Daewoo Matiz: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Leptones. Autor wycofanej wersji to 77.45.93.133.) |
(→Osiągi) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 20 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:126-katalog.jpg|300px|thumb|Instrukcja przeróbki Fiata 126p na Matiza]] |
[[Plik:126-katalog.jpg|300px|thumb|Instrukcja przeróbki Fiata 126p na Matiza]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:Daewoo Matiz.jpg|Typowy Matiz|300px|thumb]] |
||
{{cytat|Dawny Daewoo to Chevrolet<ref>[http://www.google.com/search?hl=pl&q=Daewoo&btnG=Szukaj&lr= Wszechwiedząca wyrocznia]</ref>|Hasło prowadzące do zguby Chevroleta}} |
{{cytat|Dawny Daewoo to Chevrolet<ref>[http://www.google.com/search?hl=pl&q=Daewoo&btnG=Szukaj&lr= Wszechwiedząca wyrocznia]</ref>|Hasło prowadzące do zguby Chevroleta}} |
||
{{cytat|Wiesz? Ja mam dajewo matiza, co nie?. I gliny mnie goniły, co nie? I mnie złapały, co nie? I mandata mi dały, co nie? I wódki nie będzie. O nie!|Żul o '''Matizie'''}} |
{{cytat|Wiesz? Ja mam '''dajewo matiza''', co nie?. I gliny mnie goniły, co nie? I mnie złapały, co nie? I mandata mi dały, co nie? I wódki nie będzie. O nie!|Żul o '''Matizie'''}} |
||
{{cytat|A ja mam matiza, czaisz? Nawet pięćdziesiątką pruję, czaisz? <br />Zapier{{ |
{{cytat|A ja mam '''matiza''', czaisz? Nawet pięćdziesiątką pruję, czaisz? <br />Zapier{{cenzura3}}m. Czaisz?|Dres o '''Matizie'''}} |
||
'''Daewoo Matiz''' – nowoczesny, przestronny samochód, posiadający ogrom wyposażenia dodatkowego takiego jak np. karoseria, podwozie, szyby, a nawet lusterka. Jest on często spotykany w bogatych dzielnicach Łodzi ([[Bałuty]], [[Polesie]]) oraz na Warszawskiej Pradze. Auto to produkowane było w Polsce przez [[Chiny|Chińczyków]] oraz [[Korea Południowa|Koreańczyków]]. Oficjalnym miejscem produkcji był Żerań, jednak znacząca większość Matizów powstała w przydomowych garażach, gdzie pozyskiwane były z [[Fiat 126p|Fiatów 126p]]. Dzięki temu obecnie jest ok. 100 tys. egzemplarzy tego czegoś, rozproszonych po całym trzecim świecie, przede wszystkim w [[Polska|Polsce]]. |
|||
== Osiągi == |
== Osiągi == |
||
[[Plik:0 Daewoo Matiz M300.jpg|thumb|Nowy Matiz]] |
|||
Samochody wyprodukowane na Żeraniu (ok. 30000 sztuk) rozpędzają się do prędkość rzędu 20-250 |
Samochody wyprodukowane na Żeraniu (ok. 30000 sztuk) rozpędzają się do prędkość rzędu 20-250 km/h, lecz te z przydomowych garaży, dzięki mocniejszemu silnikowi o mocy 23 KM oraz pojemności 594 cm³, potrafią uzyskać maksymalną prędkość 3000 km/h. Dzięki temu Matizy są najbezpieczniejszymi samochodami na świecie. Ba, w Galaktyce! Jedno jest pewne – jeśli spotkasz to auto na drodze, na pewno spóźnisz się do pracy, szkoły, na randkę, czy dokądkolwiek jedziesz. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
[[Plik:Heh.jpg|Matiz wraz z kolegą z epoki|thumb|300px |
[[Plik:Heh.jpg|Matiz wraz z kolegą z epoki|thumb|300px]] |
||
Kiedy Henry Ford w [[1907]] roku zaczął produkować [[Ford T|Forda T]], nie śmiał nawet marzyć o tak pięknym oraz ekskluzywnym samochodzie jak Matiz. Jednak w [[2000]] roku to wizjonerstwo techniki opuściło fabrykę, głównie dzięki zatrudnieniu japońskich projektantów, japońskich informatyków oraz techników, którymi byli nauczyciele obróbki skrawania w warszawskich szkołach. Jak konstruktor Ferrari zobaczył pierwsze szkice, to skoczył z mostu, bo uznał, że sam nie wymyśli już niczego lepszego. |
Kiedy Henry Ford w [[1907]] roku zaczął produkować [[Ford T|Forda T]], nie śmiał nawet marzyć o tak pięknym oraz ekskluzywnym samochodzie jak Matiz. Jednak w [[2000]] roku to wizjonerstwo techniki opuściło fabrykę, głównie dzięki zatrudnieniu japońskich projektantów, japońskich informatyków oraz techników, którymi byli nauczyciele obróbki skrawania w warszawskich szkołach. Jak konstruktor Ferrari zobaczył pierwsze szkice, to skoczył z mostu, bo uznał, że sam nie wymyśli już niczego lepszego. |
||
Matiz od razu stał się polskim hitem eksportowym. Z kraju wytachała się ponad połowa „Maluchów” przerobionych na Daewoo, a 30 samochodów wyprodukowanych na Żeraniu wyjechało do naszych sojuszników w wierze (czyt. na [[Słowacja|Słowację]] lub [[Litwa|Litwę]]). W każdym razie < |
Matiz od razu stał się polskim hitem eksportowym. Z kraju wytachała się ponad połowa „Maluchów” przerobionych na Daewoo, a 30 samochodów wyprodukowanych na Żeraniu wyjechało do naszych sojuszników w wierze (czyt. na [[Słowacja|Słowację]] lub [[Litwa|Litwę]]). W każdym razie <del>nie</del>daleko. |
||
== Funkcja Closet == |
== Funkcja Closet == |
||
{{Youtube|EH9_VauPcAo|width=300|Funkcja łodzi podwodnej działa tylko w jedną stronę}} |
|||
Samochód ten posiada również funkcję Closet ([[Język polski|pol]]. ''klozet''), która włącza tryb łodzi podwodnej. Niestety, system ten działa tylko w jedną stronę. Do wody wjedziesz, ale wypłynąć nie dasz rady. Funkcja ta spotkała się ze sporą krytyką ze strony Euro NCAP, które z jej powodu rozważa odebranie Matizowi statusu najbezpieczniejszego samochodu. Mimo wszystko nikt nie rezygnuje z podawania w danych tego auta faktu, że jest [[amfibia|amfibią]]<ref>[http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Daewoo_Matiz&diff=16407189&oldid=16385569 Nawet Wikipedia!]</ref>. |
Samochód ten posiada również funkcję Closet ([[Język polski|pol]]. ''klozet''), która włącza tryb łodzi podwodnej. Niestety, system ten działa tylko w jedną stronę. Do wody wjedziesz, ale wypłynąć nie dasz rady. Funkcja ta spotkała się ze sporą krytyką ze strony Euro NCAP, które z jej powodu rozważa odebranie Matizowi statusu najbezpieczniejszego samochodu. Mimo wszystko nikt nie rezygnuje z podawania w danych tego auta faktu, że jest [[amfibia|amfibią]]<ref>[http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Daewoo_Matiz&diff=16407189&oldid=16385569 Nawet Wikipedia!]</ref>. |
||
== Użytkownicy == |
== Użytkownicy == |
||
⚫ | Matizem jeżdżą [[dresiarz|dresy]] oraz [[babcia|starsze panie]]. Rozbieżność użytkowników jest zatem dość duża. Rozróżnić ich jest prosto: Gdy zobaczymy grubo tuningowany samochód z wystającym, klekoczącym silnikiem i ogromnym SiateXem, który jest w stanie rozwinąć prędkość 40 km/h, jest to samochód dresa; gdy zobaczymy zwykłego, przeciętnego, obtartego z boku Matiza, jest to zapewne samochód kobiety. W tym przypadku nie należy wciskać klaksonu, bo dotychczas jadące 20 km/h auto zatrzyma się na środku jezdni, wysiądzie z niego bardzo zła pani i nie uchronisz przed obrażeniami obuchowymi ani siebie, ani szyby swojego auta. |
||
[[Plik:Chevrolet-matiz-tuned-by-fourdin-auto-sport-img_1.jpg|thumb|right|300px|Super Matiz dla bogatych dresów]] |
|||
⚫ | Matizem jeżdżą [[dresiarz|dresy]] oraz [[babcia|starsze panie]]. Rozbieżność użytkowników jest zatem dość duża. Rozróżnić ich jest prosto: Gdy zobaczymy grubo tuningowany samochód z wystającym, klekoczącym silnikiem i ogromnym |
||
Oczywiście zdarzają się wyjątki. Matizy są też idealnymi samochodami dla [[gej|pedałów]], oraz, z powodu niskiej ceny, dla stosunkowo bogatych [[alkoholik|żuli]]. Nie zdziw się więc, gdy jadący przed tobą Matiz zacznie się „zataczać”. |
Oczywiście zdarzają się wyjątki. Matizy są też idealnymi samochodami dla [[gej|pedałów]], oraz, z powodu niskiej ceny, dla stosunkowo bogatych [[alkoholik|żuli]]. Nie zdziw się więc, gdy jadący przed tobą Matiz zacznie się „zataczać”. |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
* kierownica; |
* kierownica; |
||
* szyby; |
* szyby; |
||
* posiada duży plus |
* posiada duży plus – na akumulatorze. |
||
=== Wady === |
=== Wady === |
||
Linia 43: | Linia 43: | ||
* brak stylu; |
* brak stylu; |
||
* brak technologii; |
* brak technologii; |
||
* |
* brak… a, mam to w dupie, sam se pisz. |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Aktualna wersja na dzień 17:02, 3 lis 2022
Dawny Daewoo to Chevrolet[1]
- Hasło prowadzące do zguby Chevroleta
Wiesz? Ja mam dajewo matiza, co nie?. I gliny mnie goniły, co nie? I mnie złapały, co nie? I mandata mi dały, co nie? I wódki nie będzie. O nie!
- Żul o Matizie
A ja mam matiza, czaisz? Nawet pięćdziesiątką pruję, czaisz?
Zapierm. Czaisz?
- Dres o Matizie
Daewoo Matiz – nowoczesny, przestronny samochód, posiadający ogrom wyposażenia dodatkowego takiego jak np. karoseria, podwozie, szyby, a nawet lusterka. Jest on często spotykany w bogatych dzielnicach Łodzi (Bałuty, Polesie) oraz na Warszawskiej Pradze. Auto to produkowane było w Polsce przez Chińczyków oraz Koreańczyków. Oficjalnym miejscem produkcji był Żerań, jednak znacząca większość Matizów powstała w przydomowych garażach, gdzie pozyskiwane były z Fiatów 126p. Dzięki temu obecnie jest ok. 100 tys. egzemplarzy tego czegoś, rozproszonych po całym trzecim świecie, przede wszystkim w Polsce.
Osiągi[edytuj • edytuj kod]
Samochody wyprodukowane na Żeraniu (ok. 30000 sztuk) rozpędzają się do prędkość rzędu 20-250 km/h, lecz te z przydomowych garaży, dzięki mocniejszemu silnikowi o mocy 23 KM oraz pojemności 594 cm³, potrafią uzyskać maksymalną prędkość 3000 km/h. Dzięki temu Matizy są najbezpieczniejszymi samochodami na świecie. Ba, w Galaktyce! Jedno jest pewne – jeśli spotkasz to auto na drodze, na pewno spóźnisz się do pracy, szkoły, na randkę, czy dokądkolwiek jedziesz.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Kiedy Henry Ford w 1907 roku zaczął produkować Forda T, nie śmiał nawet marzyć o tak pięknym oraz ekskluzywnym samochodzie jak Matiz. Jednak w 2000 roku to wizjonerstwo techniki opuściło fabrykę, głównie dzięki zatrudnieniu japońskich projektantów, japońskich informatyków oraz techników, którymi byli nauczyciele obróbki skrawania w warszawskich szkołach. Jak konstruktor Ferrari zobaczył pierwsze szkice, to skoczył z mostu, bo uznał, że sam nie wymyśli już niczego lepszego.
Matiz od razu stał się polskim hitem eksportowym. Z kraju wytachała się ponad połowa „Maluchów” przerobionych na Daewoo, a 30 samochodów wyprodukowanych na Żeraniu wyjechało do naszych sojuszników w wierze (czyt. na Słowację lub Litwę). W każdym razie niedaleko.
Funkcja Closet[edytuj • edytuj kod]
Samochód ten posiada również funkcję Closet (pol. klozet), która włącza tryb łodzi podwodnej. Niestety, system ten działa tylko w jedną stronę. Do wody wjedziesz, ale wypłynąć nie dasz rady. Funkcja ta spotkała się ze sporą krytyką ze strony Euro NCAP, które z jej powodu rozważa odebranie Matizowi statusu najbezpieczniejszego samochodu. Mimo wszystko nikt nie rezygnuje z podawania w danych tego auta faktu, że jest amfibią[2].
Użytkownicy[edytuj • edytuj kod]
Matizem jeżdżą dresy oraz starsze panie. Rozbieżność użytkowników jest zatem dość duża. Rozróżnić ich jest prosto: Gdy zobaczymy grubo tuningowany samochód z wystającym, klekoczącym silnikiem i ogromnym SiateXem, który jest w stanie rozwinąć prędkość 40 km/h, jest to samochód dresa; gdy zobaczymy zwykłego, przeciętnego, obtartego z boku Matiza, jest to zapewne samochód kobiety. W tym przypadku nie należy wciskać klaksonu, bo dotychczas jadące 20 km/h auto zatrzyma się na środku jezdni, wysiądzie z niego bardzo zła pani i nie uchronisz przed obrażeniami obuchowymi ani siebie, ani szyby swojego auta.
Oczywiście zdarzają się wyjątki. Matizy są też idealnymi samochodami dla pedałów, oraz, z powodu niskiej ceny, dla stosunkowo bogatych żuli. Nie zdziw się więc, gdy jadący przed tobą Matiz zacznie się „zataczać”.
Zalety i wady[edytuj • edytuj kod]
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Karoseria;
- lusterka;
- podwozie;
- siedzenia;
- kierownica;
- szyby;
- posiada duży plus – na akumulatorze.
Wady[edytuj • edytuj kod]
- brak bagażnika;
- brak wyposażenia dodatkowego;
- brak komfortu;
- brak stylu;
- brak technologii;
- brak… a, mam to w dupie, sam se pisz.