Kumitsu: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy |
Dronerczyk (dyskusja • edycje) M (poprawki) |
||
(Nie pokazano 37 wersji utworzonych przez 16 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Youtube|s3jeMqH5bys|width=300|Wielki Mistrz Marek wraz ze swoim uczniem (Klakier) demonstruje podstawowe chwyty Kumitsu}}'''Kumitsu''' ([[język japoński|jap.]] [[hiragana|くみつ]]) – styl walki wschodu, stworzony w oparciu o [[Karate do Tsunami|Karate Tsunami]]. Nazwa pochodzi od słów kumite (''walka'') i ''tsunami''. Kumitsu powstało z myślą o tsunamistach, którzy spożywają dużo alkoholu, wobec czego nie stać ich na takie luksusowe dobra jak szpadel, sierp, czy krzesło. Zamiast tego Kumitsu opiera się na unikatowym stylu [[Żmija|żmii]] i szybkości czasu. |
|||
[[Plik:Kumitsu|thumb|250px|right|Wielki Mistrz Marek wraz ze swoim uczniem (Klakier) demonstruje podstawowe chwyty Kumitsu]] |
|||
'''Kumitsu''' ([[język japoński|jap.]] [[hiragana|くみつ]]) – styl walki wschodu, który wymaga wielkiej mocy i siły w lewej [[ręce]]. Jest on dość nowy, powstał 11 lutego 2010, mimo to szybko zdobył popularność. Jednakże niewielu na świecie jest mistrzów tej sztuki walki. Kumitsu opiera się na stylu [[Żmija|żmii]]. |
|||
== Historia == |
|||
Styl powstał około roku 1990 (Mistrz Marek w 2010 deklarował iż walczył już 20 lat temu). Stworzony przez King [[Bruce Lee]] Karate Mistrza, o którym w 1991 piosenkę napisał Franek Kimono. |
|||
== Zasady Wojownika Kumitsu == |
== Zasady Wojownika Kumitsu == |
||
* Bruce Lee Karate Mistrz nigdy nie uderza z prawej. Wojownikowi Kumitsu wolno zatem wyprowadzać jedynie ciosy lewą ręką (prawy cep, prawy prosty, lewy odwrotny cep, prawy low-kick). |
|||
* Kumitsu Mistrz nigdy nie uderza z prawej. |
|||
* Wojownicy |
* Wojownicy muszą otaczać kultem swego założyciela - King Bruce Lee Karate Mistrza. |
||
* Muszą darzyć szacunkiem swojego Mistrza-Żmiję. |
|||
* Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary [[dres]]ik. |
* Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary [[dres]]ik. |
||
* Mistrz Kumitsu musi być wytrzeźwiały. |
* Mistrz Kumitsu musi być [[trzeźwość|wytrzeźwiały]]. |
||
* Wojownik Kumitsu zawsze |
* Wojownik Kumitsu zawsze daje szanse przeciwnikowi na poddanie się. |
||
* Mistrz walczy tylko na twardym. |
* Mistrz walczy tylko na twardym. |
||
* Wojownik Kumitsu musi być dobry w stójce i w parterze. |
* Wojownik Kumitsu musi być dobry w stójce i w parterze. |
||
* Wojownicy Kumitsu muszą być [[honor]]owi. Kiedy przeciwnik, który już przegrał, poprosi o podniesienie walki do stójki, należy to zrobić. |
|||
* Prawdziwi Mistrzowie Kumitsu posiadają własny pojazd zwany „Kumibusem”. |
* Prawdziwi Mistrzowie Kumitsu posiadają własny pojazd zwany „Kumibusem”. |
||
* Kumitsu jest formułą no-gi (zabronione są chwyty za ubranie). Za złamanie tej zasady grozi skatowanie ryja. |
|||
== Główne ataki wojownika |
== Główne ataki wojownika Kumitsu == |
||
* '''Szybkość czasu''' – najsilniejszy atak |
* '''Szybkość czasu''' – najsilniejszy atak, który może być wykorzystywany tylko przez Wielkich Mistrzów Kumitsu. Polega na zmyleniu przeciwnika poprzez wymachiwanie przed nim obiema rękami oraz ataku lewą ręką. |
||
* '''Grom króla węży''' – drugi najpotężniejszy atak wykorzystywany w tym stylu walki. Po wykonaniu ''Żmii zabijającej nieboszczyka'' (patrz kolejny punkt), atakujący podnosi prawą rękę i z niewyobrażalną mocą uderza w [[czaszka|czaszkę]] przeciwnika wydając przy tym ''okrzyk bojowy'' – „Paaaa” ([[Język japoński|jap.]][[パー]]). |
|||
* '''Żmija zabija nieboszczyka''' – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj [[Duszenie|duszenia]]. |
* '''Żmija zabija nieboszczyka''' – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj [[Duszenie|duszenia]]. |
||
* '''Powalenie żmii''' – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący |
* '''Powalenie żmii''' – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący używa mocy żmii pochylając się nad przeciwnikiem i powala go na ziemię. |
||
* '''Pchnięcie żmii''' – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami ( |
* '''Pchnięcie żmii''' – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami (delikatnie skierowanymi w lewo, rzecz jasna) w klatkę piersiową przeciwnika. Jest to atak obronny. |
||
* '''Żmija zmyla [[Wąż|węża]]''' – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie [[Garda|gardy]]. |
* '''Żmija zmyla [[Wąż|węża]]''' – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie [[Garda|gardy]]. |
||
* '''Kopnięcie węża''' – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy. |
* '''Kopnięcie węża''' – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy. |
||
Linia 24: | Linia 28: | ||
== Wielcy Mistrzowie Kumitsu == |
== Wielcy Mistrzowie Kumitsu == |
||
* '''King Bruce Lee Karate Mistrz''' – 53 Dan. Niewiele wiadomo o tym tajemniczym wojowniku, który przyjął pseudonim od zmarłego w 1973 Bruce'a Lee. Zaczynał jako zawodnik [[Karate do Tsunami|Karate Tsunami]] i pracował na bramce w klubie disco, gdzie odkrył, że dobrej wódzie jest lepszy w dżudzie. Stworzył dzięki temu unikatowy styl walki, w którym siłę i szybkość osiąga się poprzez regularne spożywanie napojów nisko-, średnio- i wysokoprocentowych. Odkrył także, że przez obudzenie w sobie mocy Żmii-Węża (starożytnego chińsko-azteckiego boga) można poradzić sobie w walce bez użycia krzesła, szpadla, czy sierpa. Najważniejszą jego zasadą jest, aby nigdy nie uderzać z prawej. |
|||
* '''Mistyczny Wojownik''' – niewiele o nim wiadomo. Prawdopodobnie posiada ośrodek szkoleniowy. Jego głównym atutem jest cios nogą – technika rzadko spotykana w Kumitsu. |
|||
* '''Marek''' – Najmłodszy z Mistrzów 28 Dan, uczeń samego Brusli Karate Mistrza, walczył już w 1990 i to nie z takimi wariatami. Stworzył wiele nowych technik, które szlifował 20 lat, a zaprezentował w 2010 podczas Walki Stulecia ze swym największym rywalem - Klakierem. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści. |
|||
* '''Marek''' – Nieprawidłowo uważa się go za Największego z Mistrzów. Jest najmłodszym mistrzem. Stworzył on wiele nowych technik, które powstały podczas Wielkich Mistrzostw Pijanego Ringu. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści. Plotki głoszą, że Mistyczny Wojownik i Mistrz Marek są związani tajemniczą klątwą, która sprawia, że w ich organizmie znajduje się nieprzerwanie 7‰ alkoholu pochodzącego ze szlachetnych źródeł oddalonych o tysiące kilometrów. Nigdy nie uderza w prawo. |
|||
* '''Klakier''' – Były Mistrz Europy K1 federacji K.A.C. z aspiracją na 15 Dan Kumitsu, jednak pokonany w Walce Stulecia, na ubitej ziemi przez Mistrza Marka. Gdy stracił szacunek, majątek i urodę w wyniku trwałego skatowania ryja, postanowił popełnić samobójstwo poprzez podanie sobie dożylnie śmiertelnej dawki jadu żmii. Nie było go jednak stać na kupno jadu i strzykawki, ponieważ wszystkie pieniądze przepijał, toteż pije do dziś. |
|||
{{memy}} |
{{memy}} |
||
⚫ | |||
[[Kategoria:Memy]] |
[[Kategoria:Memy]] |
||
[[Kategoria:Sztuki walki]] |
[[Kategoria:Sztuki walki]] |
||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 15:53, 27 lut 2024
Kumitsu (jap. くみつ) – styl walki wschodu, stworzony w oparciu o Karate Tsunami. Nazwa pochodzi od słów kumite (walka) i tsunami. Kumitsu powstało z myślą o tsunamistach, którzy spożywają dużo alkoholu, wobec czego nie stać ich na takie luksusowe dobra jak szpadel, sierp, czy krzesło. Zamiast tego Kumitsu opiera się na unikatowym stylu żmii i szybkości czasu.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Styl powstał około roku 1990 (Mistrz Marek w 2010 deklarował iż walczył już 20 lat temu). Stworzony przez King Bruce Lee Karate Mistrza, o którym w 1991 piosenkę napisał Franek Kimono.
Zasady Wojownika Kumitsu[edytuj • edytuj kod]
- Bruce Lee Karate Mistrz nigdy nie uderza z prawej. Wojownikowi Kumitsu wolno zatem wyprowadzać jedynie ciosy lewą ręką (prawy cep, prawy prosty, lewy odwrotny cep, prawy low-kick).
- Wojownicy muszą otaczać kultem swego założyciela - King Bruce Lee Karate Mistrza.
- Głównym strojem Wojowników Kumitsu jest zielona koszulka i szary dresik.
- Mistrz Kumitsu musi być wytrzeźwiały.
- Wojownik Kumitsu zawsze daje szanse przeciwnikowi na poddanie się.
- Mistrz walczy tylko na twardym.
- Wojownik Kumitsu musi być dobry w stójce i w parterze.
- Wojownicy Kumitsu muszą być honorowi. Kiedy przeciwnik, który już przegrał, poprosi o podniesienie walki do stójki, należy to zrobić.
- Prawdziwi Mistrzowie Kumitsu posiadają własny pojazd zwany „Kumibusem”.
- Kumitsu jest formułą no-gi (zabronione są chwyty za ubranie). Za złamanie tej zasady grozi skatowanie ryja.
Główne ataki wojownika Kumitsu[edytuj • edytuj kod]
- Szybkość czasu – najsilniejszy atak, który może być wykorzystywany tylko przez Wielkich Mistrzów Kumitsu. Polega na zmyleniu przeciwnika poprzez wymachiwanie przed nim obiema rękami oraz ataku lewą ręką.
- Grom króla węży – drugi najpotężniejszy atak wykorzystywany w tym stylu walki. Po wykonaniu Żmii zabijającej nieboszczyka (patrz kolejny punkt), atakujący podnosi prawą rękę i z niewyobrażalną mocą uderza w czaszkę przeciwnika wydając przy tym okrzyk bojowy – „Paaaa” (jap.パー).
- Żmija zabija nieboszczyka – atak polegający na uciśnięciu krtani leżącego wroga lewą ręką. Rodzaj duszenia.
- Powalenie żmii – podstawowy atak młodego adepta kumitsu. Atakujący używa mocy żmii pochylając się nad przeciwnikiem i powala go na ziemię.
- Pchnięcie żmii – atak polegający na równoczesnym uderzeniu obiema rękami (delikatnie skierowanymi w lewo, rzecz jasna) w klatkę piersiową przeciwnika. Jest to atak obronny.
- Żmija zmyla węża – tryb obronny polegający na zmyleniu przeciwnika poprzez udawanie kopnięcia w twarz lewą nogą i szybka zmiana pozycji oraz ustawienie gardy.
- Kopnięcie węża – kopnięcie przeciwnika, szybki obrót na drugiej nodze i ustawienie gardy.
Wykrzyknięcie „Kumitsu!” przed wykonaniem ataku zwiększa siłę, skuteczność i szybkość ataku. Wykrzykując to stanowimy jedność ze żmiją.
Wielcy Mistrzowie Kumitsu[edytuj • edytuj kod]
- King Bruce Lee Karate Mistrz – 53 Dan. Niewiele wiadomo o tym tajemniczym wojowniku, który przyjął pseudonim od zmarłego w 1973 Bruce'a Lee. Zaczynał jako zawodnik Karate Tsunami i pracował na bramce w klubie disco, gdzie odkrył, że dobrej wódzie jest lepszy w dżudzie. Stworzył dzięki temu unikatowy styl walki, w którym siłę i szybkość osiąga się poprzez regularne spożywanie napojów nisko-, średnio- i wysokoprocentowych. Odkrył także, że przez obudzenie w sobie mocy Żmii-Węża (starożytnego chińsko-azteckiego boga) można poradzić sobie w walce bez użycia krzesła, szpadla, czy sierpa. Najważniejszą jego zasadą jest, aby nigdy nie uderzać z prawej.
- Marek – Najmłodszy z Mistrzów 28 Dan, uczeń samego Brusli Karate Mistrza, walczył już w 1990 i to nie z takimi wariatami. Stworzył wiele nowych technik, które szlifował 20 lat, a zaprezentował w 2010 podczas Walki Stulecia ze swym największym rywalem - Klakierem. Są one połączeniem mistycznego Stylu Żmii i Pijanej Pięści.
- Klakier – Były Mistrz Europy K1 federacji K.A.C. z aspiracją na 15 Dan Kumitsu, jednak pokonany w Walce Stulecia, na ubitej ziemi przez Mistrza Marka. Gdy stracił szacunek, majątek i urodę w wyniku trwałego skatowania ryja, postanowił popełnić samobójstwo poprzez podanie sobie dożylnie śmiertelnej dawki jadu żmii. Nie było go jednak stać na kupno jadu i strzykawki, ponieważ wszystkie pieniądze przepijał, toteż pije do dziś.