Wypasiony furacz: Różnice pomiędzy wersjami
M ({{redakcja}}) |
|||
(Nie pokazano 36 wersji utworzonych przez 31 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | '''Wypasiony furacz''' – piękny, odpicowany, [[Dresiarz|dresiarski]] pojazd, odznaczający się swoim odgłosem na każdym [[Osiedle|osiedlu]], na którym się pojawi. Najlepiej, gdy jest to jakiś stuningowany [[FSO Polonez|Polonezik]] bądź [[Fiat 126p|Maluszek]]. Stare [[BMW]] serii trzeciej lub Golf drugiej też się dobrze nadaje do tego typu lansu, zwłaszcza modele o pojemności silnika 1.6 z gazem, bity, sprowadzany z Niemiec, jeżeli starzy są zamożniejsi może pojawić się również Audi 80. |
||
{{redakcja}} |
|||
== '''Wypasiony furacz''' == |
|||
⚫ | |||
[[Grafika:Onio_2004-06-13_044.jpg|left|thumb|139px]] |
|||
---- |
|||
== |
== Technika == |
||
[[Plik:BMW Series 5 Old Model red vr.jpg|thumb|Przykład wypasionego furacza]] |
|||
Typowy wypasiony furacz jest |
Typowy wypasiony furacz jest zazwyczaj pojazdem czterokołowym. [[Silnik]] o pojemności nie przekraczającej 2000 cm³ jest przeważnie seryjny. W przypadku międzydresiarskich konfliktów motoryzacyjnych silnik jest przeszczepiony z innego, szybszego pojazdu. Zazwyczaj dresiarski [[wyścig]] jest prostą o długości 400 m (w rzeczywistości 296,765 m). Samochody startują w tym samym momencie, chyba, że w którymś zgaśnie silnik. Wyścig wygrywa ten, kto uzyska najlepszy czas (o ile jego bolid się nie rozleci). Najlepsze czasy to około 16 – 17 sekund. Jest to trochę gorzej niż seryjne Renault Clio z dieslem 1.5 Dci, ale lepiej niż [[Łada]] Niva 1.7. |
||
⚫ | |||
---- |
|||
⚫ | Wydech takiego dresiarskiego pojazdu w zależności od samochodu musi być na końcu przerobiony na „chromacza” bądź po prostu powyginany i poposzerzany domowymi sposobami. [[Tłumik]]i obowiązkowo muszą być podziurawione. Nie ma [[lans]]u bez dźwięku (3)50 koni mechanicznych pod maską. Sam pojazd musi odznaczać się dynamicznym kształtem i poszerzonym [[nadwozie]]m oraz szerokimi niewidocznymi oponami. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
W momencie uchylania |
W momencie uchylania szyby podczas jazdy po wiejskich koleinach z wnętrza samochodu musi dobiegać basowe [[Dźwięk|dudnienie]]. Jest to potrzebne, ponieważ poobwieszany spojlerami samochód co chwilę czymś o coś zahacza i zgrzyta, a właściciel wydaje z siebie [[wulgaryzmy|niecenzuralne odgłosy]]. |
||
⚫ | Zazwyczaj |
||
⚫ | Zazwyczaj jednostką sterującą jest kradzione [[radio]] marki [[Sony]] lub [[Phillips]]. Bardzo rzadko [[Pioneer]], mimo iż najczęściej naklejka tej firmy widnieje na tylnej szybie. W [[Fiat 126p|fiatach 126p]], z powodu nie mieszczenia się całego napisu na szybie stosuje się naklejki z wizerunkiem diabła lub napisem „Demon prędkości”. Z tyłu, przy szybie zazwyczaj wmontowane są dwa głośniki odpowiadające za wibracje szyby. W bagażniku umieszczony jest [[subwoofer]] oraz [[wzmacniacz]], firmy ''No Name'' lub ''Zhuangho Electronics''. Wszystko to komponuje ze sobą i sprawia wrażenie profesjonalnego sprzętu, którego wibracje pozwalają na poruszanie się pojazdu. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Zimny łokieć]] |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Artykuły o umownych tytułach]] |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
||
[[kategoria:Tuning]] |
|||
[[Kategoria:Dresiarstwo]] |
Aktualna wersja na dzień 14:38, 18 sie 2023
Wypasiony furacz – piękny, odpicowany, dresiarski pojazd, odznaczający się swoim odgłosem na każdym osiedlu, na którym się pojawi. Najlepiej, gdy jest to jakiś stuningowany Polonezik bądź Maluszek. Stare BMW serii trzeciej lub Golf drugiej też się dobrze nadaje do tego typu lansu, zwłaszcza modele o pojemności silnika 1.6 z gazem, bity, sprowadzany z Niemiec, jeżeli starzy są zamożniejsi może pojawić się również Audi 80.
Technika[edytuj • edytuj kod]
Typowy wypasiony furacz jest zazwyczaj pojazdem czterokołowym. Silnik o pojemności nie przekraczającej 2000 cm³ jest przeważnie seryjny. W przypadku międzydresiarskich konfliktów motoryzacyjnych silnik jest przeszczepiony z innego, szybszego pojazdu. Zazwyczaj dresiarski wyścig jest prostą o długości 400 m (w rzeczywistości 296,765 m). Samochody startują w tym samym momencie, chyba, że w którymś zgaśnie silnik. Wyścig wygrywa ten, kto uzyska najlepszy czas (o ile jego bolid się nie rozleci). Najlepsze czasy to około 16 – 17 sekund. Jest to trochę gorzej niż seryjne Renault Clio z dieslem 1.5 Dci, ale lepiej niż Łada Niva 1.7.
Wydech takiego dresiarskiego pojazdu w zależności od samochodu musi być na końcu przerobiony na „chromacza” bądź po prostu powyginany i poposzerzany domowymi sposobami. Tłumiki obowiązkowo muszą być podziurawione. Nie ma lansu bez dźwięku (3)50 koni mechanicznych pod maską. Sam pojazd musi odznaczać się dynamicznym kształtem i poszerzonym nadwoziem oraz szerokimi niewidocznymi oponami.
Muzyczka[edytuj • edytuj kod]
W momencie uchylania szyby podczas jazdy po wiejskich koleinach z wnętrza samochodu musi dobiegać basowe dudnienie. Jest to potrzebne, ponieważ poobwieszany spojlerami samochód co chwilę czymś o coś zahacza i zgrzyta, a właściciel wydaje z siebie niecenzuralne odgłosy.
Zazwyczaj jednostką sterującą jest kradzione radio marki Sony lub Phillips. Bardzo rzadko Pioneer, mimo iż najczęściej naklejka tej firmy widnieje na tylnej szybie. W fiatach 126p, z powodu nie mieszczenia się całego napisu na szybie stosuje się naklejki z wizerunkiem diabła lub napisem „Demon prędkości”. Z tyłu, przy szybie zazwyczaj wmontowane są dwa głośniki odpowiadające za wibracje szyby. W bagażniku umieszczony jest subwoofer oraz wzmacniacz, firmy No Name lub Zhuangho Electronics. Wszystko to komponuje ze sobą i sprawia wrażenie profesjonalnego sprzętu, którego wibracje pozwalają na poruszanie się pojazdu.