Syrena (samochód): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (ek)
M (Trzeba było wybrać coś jedną: "right" albo "left")
 
(Nie pokazano 72 wersji utworzonych przez 42 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|polskiego samochodu|inne|Syrena}}
{{ek|niesformatowane}}
[[Plik:Syrena_Sport_-_FSO.jpg|right|200px|thumb|Wypasiona sportowa wersja]]
{{cytat|Na piechotę szybciej.|Przeciętny człowiek o '''Syrenie'''}}
'''Syrena''' (także znana jako '''skarpeta''' lub '''kurołapka''') – polski <del>[[dresowóz]]</del> [[samochód]] produkowany w latach [[1957]]–[[1972]] w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie oraz w [[1972]]–[[1983]] w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej.


== Dane techniczne ==
Syrena to polski wyrób samochodopodobny produkowany przez Fabrykę Samochodów Obciachowych w Warszawie w latach 1957-1972 oraz Fabrykę Samochodów Małoobiecujących w Bielsku-Białej w latach 1972-1983.
* '''Prędkość maksymalna''' – 80 km/h<ref>Z górki przy mocnym wietrze</ref>;
* '''Moc silnika''' – 10 KM;
* '''Przyspieszenie 0–100''' – 10 min (tylko z górki).


== Wyposażenie dodatkowe ==
Wynaleziona na rozkaz Waldemara Pawlaka w celu zapewnienia zbytu na silnik dwusuwowy od pompy strażackiej.
[[Plik:FSM Syrena Bosto -sł.jpg|thumb|200px|Bosto jak zwykle wymiata]]
Koła od furmanki i rama od DKW pewnego niemieckiego pyrkadełka znanego jako Dykta Klej Woda.
Po dopłacie można dostać wiele przydatnych rzeczy, na przykład:
Początkowo też z dykty, jednak później otrzymał nadwozie stalowe wykonane z ręcznie klepanych blach.
* Silnik dwusuwowy, który, aby nie obrazić swego majestatu, nie przyjmował zwykłego paliwa;
Całkowicie biodegradowalny przez co rzadki już w obecnych czasach. Tapicerka do wyboru "kilimek sołtysa" lub "dermoskaj szajs". Wyposażenie dodatkowe. Wymienne obcasy do hamowania.
* Kota w worku;
* Klatkę na teściową;
* Zgrzewkę [[Wódka|czystej]];
* Jeszcze pół litra;
* [[Piwo]];
* [[Mleko]];
* Jeszcze jedną flaszkę;
* Lodówkę – a tam kolejne dwie flaszki;
* Dwa kieliszki (przecież nie będziesz pił sam i z gwinta – NIE JESTEŚ CHAMEM!);
* Czarno-biały telewizor;
* Koło od składaka;
* Nawigację po wsi;
* Znaczek z BMW.


== Wersje ==
Wczesne modele miały odwrotny układ otwierania drzwi, przez co znany był jako Gęsiołap albo Syrenka Szpiegowska. Potem zmieniono kierunek otwierania drzwi pozbawiając użytkowników ze 110% frajdy.
[[Plik:Porsche 911 GT2 (14131904827).jpg|200px|thumb|Nowy model syrenki]]
* Sport – wypasiona i w ogóle…
* 4-drzwiowa – dwa razy więcej drzwi i kłopotów;
* Pikap – konkurent Dodża Rama;
* Bosto - czyli coś z pojemnym bagażnikiem;
* Mikrobus - wymarzona wersja do przewozów liniami PKS-u.


== Zobacz też ==
Obowiązkowe wyposażenie każdego łapacza much oraz przodownika pracy.
* [[Fiat 125p]]
Jeździł na wszystkim poczynając od ruskiego metanolu a kończąc na terpentynie i gazolinie z butaprenem.
* [[Fiat 126p]]
* [[Fiat 126p Bis]]
* [[FSO Polonez]]
* [[Syrena Sport]]
* [[Trabant]]
* [[Wartburg]]


{{przypisy}}
Awaryjny przez co otrzymał od Sanepidu specjalny Certyfikat Samochodu Brudnych Rąk.
{{stub|mot}}
Smarowany towotem lub dowolnym innym mazidłem.
{{Motoryzacja}}
Paliwo wymagało domieszki oleju zwanego mixolem, który można było zastąpic zużytym olejem od frytek.
[[Kategoria:Marki samochodów]]

Bardzo szpanerski. Najpierw go słychać a potem widać. Naprawialny przez każdego wiejskiego kowala.

Modele:

100 - seria prototypowa tekturodermoskajowa
101 - wreszcie dostał progi i krótką klapę z tyłu.
102 - wreszcie działające wycieraczki i listwy ozdobne prordzewne
103 - atrapa chłodnicy typu Śmierć Muchom montowana także w późniejszych modelach
104 - najbardziej udoskonalona wersja Gęsiołapów. Dostała lakier piecowy i przez to wyglądała jak piecyk gazowy
105 - zmieniony kierunek otwierania drzwi i wysoki stopień ubadziewienia.
105L- biegi w podłodze i udoskonalone hamowanie obcasami

Wersje specjalne:

R-20 - dwadzieścia razy zawarczy zanim zapali.
105-Bosto - BO STO miała kosztować.


Oczywiście obiekt kultowy

Film

Wyjście Awaryjne
Co mi zrobisz jak mnie złapiesz
Kochajmy Syrenki
Kapitan Sowa na Tropie

Aktualna wersja na dzień 15:19, 30 mar 2023

Wypasiona sportowa wersja

Na piechotę szybciej.

Przeciętny człowiek o Syrenie

Syrena (także znana jako skarpeta lub kurołapka) – polski dresowóz samochód produkowany w latach 19571972 w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie oraz w 19721983 w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

  • Prędkość maksymalna – 80 km/h[1];
  • Moc silnika – 10 KM;
  • Przyspieszenie 0–100 – 10 min (tylko z górki).

Wyposażenie dodatkowe[edytuj • edytuj kod]

Bosto jak zwykle wymiata

Po dopłacie można dostać wiele przydatnych rzeczy, na przykład:

  • Silnik dwusuwowy, który, aby nie obrazić swego majestatu, nie przyjmował zwykłego paliwa;
  • Kota w worku;
  • Klatkę na teściową;
  • Zgrzewkę czystej;
  • Jeszcze pół litra;
  • Piwo;
  • Mleko;
  • Jeszcze jedną flaszkę;
  • Lodówkę – a tam kolejne dwie flaszki;
  • Dwa kieliszki (przecież nie będziesz pił sam i z gwinta – NIE JESTEŚ CHAMEM!);
  • Czarno-biały telewizor;
  • Koło od składaka;
  • Nawigację po wsi;
  • Znaczek z BMW.

Wersje[edytuj • edytuj kod]

Nowy model syrenki
  • Sport – wypasiona i w ogóle…
  • 4-drzwiowa – dwa razy więcej drzwi i kłopotów;
  • Pikap – konkurent Dodża Rama;
  • Bosto - czyli coś z pojemnym bagażnikiem;
  • Mikrobus - wymarzona wersja do przewozów liniami PKS-u.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Z górki przy mocnym wietrze


Car with Driver-Silhouette.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.