Żuk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(+ zdjęcie)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 46.205.213.78; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ryk2.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 66 wersji utworzonych przez 55 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Zuk.jpg|thumb|Wersja pick-up na polach ryżowych w Kongo]]
'''Żuk''' ([[Żul|Żulerski]] Układ Kartonów)- rodzina polskich samochodów dostawczych, terenowych, wyścigowych, campingowych, militarnych a także rolniczych.[[Grafika:Zuk.jpg|right|thumb|Wersja pick-up na polach ryżowych w Kongo]] W [[1950]] powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu "1000 w 1". W [[1956]] w FSC (Filipińscy Specjaliści Ciągników) pod kierownictwem inż. Mietka powstał projekt. W [[1957]] FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do [[1998]] wyprodukowano 50mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2kg orzeszków ziemnych.
{{cytat|Zawsze jak włanczam '''żuuuk''', to się rozlega huuuk!|Ktoś o '''żuku'''}}

<del>'''Żul'''</del> '''Żuk''' ([[Alkoholik|Żulerski]] Układ Kartonów) rodzina polskich samochodów dostawczo-terenowo-wyścigowo-campingowo-militarnych a także rolniczych. Wbrew nazwie nie ma w nim żuków, a jest przeznaczony do użytku przez człowieka. W [[1950]] powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu „1000 w 1”. W [[1956]] Filipińscy Specjaliści Ciągników pod kierownictwem inż. Mietka stworzyli projekt nowego pojazdu. W [[1957]] FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do [[1998]] wyprodukowano 50 mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2 kg orzeszków ziemnych.


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
[[Grafika:Zuk2.JPG|right|thumb|Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej, należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika]]
[[Plik:Zuk2.JPG|thumb|Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej. Należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika]]
[[Grafika:Żulwóz.jpg|right|thumb|Kiedy Żuk za dużo pije]]
[[Plik:Żulwóz.jpg|thumb|Nawalony żuczek]]
[[Plik:FSC Żuk A-07 B on Marszałka Ferdinanda Focha avenue in Kraków (6).jpg|thumb|Nówka sztuka, nieśmigany!]]
* liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylnia przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie)
* liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie);
* prędkość maksymalna: 200km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up)
* prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up);
* przyśpieszenie 0-100km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha)
* przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. 70 minut (w zależności ile osób pcha);
* prędkość maksymalna: 125-300km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada.
* prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada;
* właściwości silnika:
* właściwości silnika:
** moc: 2KF (Konie Fizyczne)
** moc: 2 KF (Konie Fizyczne);
** pojemność: 50ml3
** pojemność: 50 mm<sup>3</sup>;
** moment max: 2500 zygmuntometrów
** moment max: 2500 zygmuntometrów;
** spalanie: 3 tony węgla/100km
** spalanie: 3 tony węgla/100 km;
** bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej "Hung-Hoj302"
** bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej „Hung-Hoj302”.
* w standardzie:
* w standardzie:
** opony do driftowania
** opony do [[drifting|driftowania]];
** napęd 8x8
** napęd 8x8;
** klucz francuski
** klucz francuski;
** 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy)
** 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy);
** 3 litry rdzy w płynie
** 3 litry rdzy w płynie;
** kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić)
** kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić);
** kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych
** kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych;
** 1 wycieraczka (3 w 1 ) ktora moze umyć przednia , tylną i boczne szyby
** 1 wycieraczka (3 w 1 ) która może umyć przednią, tylną i boczne szyby.
* wyposażenie opcjonalne:
* wyposażenie opcjonalne:
** dodatkowy koń fizyczny
** dodatkowy koń fizyczny;
** hamulec aerodynamiczny
** hamulec aerodynamiczny;
** akapulta + spadochron
** katapulta + spadochron;
** poduszka powietrzna + pompka
** poduszka powietrzna + pompka;
** [[pegasus]] pokładowy
** [[pegasus]] pokładowy;
** NITRO (tzw. podtlenek LPG)
** NITRO (tzw. podtlenek LPG);
** gramofon na plyty gipsowe
** gramofon na płyty gipsowe;
** antena satelitarna.


== Wersje ==
== Wersje ==
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:
* Pick-Up (domyślnie na dziki zachód dla Cowboyów)
* Pick-Up (domyślnie na [[Dziki Zachód]] dla Cowboyów);
* Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych)
* Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych);
* Ciężarówka (dla targmanów)
* Ciężarówka (dla targmanów);
* Sport (dla fanów wyścigów terenowych)
* Sport (dla fanów wyścigów terenowych);
* Military edition ultimate (milicja i straż pożarna)
* Military edyszyn ultimejt (milicja i straż pożarna);
* Deluxe [[Bułkowóz|bułka]] edition super turbo
* Deluxe [[Bułkowóz|bułka]] edition super turbo;
* Deluxe (dla tuningowców)
* Deluxe (dla tuningowców) z zestawem 10 kartonów + 8 paczek kleju w sztyfcie;
* Assault truck (bojowy wóz piechoty) używany często jak czołg;
* Głodno truck – wersja przystosowana do jazdy po drogach [[Głodno (powiat grodziski)|Głodna]].


== Zalety ==
== Zalety ==
* Produkt Polski
* Produkt polski;
* Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych
* Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych;
* Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa
* Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa;
* Bezpieczne akapultowanie się podczas wypadku
* Bezpieczne katapultowanie się podczas wypadku;
* 1000 w 1
* 1000 w 1;
* Dobre osiągi
* Dobre osiągi;
* Dzięki najnowszej technologii „rozwal dach” można włączyć klimatyzację;
* Postrach Tureckich dróg.


== Wady ==
== Wady ==
* Dotknięcie kierownicy przy 30km/h, grozi dachowaniem
* Dotknięcie kierownicy przy 30km/h grozi dachowaniem;
* Pada zbyt częstym łupem [[dresiarz|dresiarzy]]
* Pada zbyt częstym łupem [[dresiarz]]y;
* Brak wersji kabrio
* Brak wersji cabrio;
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]]
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]].
* Przegrywa na starcie z odkurzaczem.

{{motoryzacja}}


[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 08:01, 30 wrz 2023

Wersja pick-up na polach ryżowych w Kongo

Zawsze jak włanczam żuuuk, to się rozlega huuuk!

Ktoś o żuku

Żul Żuk (Żulerski Układ Kartonów) – rodzina polskich samochodów dostawczo-terenowo-wyścigowo-campingowo-militarnych a także rolniczych. Wbrew nazwie nie ma w nim żuków, a jest przeznaczony do użytku przez człowieka. W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu „1000 w 1”. W 1956 Filipińscy Specjaliści Ciągników pod kierownictwem inż. Mietka stworzyli projekt nowego pojazdu. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50 mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2 kg orzeszków ziemnych.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej. Należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika
Nawalony żuczek
Nówka sztuka, nieśmigany!
  • liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylna przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie);
  • prędkość maksymalna: 200 km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up);
  • przyśpieszenie 0–100 km/h: ok. 70 minut (w zależności ile osób pcha);
  • prędkość maksymalna: 125–300 km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada;
  • właściwości silnika:
    • moc: 2 KF (Konie Fizyczne);
    • pojemność: 50 mm3;
    • moment max: 2500 zygmuntometrów;
    • spalanie: 3 tony węgla/100 km;
    • bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej „Hung-Hoj302”.
  • w standardzie:
    • opony do driftowania;
    • napęd 8x8;
    • klucz francuski;
    • 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy);
    • 3 litry rdzy w płynie;
    • kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić);
    • kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych;
    • 1 wycieraczka (3 w 1 ) która może umyć przednią, tylną i boczne szyby.
  • wyposażenie opcjonalne:
    • dodatkowy koń fizyczny;
    • hamulec aerodynamiczny;
    • katapulta + spadochron;
    • poduszka powietrzna + pompka;
    • pegasus pokładowy;
    • NITRO (tzw. podtlenek LPG);
    • gramofon na płyty gipsowe;
    • antena satelitarna.

Wersje[edytuj • edytuj kod]

Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:

  • Pick-Up (domyślnie na Dziki Zachód dla Cowboyów);
  • Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych);
  • Ciężarówka (dla targmanów);
  • Sport (dla fanów wyścigów terenowych);
  • Military edyszyn ultimejt (milicja i straż pożarna);
  • Deluxe bułka edition super turbo;
  • Deluxe (dla tuningowców) z zestawem 10 kartonów + 8 paczek kleju w sztyfcie;
  • Assault truck (bojowy wóz piechoty) używany często jak czołg;
  • Głodno truck – wersja przystosowana do jazdy po drogach Głodna.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Produkt polski;
  • Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych;
  • Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa;
  • Bezpieczne katapultowanie się podczas wypadku;
  • 1000 w 1;
  • Dobre osiągi;
  • Dzięki najnowszej technologii „rozwal dach” można włączyć klimatyzację;
  • Postrach Tureckich dróg.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Dotknięcie kierownicy przy 30km/h grozi dachowaniem;
  • Pada zbyt częstym łupem dresiarzy;
  • Brak wersji cabrio;
  • Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p.
  • Przegrywa na starcie z odkurzaczem.