Nysa (samochód): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Photo + kosmetyka) |
M (dodano 2 linki do artykułu Mieszko I) |
||
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 17 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|samochodu|inne|Nysa}} |
|||
[[Plik:Nysa.jpg |
[[Plik:Nysa.jpg|300px|thumb|Nysa dźwignią handlu]] |
||
⚫ | '''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[ |
||
{{cytat|Ma nysa pięknym wozem jest<br />Cała jest de best|Fan '''Nysy''' o niej}} |
|||
⚫ | '''Nysa''' – skubany wóz ze [[złom]]u, czasami nawet [[radiowóz]], czyli kiedy jedzie nim [[Milicja Obywatelska|milicja]]. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć [[syrena (samochód)|Syreną]]. Pobieżnie podobna do [[Żuk]]a. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury. |
||
==Twórcy Nysy== |
== Twórcy Nysy == |
||
* Projektant pojazdu – Władysław Jagiełło |
* '''Projektant pojazdu''' – Władysław Jagiełło; |
||
* Pomocnik projektanta – Zygmunt Stary |
* '''Pomocnik projektanta''' – Zygmunt Stary; |
||
* Odpowiedzialny za części – Mieszko I |
* '''Odpowiedzialny za części''' – [[Mieszko I]]; |
||
* Kierowanie produkcją – Bolesław Chrobry |
* '''Kierowanie produkcją''' – Bolesław Chrobry; |
||
* Kolorystyka karoserii – Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”) |
* '''Kolorystyka karoserii''' – Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”). |
||
==Geneza powstania== |
== Geneza powstania == |
||
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło |
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzenie państwem zwanym Polską, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić sobie samochód, którym by jeździli na popijawy. |
||
Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I postanowili zrobić |
Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I, postanowili zrobić Nysę. |
||
==Parę słów o Nysie== |
== Parę słów o Nysie == |
||
* Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji. |
* Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji. |
||
* Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych. |
* Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych. |
||
* Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy. |
* Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy. |
||
* Karoseria jest przeważnie malowana farbami plakatowymi lub akwarelami. |
* Karoseria jest przeważnie malowana [[Farby plakatowe|farbami plakatowymi]] lub akwarelami. |
||
* Aby móc prowadzić Nysę trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę. |
* Aby móc prowadzić Nysę, trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę. |
||
* W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła. |
* W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła. |
||
* Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową. |
* Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową. |
||
Linia 28: | Linia 30: | ||
* Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić. |
* Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić. |
||
{{stub|mot}} |
|||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
||
[[Kategoria:Transport]] |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Marki samochodów]] |
Aktualna wersja na dzień 17:35, 3 lut 2021
Ten artykuł dotyczy samochodu. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Ma nysa pięknym wozem jest
Cała jest de best
- Fan Nysy o niej
Nysa – skubany wóz ze złomu, czasami nawet radiowóz, czyli kiedy jedzie nim milicja. Nysa, kiedy jest naprawiona, powinna skrzypieć i śmierdzieć Syreną. Pobieżnie podobna do Żuka. Nysa produkowana była w starych, opuszczonych fabrykach, po których biegały szczury.
Twórcy Nysy[edytuj • edytuj kod]
- Projektant pojazdu – Władysław Jagiełło;
- Pomocnik projektanta – Zygmunt Stary;
- Odpowiedzialny za części – Mieszko I;
- Kierowanie produkcją – Bolesław Chrobry;
- Kolorystyka karoserii – Kazimierz Wielki („...zastał Nysę polakierowaną, a zostawił zardzewiałą...”).
Geneza powstania[edytuj • edytuj kod]
Nysę zrobiono dlatego, że Ludziom Władzy strasznie się nudziło rządzenie państwem zwanym Polską, bo wiedzieli, że to państwo prędzej czy później i tak upadnie. Aby mieć coś do roboty, postanowili zrobić sobie samochód, którym by jeździli na popijawy. Ze złomu, który był w piwnicy Mieszka I, postanowili zrobić Nysę.
Parę słów o Nysie[edytuj • edytuj kod]
- Po niewielkiej stłuczce cała Nysa przeważnie idzie do kasacji.
- Pasy bezpieczeństwa są wykonane ze zużytych taśm magnetofonowych.
- Poduszki powietrzne to samo-nadymające się prezerwatywy.
- Karoseria jest przeważnie malowana farbami plakatowymi lub akwarelami.
- Aby móc prowadzić Nysę, trzeba mieć kartę rowerową lub kartę na hulajnogę.
- W czasie jazdy zdarza się, że odpadają koła.
- Samochód ten nie posiada drzwi. Wchodzi się do niego przez komin lub rurę wydechową.
- Z foteli wyłażą sprężyny, które drapią pasażerów.
- Nysa skręca tylko w lewo lub tylko w prawo (zależy od modelu wersja angielska na Mozambik).
- Fotel kierującego jest tak daleko oddalony od kierownicy, że kierowca musi nauczyć się prowadzenia nogami.
- W środku zawsze pachnie świeżym gnojem, stosowano też odświeżacze „Świat ścieków komunalnych”.
- Pod siedzeniami były skrzynie pełne ogórkowych mentosów.
- Starą i nienadającą się do jazdy Nysę zostawia się na placu zabaw, aby dzieciaki miały frajdę i miały się czym bawić.