Syrena (samochód): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (ek) |
M (Trzeba było wybrać coś jedną: "right" albo "left") |
||
(Nie pokazano 72 wersji utworzonych przez 42 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|polskiego samochodu|inne|Syrena}} |
|||
{{ek|niesformatowane}} |
|||
[[Plik:Syrena_Sport_-_FSO.jpg|right|200px|thumb|Wypasiona sportowa wersja]] |
|||
{{cytat|Na piechotę szybciej.|Przeciętny człowiek o '''Syrenie'''}} |
|||
'''Syrena''' (także znana jako '''skarpeta''' lub '''kurołapka''') – polski <del>[[dresowóz]]</del> [[samochód]] produkowany w latach [[1957]]–[[1972]] w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie oraz w [[1972]]–[[1983]] w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej. |
|||
== Dane techniczne == |
|||
Syrena to polski wyrób samochodopodobny produkowany przez Fabrykę Samochodów Obciachowych w Warszawie w latach 1957-1972 oraz Fabrykę Samochodów Małoobiecujących w Bielsku-Białej w latach 1972-1983. |
|||
* '''Prędkość maksymalna''' – 80 km/h<ref>Z górki przy mocnym wietrze</ref>; |
|||
* '''Moc silnika''' – 10 KM; |
|||
* '''Przyspieszenie 0–100''' – 10 min (tylko z górki). |
|||
== Wyposażenie dodatkowe == |
|||
Wynaleziona na rozkaz Waldemara Pawlaka w celu zapewnienia zbytu na silnik dwusuwowy od pompy strażackiej. |
|||
[[Plik:FSM Syrena Bosto -sł.jpg|thumb|200px|Bosto jak zwykle wymiata]] |
|||
Koła od furmanki i rama od DKW pewnego niemieckiego pyrkadełka znanego jako Dykta Klej Woda. |
|||
Po dopłacie można dostać wiele przydatnych rzeczy, na przykład: |
|||
Początkowo też z dykty, jednak później otrzymał nadwozie stalowe wykonane z ręcznie klepanych blach. |
|||
* Silnik dwusuwowy, który, aby nie obrazić swego majestatu, nie przyjmował zwykłego paliwa; |
|||
Całkowicie biodegradowalny przez co rzadki już w obecnych czasach. Tapicerka do wyboru "kilimek sołtysa" lub "dermoskaj szajs". Wyposażenie dodatkowe. Wymienne obcasy do hamowania. |
|||
* Kota w worku; |
|||
* Klatkę na teściową; |
|||
* Zgrzewkę [[Wódka|czystej]]; |
|||
* Jeszcze pół litra; |
|||
* [[Piwo]]; |
|||
* [[Mleko]]; |
|||
* Jeszcze jedną flaszkę; |
|||
* Lodówkę – a tam kolejne dwie flaszki; |
|||
* Dwa kieliszki (przecież nie będziesz pił sam i z gwinta – NIE JESTEŚ CHAMEM!); |
|||
* Czarno-biały telewizor; |
|||
* Koło od składaka; |
|||
* Nawigację po wsi; |
|||
* Znaczek z BMW. |
|||
== Wersje == |
|||
Wczesne modele miały odwrotny układ otwierania drzwi, przez co znany był jako Gęsiołap albo Syrenka Szpiegowska. Potem zmieniono kierunek otwierania drzwi pozbawiając użytkowników ze 110% frajdy. |
|||
[[Plik:Porsche 911 GT2 (14131904827).jpg|200px|thumb|Nowy model syrenki]] |
|||
* Sport – wypasiona i w ogóle… |
|||
* 4-drzwiowa – dwa razy więcej drzwi i kłopotów; |
|||
* Pikap – konkurent Dodża Rama; |
|||
* Bosto - czyli coś z pojemnym bagażnikiem; |
|||
* Mikrobus - wymarzona wersja do przewozów liniami PKS-u. |
|||
== Zobacz też == |
|||
Obowiązkowe wyposażenie każdego łapacza much oraz przodownika pracy. |
|||
* [[Fiat 125p]] |
|||
Jeździł na wszystkim poczynając od ruskiego metanolu a kończąc na terpentynie i gazolinie z butaprenem. |
|||
* [[Fiat 126p]] |
|||
* [[Fiat 126p Bis]] |
|||
* [[FSO Polonez]] |
|||
* [[Syrena Sport]] |
|||
* [[Trabant]] |
|||
* [[Wartburg]] |
|||
{{przypisy}} |
|||
Awaryjny przez co otrzymał od Sanepidu specjalny Certyfikat Samochodu Brudnych Rąk. |
|||
{{stub|mot}} |
|||
Smarowany towotem lub dowolnym innym mazidłem. |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
Paliwo wymagało domieszki oleju zwanego mixolem, który można było zastąpic zużytym olejem od frytek. |
|||
[[Kategoria:Marki samochodów]] |
|||
Bardzo szpanerski. Najpierw go słychać a potem widać. Naprawialny przez każdego wiejskiego kowala. |
|||
Modele: |
|||
100 - seria prototypowa tekturodermoskajowa |
|||
101 - wreszcie dostał progi i krótką klapę z tyłu. |
|||
102 - wreszcie działające wycieraczki i listwy ozdobne prordzewne |
|||
103 - atrapa chłodnicy typu Śmierć Muchom montowana także w późniejszych modelach |
|||
104 - najbardziej udoskonalona wersja Gęsiołapów. Dostała lakier piecowy i przez to wyglądała jak piecyk gazowy |
|||
105 - zmieniony kierunek otwierania drzwi i wysoki stopień ubadziewienia. |
|||
105L- biegi w podłodze i udoskonalone hamowanie obcasami |
|||
Wersje specjalne: |
|||
R-20 - dwadzieścia razy zawarczy zanim zapali. |
|||
105-Bosto - BO STO miała kosztować. |
|||
Oczywiście obiekt kultowy |
|||
Film |
|||
Wyjście Awaryjne |
|||
Co mi zrobisz jak mnie złapiesz |
|||
Kochajmy Syrenki |
|||
Kapitan Sowa na Tropie |
Aktualna wersja na dzień 15:19, 30 mar 2023
Ten artykuł dotyczy polskiego samochodu. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Na piechotę szybciej.
- Przeciętny człowiek o Syrenie
Syrena (także znana jako skarpeta lub kurołapka) – polski dresowóz samochód produkowany w latach 1957–1972 w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie oraz w 1972–1983 w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej.
Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]
- Prędkość maksymalna – 80 km/h[1];
- Moc silnika – 10 KM;
- Przyspieszenie 0–100 – 10 min (tylko z górki).
Wyposażenie dodatkowe[edytuj • edytuj kod]
Po dopłacie można dostać wiele przydatnych rzeczy, na przykład:
- Silnik dwusuwowy, który, aby nie obrazić swego majestatu, nie przyjmował zwykłego paliwa;
- Kota w worku;
- Klatkę na teściową;
- Zgrzewkę czystej;
- Jeszcze pół litra;
- Piwo;
- Mleko;
- Jeszcze jedną flaszkę;
- Lodówkę – a tam kolejne dwie flaszki;
- Dwa kieliszki (przecież nie będziesz pił sam i z gwinta – NIE JESTEŚ CHAMEM!);
- Czarno-biały telewizor;
- Koło od składaka;
- Nawigację po wsi;
- Znaczek z BMW.
Wersje[edytuj • edytuj kod]
- Sport – wypasiona i w ogóle…
- 4-drzwiowa – dwa razy więcej drzwi i kłopotów;
- Pikap – konkurent Dodża Rama;
- Bosto - czyli coś z pojemnym bagażnikiem;
- Mikrobus - wymarzona wersja do przewozów liniami PKS-u.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Z górki przy mocnym wietrze
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.