Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Historia: dodanie foki)
(drobne)
 
(Nie pokazano 87 wersji utworzonych przez 71 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Fiat_125p.jpg|200px|thumb|right|Doskonały krążownik szos]]
[[Plik:Gdansk PF125p 3.jpg|200px|thumb|Doskonały krążownik szos]]
'''Fiat 125p''' lub '''FSO 125p''', potocznie '''duży fiat''' - duża, bezpieczna limuzyna wykonana z 99% aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]]
'''Fiat 125p''', '''FSO 125p''', '''FSO 1500'''<ref>Uwaga! Podobne oznaczenie miały [[FSO Polonez|Poldki]]!</ref>, '''Duży Fiat''', '''Fiat Grat''', '''Kredens''' lub '''Kanciak''' (ur. [[1967]], zm [[1991]]) – duża, bezpieczna limuzyna produkcji polskiej wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak [[Volkswagen Garbus|Garbus]] czy [[Fiat 126p|Maluch]].


==Historia==
== Historia ==
[[Grafika:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]]
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]]
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Włodzimierz Ilicz Lenin|Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[VW Garbus]], dlatego [[Roman Giertych]] myślał jak skonstruować go na nowo.
Myślał aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.


W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[Volkswagen Garbus|VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
==Dane techniczne==
[[Grafika:Wrak.jpg|200px|thumb|right|Fiat 125p po niewłaśćiwej eksploatacji]]
W Fiecie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Garbus|Garbusa]].


== Dane techniczne ==
* Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
[[Plik:Accidents - after crash 1978 Skoda.jpg|200px|thumb|Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji]]
* Liczba drzwi - 4
W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Volkswagen Garbus|Garbusa]].
* Waga samochodu - 1300 Kg
* '''Wymiary (w metrach)''' 5,5/1,8/1,5
* Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
* '''Liczba drzwi''' 4
* Bagażnik - 800 litrów (bez butli na gaz)
* '''Waga samochodu''' 1300 kg
* Pojemność skokowa silnika - 6 litrów
* '''Liczba miejsc siedzących''' – od 4 do 8
* Moc maksymalna - 511 KM
* '''Liczba miejsc stojących''' – od 3 do 6
* Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm
* '''Bagażnik''' 800 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu)
* 0 - 100 km/h - 4,36 s
* '''Pojemność skokowa silnika''' 6 litrów
* 0 - 300 km/h - 15,66 s
* '''Moc maksymalna''' 511 KM
* V-max - 350 km/h (z dopalaniem)
* '''Maksymalny moment obrotowy''' 666 Nm
* Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania
* '''0 – 100 km/h''' – 6 lat świetlnych
* Spalanie w cyklu wiejskim - 1 litr ropy na 3 hektary
* '''0 – 300 km/h''' – 2 godziny pchania [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]]
* spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km
* '''V-max''' 350 km/h (z przepaści).
* W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała) ,klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
* '''Spalanie w cyklu miejskim''' 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
* '''Spalanie w cyklu wiejskim''' 1 kg obornika na 3 hektary.
* '''Spalanie w cyklu mieszanym''' 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
* W standardzie ABS na ćwierć koła, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
* Napęd na koło zapasowe.
* Gdy wyjechał z ''Pimp My Ride'' miał metalfelgi od [[Fiat 126p|Malucha]] i pod tylną klapą 32-calowy czarno – biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.


==Sprzedaż==
== Zobacz też ==
* [[Fiat]]
Fiat 125p okazał się wielkim bestsellerem. Sprzedawał się lepiej od [[Fiat 126p|Malucha]] i [[Garbus|Garbusa]]. To była zasługa bardzo konkurencyjej ceny wynosząca zaledwie 10 tys ełro za podstawową wersję wyposażeniową.
* [[Fiat 126p]]

* [[Fiat 126p Bis]]
==Zobacz też==
* [[Fiat 126p|Maluch]]
* [[FSO Polonez]]
* [[Garbus]]
* [[Syrena (samochód)]]
* [[Trabant]]
* [[Wartburg]]


{{Przypisy}}
{{Motoryzacja}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

[[cs:Žigulík]]
[[da:Lada]]
[[de:Lada]]
[[el:Lada]]
[[en:Lada]]
[[es:Lada]]
[[fi:Lada]]
[[fr:Lada]]
[[no:Lada]]
[[pt:Lada]]
[[ru:ВАЗ]]

Aktualna wersja na dzień 17:05, 2 kwi 2023

Doskonały krążownik szos

Fiat 125p, FSO 125p, FSO 1500[1], Duży Fiat, Fiat Grat, Kredens lub Kanciak (ur. 1967, zm 1991) – duża, bezpieczna limuzyna produkcji polskiej wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Najlepsze zabezpieczenie limuzyny

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.

W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji

W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Wymiary (w metrach) – 5,5/1,8/1,5
  • Liczba drzwi – 4
  • Waga samochodu – 1300 kg
  • Liczba miejsc siedzących – od 4 do 8
  • Liczba miejsc stojących – od 3 do 6
  • Bagażnik – 800 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu)
  • Pojemność skokowa silnika – 6 litrów
  • Moc maksymalna – 511 KM
  • Maksymalny moment obrotowy – 666 Nm
  • 0 – 100 km/h – 6 lat świetlnych
  • 0 – 300 km/h – 2 godziny pchania Pudziana
  • V-max – 350 km/h (z przepaści).
  • Spalanie w cyklu miejskim – 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
  • Spalanie w cyklu wiejskim – 1 kg obornika na 3 hektary.
  • Spalanie w cyklu mieszanym – 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
  • W standardzie ABS na ćwierć koła, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
  • Napęd na koło zapasowe.
  • Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno – biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Uwaga! Podobne oznaczenie miały Poldki!