Fiat: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (poprawienie błędu)
Znaczniki: mobilna mobilna www
 
(Nie pokazano 212 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|thumb|200px|Fiat wczoraj]]
Fiat - nazwa pochodzi od skrótu "Fatalna Imitacja Samochodu Turystycznego"
[[Plik:Fiat Multipla 001.jpg|thumb|200px|Fiat dziś]]
[[Plik:Fiat 500 front.jpg|thumb|200px|Fiat jutro]]
[[Plik:Fiut logo.JPG|thumb|200px|Prawdziwe oblicze Fiata...]]
[[Plik:Fiat3000.jpg|thumb|250px|Czołgi według Fiata]]
{{Cytat|Fat?|Otyły [[Amerykanin]], gdy rozmawia o Fiacie}}
{{cytat|Jestem dumny z mojego Fiata!|[[Ktoś]] dzień po zakupie swego Fiacika}}
{{cytat|Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?| Ten sam [[Ktoś]] rok po zakupie swego Fiacika}}


'''Fabbrica Italiana Automobili Torino''', '''FIAT''', '''Fatalna Imitacja Auta Turystycznego''', niem. '''Fehler in allen Teilen''', ang. '''Fix It Again Tomorrow''' – włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.
Inżynierowie projektujący nowe modele Fiata za każdym razem próbują spełnić z całych swoich sił, podane w nazwie hasła. Samochody te cechuje wyjątkowa awaryjność, dzięki której są tak popularne w [[Polska|Polsce]]. Wygląd w zależności od modu, był wzorowany na przedmiotach z życia wziętych. Jako przykład wygląd Multipli zainspirowało [[akwarium]], wygląd Pandy przypomina karton zamieszkały przez bezdomengo szczura, Punto było stylizowane na bułkę, niestety aby jeździła należało dołożyć koła. Dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów przyspieszających korozję, samochody te są jeszcze mniej żywotne. Jako ciekawą cechę należy przytoczyć brak konieczności wymiany oleju - silniki zużyty olej spalają dzięki czemu wystarczy tylko go dolewać.


== Historia ==
* W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej [[gej]]owski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie – kierownica, pedał gazu (za dopłatą pedał hamulca) i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały (w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
* W 1967 wypuszczono model [[Fiat 125p|125p]], w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
* W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model [[Fiat 127|127]].
* W 1973 hitem okazał się model [[Fiat 126p|126p]], który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
* W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 – uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi ''The gay car of the year 2008'' i ''The car of the year 2008''.


== Ciekawostki ==
* Najbardziej badziewnym modelem Fiata był [[Fiat Bravo|Bravo]], który psuł się częściej niż działał;
* Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika;
* Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa;
* Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba;
* W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik;
* Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG;
* W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany;
* Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 30 lat.
* Bagażnik w Doblo CNG jest jeszcze mniej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą olbrzymich zbiorników na paliwo;
* Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze;
* Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
* Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.
* Fiat produkował również [[Czołg|czołgi]] – na przykład Fiata 3000, który był tak przestarzały, że wycofali go ze służby już na początku [[II wojna światowa|II wojny światowej]].


== Zobacz też ==
* [[Fiat 125p]]
* [[Fiat 126p]]
* [[Fiat 126p Bis]]
* [[Fiat Grande Punto]]
* [[Fiat Multipla]]
* [[Fiat Uno]]
* [[Fiat 500]]
* [[Fiat Cinquecento]]
* [[Fiat Panda]]


{{Motoryzacja}}
FIAT CINQUECENTO
[[de:Fiat]]
Samochód czasem jest nazywany Fiatem Cienko-Cienko (od nazwy),"Bandziorem" (ze względu na sportowy charakter) lub "Plonacym Rydwanem".
[[en:FIAT]]
Pod zwykle przytuningowana maska znajduje sie ok 250 karasi co w przeliczeniu na KM daje jakies 5 źrebakow.
[[it:FIAT]]
Fura ta przeznaczona jest tylko dla osob ktore potrafia oblsugiwac "[[Kot Hacker|kompa]]"ze wzgledu na elektronike ktorej w "Cinqsiu"jest w "3 [[dupa|dupy]]"!!!
Pragne rowniez zamiescic krotki utwor poswiecony BANDZIOROWI.
"Moj samochod to BANDZIOR.Czerwony Bandzior wlasnie go mam.Przejazdzki non-stop spontan,czerwony BANDZIOR szybszy niz wyglada.Manualny kiedys byl automat,tego rapu sluchaj w samochodach.Sluchaj tego wszystkie szyby w dol,sluchaj tego to jest Dj RYBCIA feat Wacpan!"


[[Kategoria:Włochy]]

[[Kategoria:Firmy]]
http://www.itv-motoring.com/images/cm_images/fiat/fteco001.jpg
[[Kategoria:Marki samochodów]]

{{bu}}

[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 22:16, 31 gru 2021

Fiat wczoraj
Fiat dziś
Fiat jutro
Prawdziwe oblicze Fiata...
Czołgi według Fiata

Fat?

Otyły Amerykanin, gdy rozmawia o Fiacie

Jestem dumny z mojego Fiata!

Ktoś dzień po zakupie swego Fiacika

Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?

Ten sam Ktoś rok po zakupie swego Fiacika

Fabbrica Italiana Automobili Torino, FIAT, Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, niem. Fehler in allen Teilen, ang. Fix It Again Tomorrow – włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.

Historia[edytuj • edytuj kod]

  • W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie – kierownica, pedał gazu (za dopłatą pedał hamulca) i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały (w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
  • W 1967 wypuszczono model 125p, w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
  • W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model 127.
  • W 1973 hitem okazał się model 126p, który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
  • W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 – uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi The gay car of the year 2008 i The car of the year 2008.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Najbardziej badziewnym modelem Fiata był Bravo, który psuł się częściej niż działał;
  • Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika;
  • Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa;
  • Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba;
  • W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik;
  • Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG;
  • W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany;
  • Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 30 lat.
  • Bagażnik w Doblo CNG jest jeszcze mniej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą olbrzymich zbiorników na paliwo;
  • Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze;
  • Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
  • Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.
  • Fiat produkował również czołgi – na przykład Fiata 3000, który był tak przestarzały, że wycofali go ze służby już na początku II wojny światowej.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]