Škoda Felicia: Różnice pomiędzy wersjami
Ciemnowidz (dyskusja • edycje) M |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.184.213.177, powód: Zepsułeś żart) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 25 wersji utworzonych przez 19 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Skoda Felicia i Niewiadow N126n.jpg|thumb|I masz auto i samochód za jednym razem]] |
|||
''' |
'''Škoda Felicia''' (nazywana również ''Felą'' lub ''[[Czechy|czeskim]] [[Aston Martin|Astonem Martinem]]'') – model samochodu o wybitnych predyspozycjach sportowych. Powstał jako ulepszona i całkowicie zmodernizowana wersja legendarnej Favoritki. Łączy w sobie wszystko co najpiękniejsze: dziką moc na torze i łagodność na co dzień. Dzisiejsza młodzież przypisuje jej miano „dzikiego rumaka” polskich szos. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | * '''1.3 MPI''' – (Skrót MPI oznacza: Ma Przykurwienie skodzIna) Ten [[silnik]] to fakt, rewelacyjne wręcz osiągi (0-100 – 14s) pozwala wyjebać na cycki wszystkie [[FSO Polonez|polonezy]], spalanie jak na tą klasę samochodu nie jest duże (10-15 l na 100 km), chodzą legendy, iż do tych silników montuje się instalację podtlenku LPG, odkręcona na maxa śruba powoduje podobno wyrwanie silnika z ramy. Silnik potrafi kręcić do (bagatela!) 6000 obrotów, jednak na podtlenku LPG jest w stanie zamknąć obrotomierz (kosmiczne 7000 obrotów!). Charakterystyka mocy nakazuje trzymać silnik powyżej 4000 obrotów, jednak nie zawsze jest to wskazane, gdyż podczas dodania gazu na 1 i 2 biegu właśnie powyżej tej granicy obrotów istnieje niebezpieczeństwo połamania się oparć siedzeń ze względu na ogromne siły odśrodkowe (przeciążenie 40g). Bez wątpienia najpopularniejszy silnik montowany w Felicjach. |
||
⚫ | * '''1.6 MPI''' – (produkcji [[Niemcy|szwabskiej]], dokładnie [[Volkswagen]]a) Nikt nie widział, nikt nie słyszał a jednak jednostka 1.6 istnieje i ma się dobrze. Zapewnia atomowe przyspieszenia i nieduże spalanie, szkoda tylko że 99.9% skodzian ma silnik 1.3. silnik ten swego czasu napędzał lokomotywy z węglem i czołgi Abramsy, jednak pokuszono się o eksperyment zamontowania go w małym aucie sportowym. Przy każdym dodaniu gazu [[przód]] samochodu się podnosi a z tyłu można dostrzec długi na 10 metrów niebieski ogień. Mało popularny najprawdopodobniej ze względu na moc nie do wykorzystania nawet na [[tor wyścigowy|torze wyścigowym]]. Jego nowocześniejszą wersję teraz wykorzystuje się w m.in. [[Škoda Octavia|Škodzie Octavii]] i przerabia się na [[tlenek diazotu|dwupierdzian]]. |
||
⚫ | * '''1.9 D''' – Również mało popularny silnik, w prostej lini jest to nieznacznie ulepszona wersja silnika [[Ursus]]a C-330. Dość mułowaty, ale zapewnia ogromny uciąg. Jeśli chcesz swą Felicją pojechać na zakupy, a potem orać w polu i bronować, ten silnik nigdy cię nie zawiedzie. Dodatkową zaletą jest to, że czym byś go nie zalał on i tak pojedzie: (ropa, benzyna, nafta, paliwo lotnicze, spirytus) także jest również niezwykle przyjazny użytkownikowi. Silnik może być smarowany zwykłym olejem (przepalony ewentualnie smalec) |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | Niemiecką myśl techniczną i czeskie wykonanie najlepiej można dostrzec właśnie tutaj. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to podczas zderzenia czołowego kontrolowane strefy wyrzutu najpierw wyrzucają silnik bokiem, skrzynię przodem, a [[pasażer]]ów katapultują dachem. Przy zderzeniu bocznym słupek oplata się wokół głowy kierowcy lub pasażera pełniąc tym samym rolę kasku. Uznano, iż w tak bezpiecznym aucie nie są potrzebne poduszki powietrzne, i pozostawiono tylko powietrzne dywaniki. Jeśli chodzi o przestrzeń to tej jest pod dostatkiem, swego czasu Czesi wiązali z Felicja nadzieję, iż większa część narodu będzie spładzana właśnie na tylnej kanapie. Doskonale na polskich drogach sprawuje się zawieszenie: z przodu mamy [[kolumna Zygmunta|kolumny Zygmunta]] i sprężyny odporne na zginanie, z tyłu mamy wahacze rowerowe podparte na czerwonych sprężynach od ścigacza. Seryjnie montowane są również stalofelgi 13 cali obite w tzw. walce w rozmiarze 155/65. W przedniej i tylnej części nadwozia znajdują się spojlery powodujące, iż przy 100 km/h Skoda jest dociskana z taką siłą do podłoża, że była by wstanie jeździć po suficie. pod podwoziem przebiega dyfuzor odprowadzający pęd powietrza (zabezpieczenie na wypadek gdyby Felicja chciała odlecieć). Każda Fela posiada zabezpieczenie antykorozyjne w postaci smaru (uwaga: w wielu miejscach samochodu znajdują się kalamitki, przez które obowiązkowo co 2 lata lub 10 000 km musimy uzupełniać smar). Hamulce są w stanie wyhamować samochód z 40 km/h na dystansie 40 m i tym samym są wzorem skuteczności. Pod siedzeniami znajdziemy praktyczny schowek na broń palną, z tego względu [[bagażnik]] jest specjalnie zaprojektowany do przewożenia zwłok (Czesi mieli na uwadze to, że będzie autem dla gangsterów). |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | '''1.3 MPI''' |
||
(kosmiczne 7000 obrotów!!!) charakterystyka mocy nakazuje trzymać silnik powyżej 4000 obrotów, jednak nie zawsze to jest wskazane, gdyż podczas dodania gazu na 1 i 2 biegu właśnie powyżej tej granicy obrotów istnieje niebezpieczeństwo połamania się oparć siedzeń ze względu na ogromne siły odśrodkowe (przeciążenie 40g). Bez wątpienia najpopularniejszy silnik montowany w Felicjach. |
|||
⚫ | |||
⚫ | '''1.6 MPI''' |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | '''1.9 D''' |
||
⚫ | |||
⚫ | Felicia odniosła wiele sukcesów w sporcie motorowym. jej wersja WRC wygrała 4 razy z rzędu wyścigi klasy Monopolowy-Dakar. Miłośnicy [[drifting|driftu]] doceniają opcje typu: automatyczny demontaż koła podczas jazdy, a także inteligentny hamulec ręczny sam zaciągający się w zakręcie który w dodatku umiejętnie balansuje siłą hamowania między prawym a lewym kołem (czeski system wykonany w technologi zapieczonej linki) Skoda startowała również w wyścigu klasy 24h Le-Mans, jednak wyścigu nie ukończyła: Dziurawy wąż podtlenku LPG w połączeniu z awarią instalacji elektrycznej spowodował, że proces spalania paliwa zamiast odbywać się w cylindrach silnika, odbywał się na kolanach [[kierowcy]]. |
||
{{Motoryzacja}} |
|||
⚫ | |||
[[cs:Škoda Felicia]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | Niemiecką myśl techniczną i czeskie wykonanie najlepiej można dostrzec właśnie tutaj. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to podczas zderzenia czołowego kontrolowane strefy wyrzutu najpierw wyrzucają silnik bokiem, |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 00:46, 16 lis 2022
Škoda Felicia (nazywana również Felą lub czeskim Astonem Martinem) – model samochodu o wybitnych predyspozycjach sportowych. Powstał jako ulepszona i całkowicie zmodernizowana wersja legendarnej Favoritki. Łączy w sobie wszystko co najpiękniejsze: dziką moc na torze i łagodność na co dzień. Dzisiejsza młodzież przypisuje jej miano „dzikiego rumaka” polskich szos.
Silniki[edytuj • edytuj kod]
- 1.3 MPI – (Skrót MPI oznacza: Ma Przykurwienie skodzIna) Ten silnik to fakt, rewelacyjne wręcz osiągi (0-100 – 14s) pozwala wyjebać na cycki wszystkie polonezy, spalanie jak na tą klasę samochodu nie jest duże (10-15 l na 100 km), chodzą legendy, iż do tych silników montuje się instalację podtlenku LPG, odkręcona na maxa śruba powoduje podobno wyrwanie silnika z ramy. Silnik potrafi kręcić do (bagatela!) 6000 obrotów, jednak na podtlenku LPG jest w stanie zamknąć obrotomierz (kosmiczne 7000 obrotów!). Charakterystyka mocy nakazuje trzymać silnik powyżej 4000 obrotów, jednak nie zawsze jest to wskazane, gdyż podczas dodania gazu na 1 i 2 biegu właśnie powyżej tej granicy obrotów istnieje niebezpieczeństwo połamania się oparć siedzeń ze względu na ogromne siły odśrodkowe (przeciążenie 40g). Bez wątpienia najpopularniejszy silnik montowany w Felicjach.
- 1.6 MPI – (produkcji szwabskiej, dokładnie Volkswagena) Nikt nie widział, nikt nie słyszał a jednak jednostka 1.6 istnieje i ma się dobrze. Zapewnia atomowe przyspieszenia i nieduże spalanie, szkoda tylko że 99.9% skodzian ma silnik 1.3. silnik ten swego czasu napędzał lokomotywy z węglem i czołgi Abramsy, jednak pokuszono się o eksperyment zamontowania go w małym aucie sportowym. Przy każdym dodaniu gazu przód samochodu się podnosi a z tyłu można dostrzec długi na 10 metrów niebieski ogień. Mało popularny najprawdopodobniej ze względu na moc nie do wykorzystania nawet na torze wyścigowym. Jego nowocześniejszą wersję teraz wykorzystuje się w m.in. Škodzie Octavii i przerabia się na dwupierdzian.
- 1.9 D – Również mało popularny silnik, w prostej lini jest to nieznacznie ulepszona wersja silnika Ursusa C-330. Dość mułowaty, ale zapewnia ogromny uciąg. Jeśli chcesz swą Felicją pojechać na zakupy, a potem orać w polu i bronować, ten silnik nigdy cię nie zawiedzie. Dodatkową zaletą jest to, że czym byś go nie zalał on i tak pojedzie: (ropa, benzyna, nafta, paliwo lotnicze, spirytus) także jest również niezwykle przyjazny użytkownikowi. Silnik może być smarowany zwykłym olejem (przepalony ewentualnie smalec)
Podwozie & nadwozie[edytuj • edytuj kod]
Niemiecką myśl techniczną i czeskie wykonanie najlepiej można dostrzec właśnie tutaj. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to podczas zderzenia czołowego kontrolowane strefy wyrzutu najpierw wyrzucają silnik bokiem, skrzynię przodem, a pasażerów katapultują dachem. Przy zderzeniu bocznym słupek oplata się wokół głowy kierowcy lub pasażera pełniąc tym samym rolę kasku. Uznano, iż w tak bezpiecznym aucie nie są potrzebne poduszki powietrzne, i pozostawiono tylko powietrzne dywaniki. Jeśli chodzi o przestrzeń to tej jest pod dostatkiem, swego czasu Czesi wiązali z Felicja nadzieję, iż większa część narodu będzie spładzana właśnie na tylnej kanapie. Doskonale na polskich drogach sprawuje się zawieszenie: z przodu mamy kolumny Zygmunta i sprężyny odporne na zginanie, z tyłu mamy wahacze rowerowe podparte na czerwonych sprężynach od ścigacza. Seryjnie montowane są również stalofelgi 13 cali obite w tzw. walce w rozmiarze 155/65. W przedniej i tylnej części nadwozia znajdują się spojlery powodujące, iż przy 100 km/h Skoda jest dociskana z taką siłą do podłoża, że była by wstanie jeździć po suficie. pod podwoziem przebiega dyfuzor odprowadzający pęd powietrza (zabezpieczenie na wypadek gdyby Felicja chciała odlecieć). Każda Fela posiada zabezpieczenie antykorozyjne w postaci smaru (uwaga: w wielu miejscach samochodu znajdują się kalamitki, przez które obowiązkowo co 2 lata lub 10 000 km musimy uzupełniać smar). Hamulce są w stanie wyhamować samochód z 40 km/h na dystansie 40 m i tym samym są wzorem skuteczności. Pod siedzeniami znajdziemy praktyczny schowek na broń palną, z tego względu bagażnik jest specjalnie zaprojektowany do przewożenia zwłok (Czesi mieli na uwadze to, że będzie autem dla gangsterów).
Tuning[edytuj • edytuj kod]
Skoda Felicia jest bardzo popularna wśród miłośników tuningu. Oto elementy które najczęściej ulegają przeobrażeniu:
- Wydech składający podtartej do góry rynny (+0.8 visual rating)
- Spojler zrobiony ze zderzaka od malucha (+1.2 visual rating)
- Sportowe pedały rowerowe (+0.5 visual rating)
- Neony z niebieskich diod od zapalniczki (+0.2 visual rating)
- Kierownica sportowa obszyta miśkiem (+0.3 visual rating)
- Odświeżacz powietrza wunderbaum (+0.5 visual rating)
- Przyciemnienie przedniej szyby 100% (+2.0 visual rating)
- Stożkowy filtr paliwa (+1.2 acceleration)
- Redukcja masy: demontaż szyb i kierownicy (+1.5 top Speed)
- Obniżanie zawieszenia: cięcie sprężyn (+2.0 grip)
- Sportowy chip: Montaż płyty z grą Underground na lusterku (+1.5 acceleration)
- Podtlenek LPG: stage 3 (+2.0 acceleration & +1.2 top speed)
Sport[edytuj • edytuj kod]
Felicia odniosła wiele sukcesów w sporcie motorowym. jej wersja WRC wygrała 4 razy z rzędu wyścigi klasy Monopolowy-Dakar. Miłośnicy driftu doceniają opcje typu: automatyczny demontaż koła podczas jazdy, a także inteligentny hamulec ręczny sam zaciągający się w zakręcie który w dodatku umiejętnie balansuje siłą hamowania między prawym a lewym kołem (czeski system wykonany w technologi zapieczonej linki) Skoda startowała również w wyścigu klasy 24h Le-Mans, jednak wyścigu nie ukończyła: Dziurawy wąż podtlenku LPG w połączeniu z awarią instalacji elektrycznej spowodował, że proces spalania paliwa zamiast odbywać się w cylindrach silnika, odbywał się na kolanach kierowcy.