Żuk: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 79.184.133.11. Autor wycofanej wersji to 83.11.207.79.) |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 46.205.213.78; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ryk2.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 14 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{sur|samochodu|[[Żuk (owad)]]}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | <del>'''Żul'''</del> '''Żuk''' ([[Alkoholik|Żulerski]] Układ Kartonów) – rodzina polskich samochodów dostawczo-terenowo-wyścigowo-campingowo-militarnych a także rolniczych. Wbrew nazwie nie ma w nim żuków, a jest przeznaczony do użytku przez człowieka. W [[1950]] powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu „1000 w 1”. W [[1956]] Filipińscy Specjaliści Ciągników pod kierownictwem inż. Mietka stworzyli projekt nowego pojazdu. W [[1957]] FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do [[1998]] wyprodukowano 50 mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2 kg orzeszków ziemnych. |
||
{{Wikipediapage|FSC Żuk|Żuk}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
[[Plik:Zuk2.JPG |
[[Plik:Zuk2.JPG|thumb|Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej. Należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika]] |
||
[[Plik:Żulwóz.jpg |
[[Plik:Żulwóz.jpg|thumb|Nawalony żuczek]] |
||
[[Plik: |
[[Plik:FSC Żuk A-07 B on Marszałka Ferdinanda Focha avenue in Kraków (6).jpg|thumb|Nówka sztuka, nieśmigany!]] |
||
* liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie); |
* liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie); |
||
* prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up); |
* prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up); |
||
* przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. |
* przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. 70 minut (w zależności ile osób pcha); |
||
* prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada; |
* prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada; |
||
* właściwości silnika: |
* właściwości silnika: |
||
** moc: |
** moc: 2 KF (Konie Fizyczne); |
||
** pojemność: |
** pojemność: 50 mm<sup>3</sup>; |
||
** moment max: 2500 zygmuntometrów; |
** moment max: 2500 zygmuntometrów; |
||
** spalanie: 3 tony węgla/100 km; |
** spalanie: 3 tony węgla/100 km; |
||
Linia 41: | Linia 38: | ||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach: |
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach: |
||
* Pick-Up (domyślnie na |
* Pick-Up (domyślnie na [[Dziki Zachód]] dla Cowboyów); |
||
* Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych); |
* Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych); |
||
* Ciężarówka (dla targmanów); |
* Ciężarówka (dla targmanów); |
||
Linia 58: | Linia 55: | ||
* 1000 w 1; |
* 1000 w 1; |
||
* Dobre osiągi; |
* Dobre osiągi; |
||
* Dzięki najnowszej technologii |
* Dzięki najnowszej technologii „rozwal dach” można włączyć klimatyzację; |
||
* Postrach Tureckich dróg |
* Postrach Tureckich dróg. |
||
== Wady == |
== Wady == |
||
* Dotknięcie kierownicy przy 30km/h |
* Dotknięcie kierownicy przy 30km/h grozi dachowaniem; |
||
* Pada zbyt częstym łupem [[dresiarz |
* Pada zbyt częstym łupem [[dresiarz]]y; |
||
* Brak wersji cabrio; |
* Brak wersji cabrio; |
||
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]]. |
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]]. |
||
* Przegrywa na starcie z odkurzaczem |
* Przegrywa na starcie z odkurzaczem. |
||
{{Motoryzacja}} |
|||
{{motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Aktualna wersja na dzień 08:01, 30 wrz 2023
Zawsze jak włanczam żuuuk, to się rozlega huuuk!
- Ktoś o żuku
Żul Żuk (Żulerski Układ Kartonów) – rodzina polskich samochodów dostawczo-terenowo-wyścigowo-campingowo-militarnych a także rolniczych. Wbrew nazwie nie ma w nim żuków, a jest przeznaczony do użytku przez człowieka. W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu „1000 w 1”. W 1956 Filipińscy Specjaliści Ciągników pod kierownictwem inż. Mietka stworzyli projekt nowego pojazdu. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50 mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2 kg orzeszków ziemnych.
Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]
- liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie);
- prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up);
- przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. 70 minut (w zależności ile osób pcha);
- prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada;
- właściwości silnika:
- moc: 2 KF (Konie Fizyczne);
- pojemność: 50 mm3;
- moment max: 2500 zygmuntometrów;
- spalanie: 3 tony węgla/100 km;
- bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej „Hung-Hoj302”.
- w standardzie:
- opony do driftowania;
- napęd 8x8;
- klucz francuski;
- 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy);
- 3 litry rdzy w płynie;
- kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić);
- kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych;
- 1 wycieraczka (3 w 1 ) która może umyć przednią, tylną i boczne szyby.
- wyposażenie opcjonalne:
- dodatkowy koń fizyczny;
- hamulec aerodynamiczny;
- katapulta + spadochron;
- poduszka powietrzna + pompka;
- pegasus pokładowy;
- NITRO (tzw. podtlenek LPG);
- gramofon na płyty gipsowe;
- antena satelitarna.
Wersje[edytuj • edytuj kod]
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:
- Pick-Up (domyślnie na Dziki Zachód dla Cowboyów);
- Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych);
- Ciężarówka (dla targmanów);
- Sport (dla fanów wyścigów terenowych);
- Military edyszyn ultimejt (milicja i straż pożarna);
- Deluxe bułka edition super turbo;
- Deluxe (dla tuningowców) z zestawem 10 kartonów + 8 paczek kleju w sztyfcie;
- Assault truck (bojowy wóz piechoty) używany często jak czołg;
- Głodno truck – wersja przystosowana do jazdy po drogach Głodna.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Produkt polski;
- Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych;
- Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa;
- Bezpieczne katapultowanie się podczas wypadku;
- 1000 w 1;
- Dobre osiągi;
- Dzięki najnowszej technologii „rozwal dach” można włączyć klimatyzację;
- Postrach Tureckich dróg.
Wady[edytuj • edytuj kod]
- Dotknięcie kierownicy przy 30km/h grozi dachowaniem;
- Pada zbyt częstym łupem dresiarzy;
- Brak wersji cabrio;
- Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p.
- Przegrywa na starcie z odkurzaczem.