Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (+kat)
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 17: Linia 17:
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
* '''Mieszkańcy Zdrojów''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Zdrojów''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Słonecznegp''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Słonecznego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Majowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Majowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Bukowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy osiedla Bukowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Linia 30: Linia 30:
{{Komunikacja Szczecin}}
{{Komunikacja Szczecin}}
{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja miejska}}
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]]

Aktualna wersja na dzień 09:48, 31 sie 2020

Jadę Ci spierdolić!

Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…

Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce

Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Cel inwestycji[edytuj • edytuj kod]

Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.

Zwolennicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]

Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:

  • Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
  • Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
  • Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
  • Selgros – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
  • Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.

Przeciwnicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]

Szybki tramwaj ma też przeciwników:

  • Mieszkańcy Zdrojów – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy osiedla Słonecznego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy osiedla Majowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy osiedla Bukowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!

Obojętni[edytuj • edytuj kod]

Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:

  • Gapowicze – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
  • Kierowcy samochodów osobowych – nie jeżdżą komunikacją miejską;
  • Przechodni – pieCenzura2.svglą to, czy jedzie tramwaj czy nie;
  • Żule – pieCenzura2.svglą to, czy śpią w tramwaju czy w autobusie.