Fiat: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
M (Poprawki AutoEda) |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Najbardziej badziewnym modelem Fiata był [[Fiat Bravo|Bravo]], który psuł się częściej niż działał; |
* Najbardziej badziewnym modelem Fiata był [[Fiat Bravo|Bravo]], który psuł się częściej niż działał; |
||
* Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika; |
* Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika; |
||
* Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa; |
* Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa; |
||
* Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba; |
* Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba; |
||
* W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik; |
* W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik; |
||
* Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając |
* Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG; |
||
* W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany; |
* W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany; |
||
* Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 25 lat. |
* Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 25 lat. |
||
Linia 39: | Linia 39: | ||
* [[Fiat 500|500]] |
* [[Fiat 500|500]] |
||
* [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]] |
* [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]] |
||
{{stub|mot}} |
|||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
Wersja z 17:50, 23 lis 2012
Jestem dumny z mojego Fiata!
- Ktoś dzień po zakupie swego Fiacika
Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?
- Ten sam Ktoś rok po zakupie swego Fiacika
Fabbrica Italiana Automobili Torino, FIAT, Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, niem. Fehler in allen Teilen, ang. Fix It Again Tomorrow – włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.
Historia
- W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie – kierownica, pedał gazu (za dopłatą pedał hamulca) i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały (w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
- W 1967 wypuszczono model 125p, w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
- W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model 127.
- W 1973 hitem okazał się model 126p, który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
- W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 – uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi The gay car of the year 2008 i The car of the year 2008.
Ciekawostki
- Najbardziej badziewnym modelem Fiata był Bravo, który psuł się częściej niż działał;
- Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika;
- Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa;
- Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba;
- W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik;
- Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG;
- W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany;
- Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 25 lat.
- Bagażnik w Doblo CNG jest jeszcze mniej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą olbrzymich zbiorników na paliwo;
- Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze;
- Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
- Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.