Fiat: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Dodanie ciekawostki i zdjecia)
Znaczniki: mobilna mobilna www
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
[[Plik:Fiut logo.JPG|thumb|200px|Prawdziwe oblicze Fiata...]]
[[Plik:Fiut logo.JPG|thumb|200px|Prawdziwe oblicze Fiata...]]
[[Plik:Fiat3000.jpg|thumb|250px|Czołgi według Fiata]]
[[Plik:Fiat3000.jpg|thumb|250px|Czołgi według Fiata]]
{{Cytat|Fat?|Otyły [[Amerykanin]], gdy rozmawia o Fiacie}}
{{cytat|Jestem dumny z mojego Fiata!|[[Ktoś]] dzień po zakupie swego Fiacika}}
{{cytat|Jestem dumny z mojego Fiata!|[[Ktoś]] dzień po zakupie swego Fiacika}}
{{cytat|Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?| Ten sam [[Ktoś]] rok po zakupie swego Fiacika}}
{{cytat|Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?| Ten sam [[Ktoś]] rok po zakupie swego Fiacika}}
Linia 29: Linia 30:
* Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
* Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
* Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.
* Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.
* Fiat produkował również [[Czołg|czołgi]], na przykład Fiata 3000, który był tak przestarzały że wycofali go ze służby już na początku [[II wojna światowa|II wojny światowej]].
* Fiat produkował również [[Czołg|czołgi]] na przykład Fiata 3000, który był tak przestarzały, że wycofali go ze służby już na początku [[II wojna światowa|II wojny światowej]].


== Niektóre modele ==
== Zobacz też ==
* [[Fiat 125p|125p]]
* [[Fiat 125p]]
* [[Fiat 126p|126p]]
* [[Fiat 126p]]
* [[Fiat 126p Bis|126p Bis]]
* [[Fiat 126p Bis]]
* [[Fiat 127|127]]
* [[Fiat Grande Punto]]
* [[Fiat Brava|Brava]]
* [[Fiat Multipla]]
* [[Fiat Grande Punto|Grande Punto]]
* [[Fiat Uno]]
* [[Fiat Multipla|Multipla]]
* [[Fiat 500]]
* [[Fiat Uno|Uno]]
* [[Fiat Cinquecento]]
* [[Fiat 500|500]]
* [[Fiat Panda]]
* [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]]
* [[Fiat Seicento|Seicento]]
* [[Fiat Panda|Panda]]


{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}

Aktualna wersja na dzień 22:16, 31 gru 2021

Fiat wczoraj
Fiat dziś
Fiat jutro
Prawdziwe oblicze Fiata...
Czołgi według Fiata

Fat?

Otyły Amerykanin, gdy rozmawia o Fiacie

Jestem dumny z mojego Fiata!

Ktoś dzień po zakupie swego Fiacika

Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?

Ten sam Ktoś rok po zakupie swego Fiacika

Fabbrica Italiana Automobili Torino, FIAT, Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, niem. Fehler in allen Teilen, ang. Fix It Again Tomorrow – włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.

Historia[edytuj • edytuj kod]

  • W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie – kierownica, pedał gazu (za dopłatą pedał hamulca) i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały (w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
  • W 1967 wypuszczono model 125p, w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
  • W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model 127.
  • W 1973 hitem okazał się model 126p, który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
  • W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 – uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi The gay car of the year 2008 i The car of the year 2008.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Najbardziej badziewnym modelem Fiata był Bravo, który psuł się częściej niż działał;
  • Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika;
  • Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa;
  • Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba;
  • W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik;
  • Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG;
  • W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany;
  • Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 30 lat.
  • Bagażnik w Doblo CNG jest jeszcze mniej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą olbrzymich zbiorników na paliwo;
  • Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze;
  • Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
  • Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.
  • Fiat produkował również czołgi – na przykład Fiata 3000, który był tak przestarzały, że wycofali go ze służby już na początku II wojny światowej.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]