Konstal 105N2k/2000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Różnice: bzzzzzzz zamiast wyje)
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Wandalizm w tramwaju.jpg|thumb|250px|right|Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000]]
[[Plik:Vandalism in Konstal 105N2k.jpg|thumb|250px|Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000]]


'''Konstal 105N2k/2000''' (pot. ''bulwa'') – odmiana popularnej [[Konstal 105Na|stopiątki]], zasila tabor [[Szczecin|Wiochy z tramwajami]] i [[Warszawa|Stolycy]].
'''Konstal 105N2k/2000''' (pot. ''bulwa'') – odmiana popularnej [[Konstal 105Na|stopiątki]], zasila tabor [[Szczecin|Wiochy z tramwajami]] i [[Warszawa|Stolycy]].
Linia 17: Linia 17:
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu


== Zobacz też ==
{{Ciężarówki}}
* [[Konstal 13N]]
* [[Konstal 102Na]]
* [[Konstal 105N]]
* [[Konstal 105Na]]
* [[Konstal 105NWr]]

{{Komunikacja miejska}}
{{KWS}}
{{KWS}}
{{KMWarszawa}}
{{KMWarszawa}}

Aktualna wersja na dzień 11:52, 13 lut 2022

Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000

Konstal 105N2k/2000 (pot. bulwa) – odmiana popularnej stopiątki, zasila tabor Wiochy z tramwajami i Stolycy.

Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką[edytuj • edytuj kod]

Różnice[edytuj • edytuj kod]

Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu tramwaj robi BZZZZZZZZ. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby motorniczowie musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez wandali, ale z czasem się to zmieni.

Podobieństwa[edytuj • edytuj kod]

Identyczna wysokość podłogi oraz ilość koni mechanicznych pod maską.

Odmiany[edytuj • edytuj kod]

W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z Protramu.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w nowe barwy, jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
  • Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]