Ikarus 417: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (-nolic)
 
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 22 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Ikarus 417 08 -5000 Wrocław.jpg|200px|thumb|Jeżdżąca legenda!]]
'''Ikarus 417''' to jeden z niewielu autobusów co nie ma stopni w drzwiach węgierskiego producenta, przez co jest przyjazny dla [[Rodzaje babć autobusowych|babć autobusowych]].
'''Ikarus 417''' jeden z najnowszych produktów [[Ikarus|węgierskiego producenta]]. „Nie ma stopni w drzwiach”<ref>W zamian za to ma niską podłogę</ref>, przez co jest przyjazny dla [[Rodzaje babć autobusowych|babć autobusowych]].


== Wygląd ==
== Wygląd ==
Autobus jak na czasy, gdy był produkowany wygląda bardzo nowocześnie. Niestety, dzisiaj, w dobie gdy wrocławską komunikację opanowały Volvo oraz szpanerskie [[Mercedes Citaro|Mercedesy]] nie prezentuje się już tak okazale.
Autobus jak na czasy, gdy był produkowany wygląda bardzo nowocześnie. Niestety, dzisiaj, w dobie gdy wrocławską komunikację opanowały [[Volvo]] oraz szpanerskie [[Mercedes-Benz Citaro|Mercedesy]] nie prezentuje się już tak okazale.
Najważniejszą cechą wyglądu 417-tki jest to, że nie ma szyby z tyłu (przez co dzieci nie mogą pokazywać środkowego palca kierowcom jadącym z tyłu. Zamiast szyby znajdują się w tym miejscu kratki wentylacyjne, które przywodzą na myśl [[Toi-Toi|przenośną toaletę]]
Najważniejszą cechą wyglądu 417-tki jest to, że nie ma szyby z tyłu (przez co dzieci nie mogą pokazywać środkowego palca kierowcom jadącym za autobusem). Zamiast szyby znajdują się w tym miejscu kratki wentylacyjne, które przywodzą na myśl [[Toi-Toi|przenośną toaletę]].


== Wnętrze ==
== Wnętrze ==
417 był pierwszym w pełni niskopodłogowym wrocławskim autobusem, co ileś tam lat temu wywoływało wielki zachwyt i dumę wśród pasażerów. Ów autobus posiada bardzo miękkie siedzenia, które po kilku remontach są zlepkiem materiałów, które zostały na zajezdni. Okna są otwierane do połowy, co pozwala wystawić przezeń głowę celem ochłodzenia się tudzież przywalenia w lusterko ciężarówki jadącej przeciwnym pasem. Ogólnie super, jednak, żeby nie było tak kolorowo producent uparł się, by dać niesamowicie twarde zawieszenie, które wprawia w niebezpieczne telepanie cały autobus, podczas gdy najeżdża on na kamyk o wielkości 1,9855 mm. Drugą wadą wnętrza tego wspaniałego autobusu jest to, że ostatnie drzwi są węższe od pozostałych (przecież gdzieś trzeba upchać silnik!), co skutkuje tym, że dziennie przeciętnie pięciu pasażerów zaklinowuje się w nich. Oprócz wyżej wymienionych wad, autobus posiada jeszcze jedną - unosi się weń zapach paliwa, który jest uciążliwy dla zwykłych pasażerów, natomiast dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKMów]] stanowi niemalże perfum.
417 był pierwszym w pełni niskopodłogowym wrocławskim autobusem, co ileś tam lat temu wywoływało wielki zachwyt i dumę wśród pasażerów. Ów autobus posiada bardzo miękkie siedzenia, które po kilku remontach są zlepkiem materiałów, które zostały na zajezdni. Okna są otwierane do połowy, co pozwala wystawić przezeń głowę celem ochłodzenia się, tudzież przywalenia w lusterko ciężarówki jadącej przeciwnym pasem. Ogólnie super, jednak żeby nie było tak kolorowo producent uparł się, by dać niesamowicie twarde zawieszenie, które wprawia w niebezpieczne telepanie cały autobus, podczas gdy najeżdża on na kamyk o wielkości [[ęć|1,8584]] mm. Drugą wadą wnętrza tego wspaniałego autobusu jest to, że ostatnie drzwi są węższe od pozostałych (przecież gdzieś trzeba upchać silnik!), co skutkuje tym, że dziennie przeciętnie pięciu pasażerów klinuje się w nich. Oprócz wyżej wymienionych mankamentów, autobus posiada jeszcze jeden unosi się weń zapach paliwa, który jest uciążliwy dla zwykłych pasażerów, natomiast dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKMów]] stanowi niemalże perfum.


== Eksploatacja ==
== Eksploatacja ==
Obecnie w Polsce jest eksploatowany tylko jeden Ikarus 417. Były kiedyś jeszcze 2 w Warszawie, ale się połamały. Wrocławski 417 nosi fajowy okrągły numer 5000 i pojawia się na 5 minut i 46 sekund na linii [[Linie autobusowe we Wrocławiu|134 lub 122]], po czym w wyniku obaw przed przegrzaniem zjeżdża do zajezdni. Po kilkugodzinnym chłodzeniu znów wyjeżdża na miasto i po kilku minutach znów zjeżdża.
Obecnie w [[Polska|Polsce]] nie jest eksploatowany żaden Ikarus 417. Były kiedyś jeszcze 2 w [[Warszawa|Warszawie]], ale się połamały. Wrocławski 417 nosił fajowy okrągły numer inwentarzowy 5000 i pojawiał się na 5 minut na liniach [[Autobusy we Wrocławiu|134 lub 122]], po czym w wyniku obaw przed przegrzaniem zjeżdżał do zajezdni. Po kilkugodzinnym chłodzeniu znów wyjeżdżał na miasto i po kilku minutach znów zjeżdżał. Obecnie gnije gdzieś u [[Czechy|pepiczków]] na jakimś lotnisku.


{{stubtrans}}
{{przypisy}}
{{Komunikacja miejska}}
{{KWW}}
{{KWW}}

[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Wrocław]]
[[Kategoria:Autobusy Ikarus|417]]
[[Kategoria:Łódź]]
[[Kategoria:Bydgoszcz]]
[[Kategoria:Częstochowa]]
[[Kategoria:Województwo śląskie]]
[[Kategoria:Kraków]]
[[Kategoria:Trójmiasto]]
[[Kategoria:Gdańsk]]

Aktualna wersja na dzień 17:53, 6 maj 2019

Jeżdżąca legenda!

Ikarus 417 – jeden z najnowszych produktów węgierskiego producenta. „Nie ma stopni w drzwiach”[1], przez co jest przyjazny dla babć autobusowych.

Wygląd[edytuj • edytuj kod]

Autobus jak na czasy, gdy był produkowany wygląda bardzo nowocześnie. Niestety, dzisiaj, w dobie gdy wrocławską komunikację opanowały Volvo oraz szpanerskie Mercedesy nie prezentuje się już tak okazale. Najważniejszą cechą wyglądu 417-tki jest to, że nie ma szyby z tyłu (przez co dzieci nie mogą pokazywać środkowego palca kierowcom jadącym za autobusem). Zamiast szyby znajdują się w tym miejscu kratki wentylacyjne, które przywodzą na myśl przenośną toaletę.

Wnętrze[edytuj • edytuj kod]

417 był pierwszym w pełni niskopodłogowym wrocławskim autobusem, co ileś tam lat temu wywoływało wielki zachwyt i dumę wśród pasażerów. Ów autobus posiada bardzo miękkie siedzenia, które po kilku remontach są zlepkiem materiałów, które zostały na zajezdni. Okna są otwierane do połowy, co pozwala wystawić przezeń głowę celem ochłodzenia się, tudzież przywalenia w lusterko ciężarówki jadącej przeciwnym pasem. Ogólnie super, jednak żeby nie było tak kolorowo producent uparł się, by dać niesamowicie twarde zawieszenie, które wprawia w niebezpieczne telepanie cały autobus, podczas gdy najeżdża on na kamyk o wielkości 1,8584 mm. Drugą wadą wnętrza tego wspaniałego autobusu jest to, że ostatnie drzwi są węższe od pozostałych (przecież gdzieś trzeba upchać silnik!), co skutkuje tym, że dziennie przeciętnie pięciu pasażerów klinuje się w nich. Oprócz wyżej wymienionych mankamentów, autobus posiada jeszcze jeden – unosi się weń zapach paliwa, który jest uciążliwy dla zwykłych pasażerów, natomiast dla MKMów stanowi niemalże perfum.

Eksploatacja[edytuj • edytuj kod]

Obecnie w Polsce nie jest eksploatowany żaden Ikarus 417. Były kiedyś jeszcze 2 w Warszawie, ale się połamały. Wrocławski 417 nosił fajowy okrągły numer inwentarzowy 5000 i pojawiał się na 5 minut na liniach 134 lub 122, po czym w wyniku obaw przed przegrzaniem zjeżdżał do zajezdni. Po kilkugodzinnym chłodzeniu znów wyjeżdżał na miasto i po kilku minutach znów zjeżdżał. Obecnie gnije gdzieś u pepiczków na jakimś lotnisku.

Przypisy

  1. W zamian za to ma niską podłogę