Volkswagen Gol: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Nazewnictwo, podstawowe dane i dostępność)
 
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Volkswagen Gol 1.8 GTS 1990.jpg|thumb|Podróba Golfa (nie tylko z nazwy)]]

Volkswagen Gol – samochód produkowany przez brazylijski oddział Wieśwagena od 1980 roku, dostępny tylko na rynek Brazylii. Nie jest to dresowóz, w odróżnieniu od wielu modeli Wieśwagena. Nie mylić z VW Golfem!
'''Volkswagen Gol''' – samochód produkowany przez brazylijski oddział [[Volkswagen|Wieśwagena]] od 1980 roku, dostępny tylko na rynek Brazylii. Nie jest to [[dresowóz]], w odróżnieniu od wielu modeli Wieśwagena. Nie mylić z [[Volkswagen Golf|VW Golfem]]!


== Nazewnictwo modelu ==
== Nazewnictwo modelu ==
Nazwa ''Gol'' wzięła się z tego, że Brazylijczycy uznali [[piłka nożna|piłkę kopaną]] wręcz za religię<ref>podobnie jak w Anglii</ref>.
Nazwa ''Gol'' wzięła się z tego, że Brazylijczycy uznali [[piłka nożna|piłkę kopaną]] wręcz za religię<ref>Podobnie jak w Anglii</ref>.
Canarinhos wpadli na pomysł nazwania tego modelu VW ''Golem'', gdy padł pierwszy w 1979 roku gol na 1:0 przeciwko Peru.
Canarinhos wpadli na pomysł nazwania tego modelu VW ''Golem'', gdy padł pierwszy w 1979 roku gol na 1:0 przeciwko Peru.


Linia 10: Linia 10:


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
Nie zezwalają na rozegranie jakiegokolwiek meczu piłki (s)kopanej, gdyż nie od tego jest samochód. VW Gola nie można też zmodyfikować, bo byłby zbyt miejski. A że to jest Wieśwagen, nadaje się tylko na nieduże wiochy.
Nie zezwalają na rozegranie jakiegokolwiek meczu piłki kopanej, gdyż nie od tego jest samochód. VW Gola nie można też zmodyfikować, bo byłby zbyt miejski. A że to jest Wieśwagen, nadaje się tylko na nieduże wiochy.


*Prędkość – 160 km/h max;
* Prędkość – 160 km/h max;
*Przyspieszenie – od 0 do 50 km/h – góra 5 sekund, do 100 – góra 17 s, z kolei prędkość maksymalną osiąga po 8 godzinach;
* Przyspieszenie – od 0 do 50 km/h – góra 5 sekund, do 100 – góra 17 s, z kolei prędkość maksymalną osiąga po 8 godzinach;
*Zawieszenie – bardzo twarde, nadające się na wyboiste bezdroża na rajdach Brazylii i krajów Ameryki Łacińskiej;
* Zawieszenie – bardzo twarde, nadające się na wyboiste bezdroża na rajdach Brazylii i krajów Ameryki Łacińskiej;
*Silnik – od 1.0 litra do zaledwie 1.4 litra, moc od 16 koni mechanicznych do góra 74;
* Silnik – od 1.0 litra do zaledwie 1.4 litra, moc od 16 koni mechanicznych do góra 74;
*Elektryka – żarówki się psują po godzinie od zamontowania Osramów.
* Elektryka – żarówki się psują po godzinie od zamontowania Osramów.


{{przypisy}}
{{Przypisy}}
{{stub|mot}}
{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 19:49, 15 lis 2022

Podróba Golfa (nie tylko z nazwy)

Volkswagen Gol – samochód produkowany przez brazylijski oddział Wieśwagena od 1980 roku, dostępny tylko na rynek Brazylii. Nie jest to dresowóz, w odróżnieniu od wielu modeli Wieśwagena. Nie mylić z VW Golfem!

Nazewnictwo modelu[edytuj • edytuj kod]

Nazwa Gol wzięła się z tego, że Brazylijczycy uznali piłkę kopaną wręcz za religię[1]. Canarinhos wpadli na pomysł nazwania tego modelu VW Golem, gdy padł pierwszy w 1979 roku gol na 1:0 przeciwko Peru.

Dostępność[edytuj • edytuj kod]

VW Gol jest dostępny tylko w Brazylii. Większość świata nie chce tego modelu, bo piłka (s)kopana nie jest znana w takich krajach jak Kanada czy Australia. Zamiast tego Europa sprowadza od Canarinhos ten model, zmieniając – po wylądowaniu promu z Wieśwagenami – jego nazwę na Fox.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

Nie zezwalają na rozegranie jakiegokolwiek meczu piłki kopanej, gdyż nie od tego jest samochód. VW Gola nie można też zmodyfikować, bo byłby zbyt miejski. A że to jest Wieśwagen, nadaje się tylko na nieduże wiochy.

  • Prędkość – 160 km/h max;
  • Przyspieszenie – od 0 do 50 km/h – góra 5 sekund, do 100 – góra 17 s, z kolei prędkość maksymalną osiąga po 8 godzinach;
  • Zawieszenie – bardzo twarde, nadające się na wyboiste bezdroża na rajdach Brazylii i krajów Ameryki Łacińskiej;
  • Silnik – od 1.0 litra do zaledwie 1.4 litra, moc od 16 koni mechanicznych do góra 74;
  • Elektryka – żarówki się psują po godzinie od zamontowania Osramów.

Przypisy

  1. Podobnie jak w Anglii


Car with Driver-Silhouette.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.