Tramwaje w Szczecinie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 83.11.82.133; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Cliffordwielkiczerwonypies.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 97 wersji utworzonych przez 36 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:3czy12.jpg|200px|thumb|Władze muzeum nie wiedziały, którą linię obdarzyć zaszczytem posiadania tablicy w zabytkowym wozie]]
'''Linie tramwajowe w Szczecinie''' – chluba [[Szczecin]]a, dzięki której jest on największą wiochą z tramwajami.
'''Tramwaje w Szczecinie''' – chluba [[Szczecin]]a, dzięki której jest on największą wiochą z tramwajami.
Można tu spotkać stare, dobre Konstale oraz całkiem nówka sztuka nieśmigane Słingi. Tramwaje są obsługiwane przez [[Zajezdnia Pogodno|Zajezdnię Pochmurno]] i [[Zajezdnia Golęcin|Zajezdnię Zadupie]].
Można tu spotkać stare, dobre Konstale, pierdyliard poniemieckich Tatr oraz całkiem nówka sztuka nieśmigane Słingi. Tramwaje są obsługiwane przez [[Zajezdnia Pogodno|Zajezdnię Pochmurno]] i [[Zajezdnia Golęcin|Zajezdnię Cielęcin]].


== Linie tramwajowe ==
* '''1''' – toczy się z Potulickiej do Zajezdni Pogodno. Jedna z najmniej obleganych linii w Szczecinie. Niektóre kursy wożą bachorów w sobotę na Jezioro Głębokie.
* '''1''' – toczy się z os. Zawadzkiego na Potulicką. Jedna z najmniej obleganych linii w Szczecinie. Ciekawostka rozkładowa na kółkach – w weekendy i święta rano i wieczorem kursuje co 20 minut, a w środku dnia jest… rozrzedzana do 24 minut. Warto napomknąć, że linia ta chodzi do przychodni na Buczka, a jednym z jej głównych przystanków jest ten zlokalizowany przy placu lenina (pisownia celowa).
* '''2''' – z Dworca Niebuszewo do Basenu Górniczego. Do 2007 roku chodziła do Dworcowej.
* '''2''' – z Turkusowej do Dworca Niebuszewo. Nie wiedzieć czemu, zawsze jedzie w sąsiedztwie pospiesznego B, z którym prowadzi mordercze wyścigi w obie strony.
* '''3''' – z Pomorzan do Lasu Arkońskiego, czyli od zadupia do zadupia. Każdy [[tramwaj]], który był tam chociaż raz, najdalej po roku był skasowany. Obecnie z powodu remontu jeździ do dworca Niebuszewo, co budzi nieodmienne zdziwienie babć jadących do szpitala na Arkońskiej. Jeżeli planujesz jechać „trójką” weź leki uspokajające, stoper i oczekuj.
*'''3''' – z os. Zawadzkiego na Potulicką przez Las i Centrum. Na początku trasy tramwaj jedzie po betonowym torowisku jak po jakimś stole, potem wkracza w leśne rejony, mija [[Niebuszewo]] - i jeśli szyby nie zostały wybite - kieruje się szybkim tempem na Potulicką.
* '''4''' – z Potulickiej na Pomorzany. Kursuje tylko w dni dowozu bachorów do szkół do 18:00.
*'''5''' – jedzie z Krzekowa do stoczni, jak można się domyślić, ostatnio ma duże wzięcie.
*'''5''' – Żołnierska–Wawrzyniaka, 8 minut w dwie strony, 7 przystanków, 6 pasażerów, nieskończony czas w korku.
* '''6''' – z Pomorzan do dzielnicy cudów Gocław<ref>Przyjezdnym na przystanku przy Dworcu G<del>ł</del>ównym należy wmówić, że 6 jedzie nad morze</ref>. To właśnie na tej dzielnicy funkcjonują tramwajowe przystanki na żądanie (niecni przedstawiciele gocławian wykazują to żądanie przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego, bądź kilka subtelnych słów skierowanych do prowadzącego skład). Dodatkową atrakcją są owoce defekacji jakie można znaleźć w stojących na pętli tramwajach opisywanej linii.
*'''6 BIS''' - Wspomagała "szóstkę", dowożąc w godzinach szczytowych stoczniowców. Po upadku stoczni upadła i ona. Obecnie nie istnieje.
* '''7''' – z <del>os. Słonecznego</del> (patrz: [[Szczeciński Szybki Tramwaj]]) <del>Basenu Górniczego</del> Turkusowej do Stoczni. „Reprezentacyjna” linia Szczecina, bo jedzie przez [[Pogodno|Pochmurno]], [[Turzyn|China Town]] i [[Krzekowo|Kreckow]]. Mimo tego, że linia 8 miała dostać Słingi jako pierwsza, ludzie jeżdżący siódemką <del>przejechali</del> pobujali się pierwsi. Od prawie dwóch lat kursuje z ''tymczasowo'' standardową częstotliwością w godzinach szczytu, co powoduje, że do siódemek niekiedy ciężko wsiąść. Obecnie łączy też trasę piątki, co dosyć słabo jej wychodzi.
* '''6''' – z Pomorzan do dzielnicy cudów Gocław. Ponieważ na całej długości tory się ledwo trzymają, podstawą tej linii to dopiero co zmodernizowane [[Konstal 105Na|stopiątki]].
* '''8''' – pływa pomiędzy <del>os. Słonecznym</del> (znowu patrz: [[Szczeciński Szybki Tramwaj]]) Turkusową a Gumieńcami. Tak! Nareszcie! Na ósemce, po tylko kilku tygodniach opóźnienia jeżdżą supertramwaje Słingi. Linia nr 8 jedzie koło Cmentarza Centralnego – w związku z tym jest dużo [[Rodzaje babć autobusowych|różnych dziwnych pasażerów]]. Obecnie to na niej najczęściej można spotkać [[Floating Garden|pływające]] tramwaje. Przy trasie 8 zbudowany został niesamowity, jedyny w swoim rodzaju, wyjątkowy, oryginalny przystanek, którego powstanie (zaskakująco skomplikowane) przypominało powstawanie stacji kosmicznej MIR.
* '''7''' – z Basenu Górniczego do Krzekowa. "Reprezentacyjna" linia Szczecina, jeżdżą na niej pływające Słingi.
* '''9''' – z Potulickiej na Głębokie. O dziwo ma inną trasę niż jedynka, a ludzi jeździ 300% więcej. Chyba tylko dlatego, że jedzie przez Bohaterów [[Warszawa|Stolycy]].
* '''8''' – pływa pomiędzy Basenem Górniczym a Gumieńcami. Tak! Nareszcie! Po wielu niezgodnościach losu na ósemce zawitały dwa pierwsze, cudowne Słingi. Teraz dowożą one dzielnie na cmentarz babcie tramwajowe. Obecnie to na niej najczęściej można spotkać [[Floating Garden|pływające]] tramwaje. Niedawno wyremontowano na jej trasie większość torowisk, po to, aby nowe niskopodłogowe tramwaje miały po czym jeździć,
* '''10''' – linia widmo. W latach 90. zlikwidowana. Toczyła się z Gocławia na Potulicką. I tak nikt nią nie jeździł. Od września 2012 z wielkim hukiem wśród mediów wraca na zmienioną trasę. Nieważne, że pokrywa się z trójką i ósemką i jest zupełnie niepotrzebna. Ważne, że w Szczecinie powstała nowa linia tramwajowa od przeszło 25 lat! <del>Teraz jeździ z Lasu Arkońskiego na Gumieńce, aby pacjenci Wojewódzkiego Szpitalu Zespolonego mogli wybrać się w podróż do przyszłej kwatery przy ul. Ku Słońcu bez przesiadek.</del> Aktualnie z powodu [[remont]]ów jeździ tylko do Placu Rodła, tak jak 10 lat temu.
* '''8 BIS''' – od Gumieniec do Dworcowej. Szczytówka, krąży w dni powszednie wspomagając „ósemkę”. Wsiadając do niej na Wyszyńskiego, nie zdziw się, że zamiast pojechać do Basenu Górniczego trafisz na Dworcową.
* '''11''' – z Pomorzan na Ludową (do stoczni). Mimo że właściwa Stocznia już dawno, dawno temu się rozpadła, można jeszcze znaleźć tam stoczniowców jadących do pracy.
* '''9''' – z Potulickiej na Głębokie. O dziwo ma inną trasę niż jedynka, ale ludzi jeździ tyle samo. Zero.
* '''12''' – z Pomorzan do Dworca Niebuszewo. Na całej długości ma zawsze przynajmniej dwie inne linie, ale i tak cieszy się dużym powodzeniem. Przebiegając koło prestiżowych szczecińskich <del>wylęgarni lemingów</del> uczelni, stanowi wymarzone miejsce podrywu zachodniopomorskich piękności, którym sponsorzy nie zafundowali auta.
* '''10''' - Linia widmo. W latach 80-tych zlikwidowana. Toczyła się z Gocławia na Potulicką. I tak nikt nią nie jeździł.

* '''11''' – z Pomorzan na Ludową (do stoczni). Mimo, że naszą cudną stocznie dawno PO sprzedało, można jeszcze znaleźć tam stoczniowców jadących do pracy.
== Tabor tramwajowy ==
* '''12''' – z Pomorzan do Dworca Niebuszewo. Na całej długości ma zawsze przynajmniej dwie inne linie, ale i tak cieszy się dużym powodzeniem.
[[Plik:Tatra_KT4DtM_120,_tram_line_12,_Szczecin,_2020.jpg|200px|thumb|Mieszanka ładnego Berlina i kolorowego Szczecina]]
{{stubsek}}
[[Szczecin]] nigdy nie krył się z tym, że to miasto poniemieckie – nawet tramwaje mamy więc od Niemców. Tatr z [[Berlin]]a jest ponad setka, i to w dwóch wersjach – przegubowej (KT4Dt) i [[Konstal 105Na|stopiątkoidalnej]] (T6A2D). Te pierwsze są ''modernizowane'' poprzez wymianę siedzeń i umycie podłogi, te drugie śmigają zapuszczone po krzywych torach, wydając z siebie dźwięki powolnej agonii przy każdym hamowaniu.

Chlubą szczecińskich tramwajarzy są Swingi od [[Pesa|Pesy]], które ze względu na stan torowisk jeżdżą tylko na czterech liniach, i to na słowo honoru. Miasto w ostatnich latach przerzuciło się jednak na [[Moderus Beta|Moderusy Beta]], które – choć przestarzałe i nie mają klimatyzacji – są trochę tańsze. Tak, Szczecin jest jak ten twój wujek, co jak go poprosisz o zieloną ice tea z Liptona i dasz mu piątaka, to kupi szajs marki [[Tesco]] value i resztę kasy schowa do kieszeni.

Po mieście śmiga też kilka wariantów modernizacji [[Konstal 105Na|stopiątek]], jedna brzydsza od drugiej.
{{Przypisy}}
{{KWS}}
{{KWS}}
{{Komunikacja miejska}}
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]]
[[Kategoria:Sieci tramwajowe]]

Aktualna wersja na dzień 11:44, 19 lip 2024

Władze muzeum nie wiedziały, którą linię obdarzyć zaszczytem posiadania tablicy w zabytkowym wozie

Tramwaje w Szczecinie – chluba Szczecina, dzięki której jest on największą wiochą z tramwajami. Można tu spotkać stare, dobre Konstale, pierdyliard poniemieckich Tatr oraz całkiem nówka sztuka nieśmigane Słingi. Tramwaje są obsługiwane przez Zajezdnię Pochmurno i Zajezdnię Cielęcin.

Linie tramwajowe[edytuj • edytuj kod]

  • 1 – toczy się z os. Zawadzkiego na Potulicką. Jedna z najmniej obleganych linii w Szczecinie. Ciekawostka rozkładowa na kółkach – w weekendy i święta rano i wieczorem kursuje co 20 minut, a w środku dnia jest… rozrzedzana do 24 minut. Warto napomknąć, że linia ta chodzi do przychodni na Buczka, a jednym z jej głównych przystanków jest ten zlokalizowany przy placu lenina (pisownia celowa).
  • 2 – z Turkusowej do Dworca Niebuszewo. Nie wiedzieć czemu, zawsze jedzie w sąsiedztwie pospiesznego B, z którym prowadzi mordercze wyścigi w obie strony.
  • 3 – z os. Zawadzkiego na Potulicką przez Las i Centrum. Na początku trasy tramwaj jedzie po betonowym torowisku jak po jakimś stole, potem wkracza w leśne rejony, mija Niebuszewo - i jeśli szyby nie zostały wybite - kieruje się szybkim tempem na Potulicką.
  • 5 – Żołnierska–Wawrzyniaka, 8 minut w dwie strony, 7 przystanków, 6 pasażerów, nieskończony czas w korku.
  • 6 – z Pomorzan do dzielnicy cudów Gocław[1]. To właśnie na tej dzielnicy funkcjonują tramwajowe przystanki na żądanie (niecni przedstawiciele gocławian wykazują to żądanie przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego, bądź kilka subtelnych słów skierowanych do prowadzącego skład). Dodatkową atrakcją są owoce defekacji jakie można znaleźć w stojących na pętli tramwajach opisywanej linii.
  • 7 – z os. Słonecznego (patrz: Szczeciński Szybki Tramwaj) Basenu Górniczego Turkusowej do Stoczni. „Reprezentacyjna” linia Szczecina, bo jedzie przez Pochmurno, China Town i Kreckow. Mimo tego, że linia 8 miała dostać Słingi jako pierwsza, ludzie jeżdżący siódemką przejechali pobujali się pierwsi. Od prawie dwóch lat kursuje z tymczasowo standardową częstotliwością w godzinach szczytu, co powoduje, że do siódemek niekiedy ciężko wsiąść. Obecnie łączy też trasę piątki, co dosyć słabo jej wychodzi.
  • 8 – pływa pomiędzy os. Słonecznym (znowu patrz: Szczeciński Szybki Tramwaj) Turkusową a Gumieńcami. Tak! Nareszcie! Na ósemce, po tylko kilku tygodniach opóźnienia jeżdżą supertramwaje Słingi. Linia nr 8 jedzie koło Cmentarza Centralnego – w związku z tym jest dużo różnych dziwnych pasażerów. Obecnie to na niej najczęściej można spotkać pływające tramwaje. Przy trasie 8 zbudowany został niesamowity, jedyny w swoim rodzaju, wyjątkowy, oryginalny przystanek, którego powstanie (zaskakująco skomplikowane) przypominało powstawanie stacji kosmicznej MIR.
  • 9 – z Potulickiej na Głębokie. O dziwo ma inną trasę niż jedynka, a ludzi jeździ 300% więcej. Chyba tylko dlatego, że jedzie przez Bohaterów Stolycy.
  • 10 – linia widmo. W latach 90. zlikwidowana. Toczyła się z Gocławia na Potulicką. I tak nikt nią nie jeździł. Od września 2012 z wielkim hukiem wśród mediów wraca na zmienioną trasę. Nieważne, że pokrywa się z trójką i ósemką i jest zupełnie niepotrzebna. Ważne, że w Szczecinie powstała nowa linia tramwajowa od przeszło 25 lat! Teraz jeździ z Lasu Arkońskiego na Gumieńce, aby pacjenci Wojewódzkiego Szpitalu Zespolonego mogli wybrać się w podróż do przyszłej kwatery przy ul. Ku Słońcu bez przesiadek. Aktualnie z powodu remontów jeździ tylko do Placu Rodła, tak jak 10 lat temu.
  • 11 – z Pomorzan na Ludową (do stoczni). Mimo że właściwa Stocznia już dawno, dawno temu się rozpadła, można jeszcze znaleźć tam stoczniowców jadących do pracy.
  • 12 – z Pomorzan do Dworca Niebuszewo. Na całej długości ma zawsze przynajmniej dwie inne linie, ale i tak cieszy się dużym powodzeniem. Przebiegając koło prestiżowych szczecińskich wylęgarni lemingów uczelni, stanowi wymarzone miejsce podrywu zachodniopomorskich piękności, którym sponsorzy nie zafundowali auta.

Tabor tramwajowy[edytuj • edytuj kod]

Mieszanka ładnego Berlina i kolorowego Szczecina

Szczecin nigdy nie krył się z tym, że to miasto poniemieckie – nawet tramwaje mamy więc od Niemców. Tatr z Berlina jest ponad setka, i to w dwóch wersjach – przegubowej (KT4Dt) i stopiątkoidalnej (T6A2D). Te pierwsze są modernizowane poprzez wymianę siedzeń i umycie podłogi, te drugie śmigają zapuszczone po krzywych torach, wydając z siebie dźwięki powolnej agonii przy każdym hamowaniu.

Chlubą szczecińskich tramwajarzy są Swingi od Pesy, które ze względu na stan torowisk jeżdżą tylko na czterech liniach, i to na słowo honoru. Miasto w ostatnich latach przerzuciło się jednak na Moderusy Beta, które – choć przestarzałe i nie mają klimatyzacji – są trochę tańsze. Tak, Szczecin jest jak ten twój wujek, co jak go poprosisz o zieloną ice tea z Liptona i dasz mu piątaka, to kupi szajs marki Tesco value i resztę kasy schowa do kieszeni.

Po mieście śmiga też kilka wariantów modernizacji stopiątek, jedna brzydsza od drugiej.

Przypisy

  1. Przyjezdnym na przystanku przy Dworcu Głównym należy wmówić, że 6 jedzie nad morze