Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
(noż trochę aktyalizacji) Znacznik: edytor źródłowy |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M (+kat) |
||
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
[[Plik:Turkusowa tram loop in Szczecin (5).JPG|thumb|250px|Jadę Ci spierdolić!]]{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}} |
||
'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię |
'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy [[Pesa Swing|Swingi]] połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h. |
||
== Cel inwestycji == |
== Cel inwestycji == |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów; |
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów; |
||
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej; |
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej; |
||
* ''' |
* '''Selgros''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką; |
||
* '''[[Polonista|Poloniści]]''' – poszerzą swój zasób słownictwa. |
* '''[[Polonista|Poloniści]]''' – poszerzą swój zasób słownictwa. |
||
== Przeciwnicy inwestycji == |
== Przeciwnicy inwestycji == |
||
Szybki tramwaj ma też przeciwników: |
Szybki tramwaj ma też przeciwników: |
||
* '''Mieszkańcy |
* '''Mieszkańcy Zdrojów''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy |
* '''Mieszkańcy osiedla Słonecznego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy |
* '''Mieszkańcy osiedla Majowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy |
* '''Mieszkańcy osiedla Bukowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
== Obojętni == |
== Obojętni == |
||
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich: |
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich: |
||
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
* '''[[Gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów; |
||
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską; |
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską; |
||
Linia 29: | Linia 29: | ||
{{Komunikacja Szczecin}} |
{{Komunikacja Szczecin}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
Aktualna wersja na dzień 09:48, 31 sie 2020
Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Cel inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
- Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
- Selgros – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
- Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.
Przeciwnicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
- Mieszkańcy Zdrojów – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Słonecznego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Majowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Bukowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni[edytuj • edytuj kod]
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w głębokim poważaniu. Należą do nich: