Jelcz 120M: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 5.173.151.82; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Lukaszb942.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 14 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Jelcz 120M.jpg|right|250px|thumb|Jelcz 120M]]
[[Plik:Jelcz_120M_owned_by_MPK_Wroc%C5%82aw_(Poland,_June_2012).jpg|250px|thumb|Jelcz 120M]]
[[Plik:Jelcz 120M-2.jpg|right|250px|thumb|Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3]]
[[Plik:Alians_PL,ul_Krolewska,2008-02-08,P3300328,WikimediaCommons_BronislawWesolowskiLublin20-325.jpg|250px|thumb|Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3]]
[[Plik:Jelcz 120M-3.jpg|right|250px|thumb|Ostatnia generacja Jelcza 120M]]
[[Plik:Jelcz_120M3_(Wroc%C5%82aw,_Poland,_2012-03-02).jpg|250px|thumb|Ostatnia generacja Jelcza 120M]]
{{t}}autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego [[Berliet PR100|Berlieta PR100]].
'''Jelcz 120M''' – autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego [[Berliet PR100|Berlieta PR100]].


==Charakterystyka==
==Charakterystyka==
* [[Jelcz PR110|PR110]] z tylnym wnętrzem wziętym z M11 i innym przodem.
* [[Jelcz PR110|PR110]] z mniejszą tylną szybą i innym [[Przód|przodem]].
* Telepie tak samo jak PR110.
* Telepie tak samo jak PR110.
* Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.
* Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.
* Ostatni Jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.
* Ostatni jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.
* [[Rodzaje babć autobusowych|Babcie autobusowe]] nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.
* [[Rodzaje babć autobusowych|Babcie autobusowe]] nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.
* Pomimo konstrukcji z lat 70. nie chcą się rozlecieć.
* Pomimo konstrukcji z lat 70. nie chcą się rozlecieć.
Linia 17: Linia 17:


==Próby modernizacji==
==Próby modernizacji==
[[Plik:Jeleniogórski 120M.jpg|right|250px|thumb|Modernizacja po jeleniogórsku]]
[[Plik:Jelcz_120M_nr_1410_in_Szczecin.JPG|250px|thumb|Szczecińskie cudo techniki]]
Podobnie jak o [[Jelcz M11|migi]], tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z [[Jelcz M121|gniotów II generacji]], a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich [[Jelcz M11|M11]].
Podobnie jak o [[Jelcz M11|migi]], tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z [[Jelcz M121|gniotów II generacji]], a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich [[Jelcz M11|M11]].


[[Plik:Jelcz 120M Elbląg JP.jpeg|right|250px|thumb|Ostatnie przygotowania do jazdy próbnej w Elblągu]]
[[Plik:MZK_Pabianice.jpg|250px|thumb|Stylowe siedzenia przygotowane dla babć autobusowych]]


==Zajrzyj też...==
== Zajrzyj też… ==
...do zajezdni w Twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał (nie dotyczy [[Koszalin]]a – tamtejsze MZK jakimś cudem pozbyło się wszystkich Jelczy, a także Krakowa - on także się ich pozbył).
…do zajezdni w twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał (nie dotyczy [[Koszalin]]a – tamtejsze MZK jakimś sposobem pozbyło się wszystkich Jelczy, Krakowa on także się ich pozbył i Łodzi – same się rozpadły).


{{Komunikacja miejska}}
{{Ciężarówki}}
{{KWS}}
{{KWS}}

{{Komunikacja Rzeszów}}
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]]
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]]

Aktualna wersja na dzień 01:25, 21 lis 2021

Jelcz 120M
Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3
Ostatnia generacja Jelcza 120M

Jelcz 120M – autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego Berlieta PR100.

Charakterystyka[edytuj • edytuj kod]

  • PR110 z mniejszą tylną szybą i innym przodem.
  • Telepie tak samo jak PR110.
  • Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.
  • Ostatni jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.
  • Babcie autobusowe nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.
  • Pomimo konstrukcji z lat 70. nie chcą się rozlecieć.
  • MZK Jelenia Góra bodaj jako jedyne ma komplet modeli z automatyczną skrzynią biegów, która czyni te wozy bezużytecznymi zimą w górach.
  • Można było do nich wsadzić niemal dowolny silnik (MANa, Mielca, a nawet Volvo).
  • Wyszło kilka generacji, które poza spełnianiem kolejnych unijnych norm spalin i innymi przodami nie różniły się niczym między sobą.
  • Podobnie jak z Ikarusami 280, jest ich w Polsce tyle, że przed końcem świata ich nie zdążymy skasować.

Próby modernizacji[edytuj • edytuj kod]

Szczecińskie cudo techniki

Podobnie jak o migi, tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z gniotów II generacji, a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich M11.

Stylowe siedzenia przygotowane dla babć autobusowych

Zajrzyj też…[edytuj • edytuj kod]

…do zajezdni w twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał (nie dotyczy Koszalina – tamtejsze MZK jakimś sposobem pozbyło się wszystkich Jelczy, Krakowa – on także się ich pozbył i Łodzi – same się rozpadły).