Opel Calibra: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor wizualny |
|||
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 19 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Opel Calibra (50942402578).jpg|thumb|Wyróżnia się]] |
|||
'''Opel Calibra''' – samochód firmy [[Opel]], popularny [[dresowóz]]. Gnije szybciej niż rozpędza się do 100km/h. W każdej wsi jeździ nią najpiękniejszy wieśniak. |
|||
'''Opel Calibra''' (czyt. ''Szpachlibra'') – dość szybki kawałek sklejki udającej auto firmy [[Opel]], popularny [[dresowóz]]. |
|||
== Specyfikacja == |
|||
[[Plik:Opel Calibra 2.0i (49687331652).jpg|thumb|Po prostu samochód]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | Spotykane były też silniki 2.0 mające zaworów 16 pochodzący z Vectra A. Silnik dysponował mocą 150 KM co pozwalało na zostawienie w chmurze spalonego oleju połączonego z gazem większości Golfów lub BMW. Pozwalało, bo konie te jako nie spętane uciekały zaraz po pierwszym otwarciu maski (najczęściej na trasie salon-dom). Okazywało się też, że połowa z pozostałych była nie podkuta. |
||
Silniki o pojemności powyżej 2 litrów to mit, który można przeczytać na kartach bajek dla dzieci. Podobno samochody z tymi silnikami dawały niesamowite możliwości, osiągając prędkości umożliwiające podróż w czasie (na zdjęciach z eksploracji piramidy Cheopsa widać hieroglify przedstawiające Ramzesa objeżdżającego Tutanchamona w swojej ''Kalajabrze''), stawiając skromnego Opelka na równi z DeLoreanem z "Powrotu do przyszłości" a z każdego pospolitego dresiarza robiąc prawdziwego time travelera. |
|||
⚫ | |||
== Wygląd == |
== Wygląd == |
||
[[Plik:Opel calibra byhau belarus.JPG|thumb|Widać zalążek przyszłości]] |
|||
* Czerwony kolor, często wyblaknięty i/lub zmatowiały |
* Czerwony kolor, często wyblaknięty i/lub zmatowiały; |
||
* Duża ilość naklejek, w stylu „16v”, „turbo”, „nitro”, „power”, „sport” i „tuning” |
* Duża ilość naklejek, w stylu „16v”, „turbo”, „nitro”, „power”, „sport” i „tuning”; |
||
* [[Decal]]e w stylu [[tribal]] |
* [[Decal]]e w stylu [[tribal]]; |
||
* Neony pod autem lub diody w spryskiwaczach |
* Neony pod autem lub diody w spryskiwaczach; |
||
* Głośny wydech – dwie rury o średnicy kominów elektrowni, lekko skierowane do góry |
* Głośny wydech – dwie rury o średnicy kominów elektrowni, lekko skierowane do góry; |
||
* Masa szpachli odpryśniętej pod czerwonym lub bladoczerwonym lakierem |
* Masa szpachli odpryśniętej pod czerwonym lub bladoczerwonym lakierem; |
||
* Kierowca z obowiązkowym [[zimny łokieć|łokciem za szybą]]. |
* Kierowca z obowiązkowym [[zimny łokieć|łokciem za szybą]]. |
||
== Tuning wewnętrzny == |
== Tuning wewnętrzny == |
||
* Masa głośników |
* Masa głośników – tuba basowa (+3 do lansu); |
||
* Plastikowy chrom – końcówka tłumika |
* Plastikowy chrom – końcówka tłumika (+5 do lansu); |
||
* |
* Stalowe felgi pomalowane na biało farbą olejną (+1 do lansu); |
||
* |
* Kokpit pomalowany na niebiesko sprayem (+3 do lansu); |
||
* |
* Szpanerski lewarek zmiany biegów (najczęściej jest to podobizna właściciela, czyli pusta trupia czacha, +65 do lansu); |
||
* |
* Lusterka na druty (+4 do lansu); |
||
* |
* Szyberdach wyrąbany siekierą (−100 do dachowania); |
||
* |
* [[Kłódka]] na klamkę (+10 do nie zarąbania auta); |
||
* CiBi |
* CiBi (+15 do robienia z siebie debila); |
||
* Spinery +10 do lansu; |
* Spinery (+10 do lansu); |
||
* |
* Klimatyzacja (+10 do nie zapalenia się samochodu); |
||
* ABS +10 do krótszej drogi hamowania, gdy widzisz jakąś fajną dupę i musisz zahamować wcześniej, żeby cię nie widziała; |
* ABS (+10 do krótszej drogi hamowania, gdy widzisz jakąś fajną dupę i musisz zahamować wcześniej, żeby cię nie widziała); |
||
* |
* Spoiler z jakiegoś starego parapetu pomalowany sprayem z taśmą chromowaną (+10 do nie wylecenia z mostu); |
||
* |
* Tuba w bagażniku i techno (+5 do lansu); |
||
* |
* Tleniona blondynka obok (+10 do szpanu); |
||
* Zestaw młodego astronauty (+∞ dla jaj); |
|||
* Kura (+ też dla jaj). |
|||
== Dane techniczne == |
|||
⚫ | |||
⚫ | Spotykane były też silniki 2.0 mające zaworów 16 pochodzący z Vectra A. Silnik dysponował mocą 150 KM co pozwalało na zostawienie w chmurze spalonego oleju połączonego z gazem większości Golfów lub BMW. Pozwalało, bo konie te jako nie spętane uciekały zaraz po pierwszym otwarciu maski (najczęściej na trasie salon-dom). Okazywało się też, że połowa z pozostałych była nie podkuta. |
||
Silniki o pojemności powyżej 2 litrów to mit, który można przeczytać na kartach bajek dla dzieci. |
|||
⚫ | |||
== Wyposażenie == |
== Wyposażenie == |
||
Wszystkie |
Wszystkie modele ''Cali'' były fabrycznie wyposażone w: |
||
* Podtlenek LPG; |
* Podtlenek LPG; |
||
* Rudą na progach i nadkolach; |
|||
* Filtr stożkowy; |
* Filtr stożkowy; |
||
* Czerwone zaciski hamulcowe; |
* Czerwone zaciski hamulcowe; |
||
Linia 41: | Linia 47: | ||
* Tuning rezystory; |
* Tuning rezystory; |
||
* Popękane spojlery z włókna, za dodatkową opłatą mogła także schodzić z nich farba; |
* Popękane spojlery z włókna, za dodatkową opłatą mogła także schodzić z nich farba; |
||
* Ciemne szyby z odchodzącą folią i pęcherzami powietrza |
* Ciemne szyby z odchodzącą folią i pęcherzami powietrza; |
||
* Spowalniacze przyspieszacza; |
|||
* Niebieskie neony wykonane z rurki |
* Niebieskie neony wykonane z rurki PVC i żelu do USG oraz diod typu super-hiper-extra flux; |
||
* Xenony typu HID (cHuja Itak Dają) ustawione na przeczesywanie nieba w poszukiwaniu UFO o kolorze pasującym do neonów |
* Xenony typu HID (cHuja Itak Dają) ustawione na przeczesywanie nieba w poszukiwaniu UFO o kolorze pasującym do neonów; |
||
* Rozkładane tylne siedzenia – żeby zmieścić większą butlę z gazem lub zrobić dodatkowe miejsce na tubę |
* Rozkładane tylne siedzenia – żeby zmieścić większą butlę z gazem lub zrobić dodatkowe miejsce na tubę; |
||
* Bulbulator z przyczłapnikiem. |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
Linia 50: | Linia 58: | ||
{{stub|mot}} |
{{stub|mot}} |
||
{{Motoryzacja}} |
|||
{{motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Aktualna wersja na dzień 10:01, 24 sty 2023
Opel Calibra (czyt. Szpachlibra) – dość szybki kawałek sklejki udającej auto firmy Opel, popularny dresowóz.
Specyfikacja[edytuj • edytuj kod]
Cali jest najczęściej wyposażona w ogromnie zaawansowany technicznie 8 zaworowy silnik o pojemności 2.0 i mocy aż 115 KM pochodzący z modelu Vectra A. W połączeniu z masą auta, która wynosi 1285 kg daje to znakomite osiągi porównywalne z bolidami Formuły 1. Spotykane były też silniki 2.0 mające zaworów 16 pochodzący z Vectra A. Silnik dysponował mocą 150 KM co pozwalało na zostawienie w chmurze spalonego oleju połączonego z gazem większości Golfów lub BMW. Pozwalało, bo konie te jako nie spętane uciekały zaraz po pierwszym otwarciu maski (najczęściej na trasie salon-dom). Okazywało się też, że połowa z pozostałych była nie podkuta. Silniki o pojemności powyżej 2 litrów to mit, który można przeczytać na kartach bajek dla dzieci. Podobno samochody z tymi silnikami dawały niesamowite możliwości, osiągając prędkości umożliwiające podróż w czasie (na zdjęciach z eksploracji piramidy Cheopsa widać hieroglify przedstawiające Ramzesa objeżdżającego Tutanchamona w swojej Kalajabrze), stawiając skromnego Opelka na równi z DeLoreanem z "Powrotu do przyszłości" a z każdego pospolitego dresiarza robiąc prawdziwego time travelera. Na uwagę zasługują też znakomite światła mijania, dzięki którym bez problemu można potrącić po zmroku idącego poboczem drogi pieszego.
Wygląd[edytuj • edytuj kod]
- Czerwony kolor, często wyblaknięty i/lub zmatowiały;
- Duża ilość naklejek, w stylu „16v”, „turbo”, „nitro”, „power”, „sport” i „tuning”;
- Decale w stylu tribal;
- Neony pod autem lub diody w spryskiwaczach;
- Głośny wydech – dwie rury o średnicy kominów elektrowni, lekko skierowane do góry;
- Masa szpachli odpryśniętej pod czerwonym lub bladoczerwonym lakierem;
- Kierowca z obowiązkowym łokciem za szybą.
Tuning wewnętrzny[edytuj • edytuj kod]
- Masa głośników – tuba basowa (+3 do lansu);
- Plastikowy chrom – końcówka tłumika (+5 do lansu);
- Stalowe felgi pomalowane na biało farbą olejną (+1 do lansu);
- Kokpit pomalowany na niebiesko sprayem (+3 do lansu);
- Szpanerski lewarek zmiany biegów (najczęściej jest to podobizna właściciela, czyli pusta trupia czacha, +65 do lansu);
- Lusterka na druty (+4 do lansu);
- Szyberdach wyrąbany siekierą (−100 do dachowania);
- Kłódka na klamkę (+10 do nie zarąbania auta);
- CiBi (+15 do robienia z siebie debila);
- Spinery (+10 do lansu);
- Klimatyzacja (+10 do nie zapalenia się samochodu);
- ABS (+10 do krótszej drogi hamowania, gdy widzisz jakąś fajną dupę i musisz zahamować wcześniej, żeby cię nie widziała);
- Spoiler z jakiegoś starego parapetu pomalowany sprayem z taśmą chromowaną (+10 do nie wylecenia z mostu);
- Tuba w bagażniku i techno (+5 do lansu);
- Tleniona blondynka obok (+10 do szpanu);
- Zestaw młodego astronauty (+∞ dla jaj);
- Kura (+ też dla jaj).
Wyposażenie[edytuj • edytuj kod]
Wszystkie modele Cali były fabrycznie wyposażone w:
- Podtlenek LPG;
- Rudą na progach i nadkolach;
- Filtr stożkowy;
- Czerwone zaciski hamulcowe;
- Magnetyzery paliwa;
- Tuning rezystory;
- Popękane spojlery z włókna, za dodatkową opłatą mogła także schodzić z nich farba;
- Ciemne szyby z odchodzącą folią i pęcherzami powietrza;
- Spowalniacze przyspieszacza;
- Niebieskie neony wykonane z rurki PVC i żelu do USG oraz diod typu super-hiper-extra flux;
- Xenony typu HID (cHuja Itak Dają) ustawione na przeczesywanie nieba w poszukiwaniu UFO o kolorze pasującym do neonów;
- Rozkładane tylne siedzenia – żeby zmieścić większą butlę z gazem lub zrobić dodatkowe miejsce na tubę;
- Bulbulator z przyczłapnikiem.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.