Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M (+kat) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 17: | Linia 17: | ||
Szybki tramwaj ma też przeciwników: |
Szybki tramwaj ma też przeciwników: |
||
* '''Mieszkańcy Zdrojów''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
* '''Mieszkańcy Zdrojów''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy osiedla |
* '''Mieszkańcy osiedla Słonecznego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy osiedla Majowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
* '''Mieszkańcy osiedla Majowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
* '''Mieszkańcy osiedla Bukowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
* '''Mieszkańcy osiedla Bukowego''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie! |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
{{Komunikacja Szczecin}} |
{{Komunikacja Szczecin}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
{{Komunikacja miejska}} |
||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
Aktualna wersja na dzień 09:48, 31 sie 2020
Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…
- Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce
Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Selgros w klientów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Już pierwszego dnia kursowania trzy Swingi połamały pantografy, co niemalże przyprawiło o zawał serca apologetów likwidacji autobusów pośpiesznych. Mniejsze bądź większe awarie zdarzały się w następnych dniach z częstotliwością kilku godzin, a na jednym z łuków trzeba było wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Cel inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Zwolennicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
- Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
- Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
- Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
- Selgros – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką;
- Poloniści – poszerzą swój zasób słownictwa.
Przeciwnicy inwestycji[edytuj • edytuj kod]
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
- Mieszkańcy Zdrojów – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Słonecznego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Majowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
- Mieszkańcy osiedla Bukowego – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
Obojętni[edytuj • edytuj kod]
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie, mają w głębokim poważaniu. Należą do nich: