Konstal 105N2k/2000: Różnice pomiędzy wersjami
(→Różnice: bzzzzzzz zamiast wyje) |
|||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Vandalism in Konstal 105N2k.jpg|thumb|250px|Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000]] |
||
'''Konstal 105N2k/2000''' (pot. ''bulwa'') – odmiana popularnej [[Konstal 105Na|stopiątki]], zasila tabor [[Szczecin|Wiochy z tramwajami]] i [[Warszawa|Stolycy]]. |
'''Konstal 105N2k/2000''' (pot. ''bulwa'') – odmiana popularnej [[Konstal 105Na|stopiątki]], zasila tabor [[Szczecin|Wiochy z tramwajami]] i [[Warszawa|Stolycy]]. |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu |
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu |
||
== Zobacz też == |
|||
{{Ciężarówki}} |
|||
* [[Konstal 13N]] |
|||
* [[Konstal 102Na]] |
|||
* [[Konstal 105N]] |
|||
* [[Konstal 105Na]] |
|||
* [[Konstal 105NWr]] |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
{{KWS}} |
{{KWS}} |
||
{{KMWarszawa}} |
{{KMWarszawa}} |
Aktualna wersja na dzień 11:52, 13 lut 2022
Konstal 105N2k/2000 (pot. bulwa) – odmiana popularnej stopiątki, zasila tabor Wiochy z tramwajami i Stolycy.
Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką[edytuj • edytuj kod]
Różnice[edytuj • edytuj kod]
Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu tramwaj robi BZZZZZZZZ. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby motorniczowie musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez wandali, ale z czasem się to zmieni.
Podobieństwa[edytuj • edytuj kod]
Identyczna wysokość podłogi oraz ilość koni mechanicznych pod maską.
Odmiany[edytuj • edytuj kod]
W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z Protramu.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w nowe barwy, jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
- Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu