honoru. Miasto w ostatnich latach przerzuciło się jednak na [[Moderus Beta|Moderusy Beta]], które – choć przestarzałe i nie mają klimatyzacji – są trochę tańsze. Tak, Szczecin jest jak ten twój wujek, co jak go poprosisz o zieloną ice tea z Liptona i dasz mu piątaka, to kupi szajs marki [[Tesco]] value i resztę kasy schowa do kieszeni.
(bież. • poprz.) 19:07, lip 14, 2009‎ Jeremy Kowalsky (dyskusja • edycje)‎ . . (2612 bajtów) (+150)‎ . . (Teraz lepiej...) (anuluj)

(bież. • poprz.) 18:49, lut 16, 2009‎ Wasilij Hrabia Żygutek (dyskusja • edycje)‎ M . . (2462 bajty) (0)‎ . . (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Wasilij Hrabia Żygutek. Autor wycofanej wersji to Sir Damiinho.) (anuluj)
Po mieście śmiga też kilka wariantów modernizacji [[Konstal 105Na|stopiątek]], jedna brzydsza od drugiej.
(bież. • poprz.) 14:51, lut 8, 2009‎ Wasilij Hrabia Żygutek (dyskusja • edycje)‎ . . (2462 bajty) (-145)‎ . . (bez jaj) (anuluj)
{{Przypisy}}
(bież. • poprz.) 22:01, lut 2, 2009‎ Ełek (dyskusja • edycje)‎ M . . (2607 bajtów) (0)‎ . . (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Ełek. Autor wycofanej wersji to Ptok Bentoniczny.) (anuluj)
{{KWS}}
(bież. • poprz.) 21:19, lut 2, 2009‎ Ełek (dyskusja • edycje)‎ M . . (2607 bajtów) (0)‎ . . (W dyskusji starczy.) (anuluj)
{{Komunikacja miejska}}
(bież. • poprz.) 13:24, sty 31, 2009‎ Ełek (dyskusja • edycje)‎ M . . (2607 bajtów) (+2254)‎ . . (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 89.230.193.158.) (anuluj)
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]]
(bież. • poprz.) 13:14, sty 31, 2009‎ 89.230.193.158 (dyskusja)‎ . . (353 bajty) (-2254)‎ . . (anuluj)
[[Kategoria:Sieci tramwajowe]]
(bież. • poprz.) 18:24, gru 13, 2008‎ Sir Damiinho (dyskusja • edycje)‎ M . . (2607 bajtów) (0)‎ . . (anuluj)
(bież. • poprz.) 09:36, lis 29, 2008‎ Sir Damiinho (dyskusja • edycje)‎ M . . (2607 bajtów) (+905)‎ . . (→‎Koniec kariery – śmierć) (anuluj)
(bież. • poprz.) 20:33, mar 18, 2008‎ AGA AustrianTeam Fan (dyskusja • edycje)‎ M . . (1702 bajty) (-531)‎ . . (→‎Koniec kariery - śmierć) (anuluj)
(bież. • poprz.) 20:32, mar 18, 2008‎ AGA AustrianTeam Fan (dyskusja • edycje)‎ M . . (2233 bajty) (-355)‎ . . (→‎Kariera) (anuluj)
(bież. • poprz.) 20:59, mar 14, 2008‎ Sir Damiinho (dyskusja • edycje)‎ M . . (2588 bajtów) (-2)‎ . . (Pacz, Ptok.) (anuluj)
(bież. • poprz.) 11:48, mar 14, 2008‎ Sir Damiinho (dyskusja • edycje)‎ M . . (2590 bajtów) (+2590)‎ . .

Aktualna wersja na dzień 02:57, 13 wrz 2023

Władze muzeum nie wiedziały, którą linię obdarzyć zaszczytem posiadania tablicy w zabytkowym wozie

Tramwaje w Szczecinie – chluba Szczecina, dzięki której jest on największą wiochą z tramwajami. Można tu spotkać stare, dobre Konstale, pierdyliard poniemieckich Tatr oraz całkiem nówka sztuka nieśmigane Słingi. Tramwaje są obsługiwane przez Zajezdnię Pochmurno i Zajezdnię Cielęcin.

Linie tramwajowe[edytuj • edytuj kod]

  • 1 – toczy się z os. Zawadzkiego na Potulicką. Jedna z najmniej obleganych linii w Szczecinie. Ciekawostka rozkładowa na kółkach – w weekendy i święta rano i wieczorem kursuje co 20 minut, a w środku dnia jest… rozrzedzana do 24 minut. Warto napomknąć, że linia ta chodzi do przychodni na Buczka, a jednym z jej głównych przystanków jest ten zlokalizowany przy placu lenina (pisownia celowa).
  • 2 – z Turkusowej do os. Zawadzkiego. Od niedawna po cholerę jeżdżą same Słingi. Na początku trasy tramwaj jedzie po betonowym torowisku jak po jakimś stole, dalej jak pociąg dalekobieżny, ale nagle hamuje przed zakrętem, bo chCenzura2.svgj wie, po co on jest taki ostry.
  • 5 – Żołnierska–Wawrzyniaka, 8 minut w dwie strony, 7 przystanków, 6 pasażerów, nieskończony czas w korku.
  • 6 – z Pomorzan do dzielnicy cudów Gocław[1]. To właśnie na tej dzielnicy funkcjonują tramwajowe przystanki na żądanie (niecni przedstawiciele gocławian wykazują to żądanie przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego, bądź kilka subtelnych słów skierowanych do prowadzącego skład). Dodatkową atrakcją są owoce defekacji jakie można znaleźć w stojących na pętli tramwajach opisywanej linii.
  • 7 – z os. Słonecznego (patrz: Szczeciński Szybki Tramwaj) Basenu Górniczego Turkusowej do Stoczni. „Reprezentacyjna” linia Szczecina, bo jedzie przez Pochmurno, China Town i Kreckow. Mimo tego, że linia 8 miała dostać Słingi jako pierwsza, ludzie jeżdżący siódemką przejechali pobujali się pierwsi. Od prawie dwóch lat kursuje z tymczasowo standardową częstotliwością w godzinach szczytu, co powoduje, że do siódemek niekiedy ciężko wsiąść. Obecnie łączy też trasę piątki, co dosyć słabo jej wychodzi.
  • 8 – pływa pomiędzy os. Słonecznym (znowu patrz: Szczeciński Szybki Tramwaj) Turkusową a Gumieńcami. Tak! Nareszcie! Na ósemce, po tylko kilku tygodniach opóźnienia jeżdżą supertramwaje Słingi. Linia nr 8 jedzie koło Cmentarza Centralnego – w związku z tym jest dużo różnych dziwnych pasażerów. Obecnie to na niej najczęściej można spotkać pływające tramwaje. Przy trasie 8 zbudowany został niesamowity, jedyny w swoim rodzaju, wyjątkowy, oryginalny przystanek, którego powstanie (zaskakująco skomplikowane) przypominało powstawanie stacji kosmicznej MIR.
  • 9 – z Potulickiej na Głębokie. O dziwo ma inną trasę niż jedynka, a ludzi jeździ 300% więcej. Chyba tylko dlatego, że jedzie przez Bohaterów Stolycy.
  • 10 – linia widmo. W latach 90. zlikwidowana. Toczyła się z Gocławia na Potulicką. I tak nikt nią nie jeździł. Od września 2012 z wielkim hukiem wśród mediów wraca na zmienioną trasę. Nieważne, że pokrywa się z trójką i ósemką i jest zupełnie niepotrzebna. Ważne, że w Szczecinie powstała nowa linia tramwajowa od przeszło 25 lat! Teraz jeździ z Lasu Arkońskiego na Gumieńce, aby pacjenci Wojewódzkiego Szpitalu Zespolonego mogli wybrać się w podróż do przyszłej kwatery przy ul. Ku Słońcu bez przesiadek. Aktualnie z powodu remontów jeździ tylko do Placu Rodła, tak jak 10 lat temu.
  • 11 – z Pomorzan na Ludową (do stoczni). Mimo że właściwa Stocznia już dawno, dawno temu się rozpadła, można jeszcze znaleźć tam stoczniowców jadących do pracy.
  • 12 – z Pomorzan do Dworca Niebuszewo. Na całej długości ma zawsze przynajmniej dwie inne linie, ale i tak cieszy się dużym powodzeniem. Przebiegając koło prestiżowych szczecińskich wylęgarni lemingów uczelni, stanowi wymarzone miejsce podrywu zachodniopomorskich piękności, którym sponsorzy nie zafundowali auta.

Tabor tramwajowy[edytuj • edytuj kod]

Mieszanka ładnego Berlina i kolorowego Szczecina

Szczecin nigdy nie krył się z tym, że to miasto poniemieckie – nawet tramwaje mamy więc od Niemców. Tatr z Berlina jest ponad setka, i to w dwóch wersjach – przegubowej (KT4Dt) i stopiątkoidalnej (T6A2D). Te pierwsze są modernizowane poprzez wymianę siedzeń i umycie podłogi, te drugie śmigają zapuszczone po krzywych torach, wydając z siebie dźwięki powolnej agonii przy każdym hamowaniu.

Chlubą szczecińskich tramwajarzy są Swingi od Pesy, które ze względu na stan torowisk jeżdżą tylko na czterech liniach, i to na słowo honoru. Miasto w ostatnich latach przerzuciło się jednak na Moderusy Beta, które – choć przestarzałe i nie mają klimatyzacji – są trochę tańsze. Tak, Szczecin jest jak ten twój wujek, co jak go poprosisz o zieloną ice tea z Liptona i dasz mu piątaka, to kupi szajs marki Tesco value i resztę kasy schowa do kieszeni.

Po mieście śmiga też kilka wariantów modernizacji stopiątek, jedna brzydsza od drugiej.

Przypisy

  1. Przyjezdnym na przystanku przy Dworcu Głównym należy wmówić, że 6 jedzie nad morze