Peugeot 206: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Jazda.jpg|200px|thumb|Reklama Peugeota 206]]
{{t}} najpopularniejszy w historii model fhrancuskiego phroducenta z lwem na masce, charakteryzujący się stylistyką, która w momencie wypuszczenia auta na rynek wyprzedzała inne marki o 10, 20 lub nawet 70 lat. Linia samochodu sprawia, że kiedy wyjedziesz na ulice, kobietom zsuwają się majtki z tyłka, a [[Dresiarz|kierowcy w niemieckich autach]] mają ochotę ci przy{{cenzura3}}lić.
[[Plik:Peugeot 206 WRC.jpg|200px|thumb|Wersja 300KM – czuję, że lecę]]
'''Peugeot 206''' – najpopularniejszy w historii model [[Francja|fhrancuskiego]] phroducenta z lwem na masce, charakteryzujący się stylistyką, która w momencie wypuszczenia auta na rynek wyprzedzała inne marki o 10, 20 lub nawet 70 lat. Linia samochodu sprawia, że kiedy wyjedziesz na ulice, kobietom zsuwają się majtki z tyłka, a [[Dresiarz|kierowcy w niemieckich autach]] mają ochotę ci przy{{cenzura3}}lić.


== Krótka historia ==
== Krótka historia ==
Auto weszło na rynek w [[1998]] roku i od razu zmusiło statecznych mężów do porzucenia marzeń o [[audi]]cach i [[BMW|beemkach]], a nawet o swoim własnym, małym [[Fiat Punto|punciaku]]. Kobiety nie pozostawiły partnerom złudzeń i jednym zdaniem ''That's it! We'll never having sex again!'' przeforsowywały zazwyczaj kupno żabojada. Mężczyznom pozostało tylko schować dumę do bagażnika podczas jazdy osiedlem w swoim „pyziu”.
[[Plik:Peugeot 206 WRC.jpg|250px|thumb|right|Wersja 300KM – Czuję że lecę]]
Auto weszło na rynek w 1998 roku i od razu zmusiło statecznych mężów do porzucenia marzeń o [[audi]]cach i [[BMW|beemkach]], a nawet o swoim własnym, małym [[Fiat Punto|punciaku]]. Kobiety nie pozostawiły partnerom złudzeń i jednym zdaniem ''"That's it! We'll never having sex again!"'' przeforsowywały zazwyczaj kupno żabojada. Mężczyznom pozostało tylko schować dumę do bagażnika podczas jazdy osiedlem w swoim "pyziu".


206-tka zasłynęła tym, że tylne zawieszenie trzeba było wymieniać częściej niż olej. Ten z kolei był przez auto pożerany tak, że kiedy w zalecanym terminie [[kierowcy|kierowca]] jechał na wymianę mechanik mógł sobie darować spuszczanie tego zużytego. Zimą najwyższej jakości plastiki użyte w procesie produkcji wydają z siebie kakofonię. Natomiast jesienią, kiedy elektronika dostanie trochę wilgoci, zaczynają się świecić wszystkie kontrolki prócz tej sygnalizującej włączenie świateł i tych podświetlających deskę rozdzielczą. Po kilku latach użytkowania zespół wydechowy po prostu odpada przeżarty na wylot, a przednie zawieszenie wystukuje Marsyliankę. Natomiast nie można powiedzieć złego słowa o nawiewach. Emitują bowiem gorące powietrze dość wydajnie, nawet jeśli regulację ustawimy w pozycji "cold".
206-tka zasłynęła tym, że tylne zawieszenie trzeba było wymieniać częściej niż olej. Ten z kolei był przez auto pożerany tak, że kiedy w zalecanym terminie [[kierowcy|kierowca]] jechał na wymianę mechanik mógł sobie darować spuszczanie tego zużytego. Zimą najwyższej jakości plastiki użyte w procesie produkcji wydają z siebie kakofonię. Natomiast jesienią, kiedy elektronika dostanie trochę wilgoci, zaczynają się świecić wszystkie kontrolki prócz tej sygnalizującej włączenie świateł i tych podświetlających deskę rozdzielczą. Po kilku latach użytkowania zespół wydechowy po prostu odpada przeżarty na wylot, a przednie zawieszenie wystukuje Marsyliankę. Natomiast nie można powiedzieć złego słowa o nawiewach. Emitują bowiem gorące powietrze dość wydajnie, nawet jeśli regulację ustawimy w pozycji „cold”.


=== Rajdy terenowe ===
=== Rajdy terenowe ===
Linia 11: Linia 12:


== Jednostki napędowe ==
== Jednostki napędowe ==
Peugeot 206 produkowany był z kilkoma rodzajami [[silnik]]ów, m.in.:
Peugeot 206 produkowany był z kilkoma rodzajami [[silnik]]ów, między innymi:
* {{t|1.1 (60KM)}} charakteryzujący się przyspieszeniem skutera oraz tym, że przy maksymalnej prędkości wyprzedzały go gołębie; producent dumnie podkreślał, że jednostka ta spala poniżej 5,5l/100km; zapomniał jednak nadmienić, że przy 80km/h; powyżej setki w baku powstawało coś na podobieństwo huraganu Wilma, co skutecznie pozbawiało złudzeń skąpców, którzy zdecydowali się na kupno "ekonomicznego" silnika; należy jeszcze nadmienić, że wyprzedzenie ciągnika na jednopasmówce wymagało wygospodarowania co najmniej kilometra wolnej przestrzeni przed nadjeżdżającymi z przeciwka.
* '''1.1 (60KM)''' – charakteryzujący się przyspieszeniem skutera oraz tym, że przy maksymalnej prędkości wyprzedzały go gołębie; producent dumnie podkreślał, że jednostka ta spala poniżej 5,5l/100km; zapomniał jednak nadmienić, że przy 80km/h; powyżej setki w baku powstawało coś na podobieństwo huraganu Wilma, co skutecznie pozbawiało złudzeń skąpców, którzy zdecydowali się na kupno "ekonomicznego" silnika; należy jeszcze nadmienić, że wyprzedzenie ciągnika na jednopasmówce wymagało wygospodarowania co najmniej kilometra wolnej przestrzeni przed nadjeżdżającymi z przeciwka;
* {{t|1.4 (75KM)}} standardowa jednostka; jeśli zdecydowałeś się jednak dopłacić trochę do OC, to wygrałeś, bo spokojnie mogłeś pop{{cenzura3}}lać autostradą te zalecane 130km/h; mimo to jednak i tak wyprzedzał cię dziadek w punto albo clio z silnikami 1.2, bo ich samochody nie ważyły 900 kilo.
* '''1.4 (75KM)''' – standardowa jednostka; jeśli zdecydowałeś się jednak dopłacić trochę do OC, to wygrałeś, bo spokojnie mogłeś pop{{cenzura3}}lać autostradą te zalecane 130km/h; mimo to jednak i tak wyprzedzał cię dziadek w punto albo clio z silnikami 1.2, bo ich samochody nie ważyły 900 kilo;
* {{t|1.9D (70KM)}} opcja dla ludzi niezdecydowanych, którzy wzięli diesla, bo mało spala i do tego tańszą ropę, a teraz oddają zaoszczędzone na paliwie pieniądze na opłacenie zajebistego OC; do tego mieli nadzieję na całą moc w pełnym zakresie obrotów, a teraz klną bo od wciśnięcia pedału gazu do reakcji samochodu mija 10 sekund.
* '''1.9D (70KM)''' – opcja dla ludzi niezdecydowanych, którzy wzięli diesla, bo mało spala i do tego tańszą ropę, a teraz oddają zaoszczędzone na paliwie pieniądze na opłacenie zajebistego OC; do tego mieli nadzieję na całą moc w pełnym zakresie obrotów, a teraz klną bo od wciśnięcia pedału gazu do reakcji samochodu mija 10 sekund.


== Informacje dodatkowe ==
== Informacje dodatkowe ==
W 2001 roku do sprzedaży trafiła wersja kabrio, nazywana 206cc. Od teraz każdy mógł poczuć się zajebiście nawet w marnym kompakcie od Mitteranda. Niestety samochód był spotykany tak często, że można by go uznać za wersję limitowaną, sprzedaną w nakładzie 5 sztuk.
W [[2001]] roku do sprzedaży trafiła wersja kabrio, nazywana 206cc. Od teraz każdy mógł poczuć się zajebiście nawet w marnym kompakcie od Mitteranda. Niestety samochód był spotykany tak często, że można by go uznać za wersję limitowaną, sprzedaną w nakładzie 5 sztuk.


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
Linia 23: Linia 24:


{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}

[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 07:27, 28 gru 2016

Reklama Peugeota 206
Wersja 300KM – czuję, że lecę

Peugeot 206 – najpopularniejszy w historii model fhrancuskiego phroducenta z lwem na masce, charakteryzujący się stylistyką, która w momencie wypuszczenia auta na rynek wyprzedzała inne marki o 10, 20 lub nawet 70 lat. Linia samochodu sprawia, że kiedy wyjedziesz na ulice, kobietom zsuwają się majtki z tyłka, a kierowcy w niemieckich autach mają ochotę ci przyCenzura2.svglić.

Krótka historia

Auto weszło na rynek w 1998 roku i od razu zmusiło statecznych mężów do porzucenia marzeń o audicach i beemkach, a nawet o swoim własnym, małym punciaku. Kobiety nie pozostawiły partnerom złudzeń i jednym zdaniem That's it! We'll never having sex again! przeforsowywały zazwyczaj kupno żabojada. Mężczyznom pozostało tylko schować dumę do bagażnika podczas jazdy osiedlem w swoim „pyziu”.

206-tka zasłynęła tym, że tylne zawieszenie trzeba było wymieniać częściej niż olej. Ten z kolei był przez auto pożerany tak, że kiedy w zalecanym terminie kierowca jechał na wymianę mechanik mógł sobie darować spuszczanie tego zużytego. Zimą najwyższej jakości plastiki użyte w procesie produkcji wydają z siebie kakofonię. Natomiast jesienią, kiedy elektronika dostanie trochę wilgoci, zaczynają się świecić wszystkie kontrolki prócz tej sygnalizującej włączenie świateł i tych podświetlających deskę rozdzielczą. Po kilku latach użytkowania zespół wydechowy po prostu odpada przeżarty na wylot, a przednie zawieszenie wystukuje Marsyliankę. Natomiast nie można powiedzieć złego słowa o nawiewach. Emitują bowiem gorące powietrze dość wydajnie, nawet jeśli regulację ustawimy w pozycji „cold”.

Rajdy terenowe

206-tka przejęła rajdową schedę po swojej starszej siostrze, 205-ce. Okazało się, że po wymontowaniu ze środka wszystkiego, co załadowali Francuzi i wymianie zawieszenia na sportowe, samochód może wygrywać z Lancerami Evo i Fordami Focusami. Notabene po wszystkich przeróbkach jedyną rzeczą w samochodzie pochodzącą z fabryki w Paryżu była karoseria.

Jednostki napędowe

Peugeot 206 produkowany był z kilkoma rodzajami silników, między innymi:

  • 1.1 (60KM) – charakteryzujący się przyspieszeniem skutera oraz tym, że przy maksymalnej prędkości wyprzedzały go gołębie; producent dumnie podkreślał, że jednostka ta spala poniżej 5,5l/100km; zapomniał jednak nadmienić, że przy 80km/h; powyżej setki w baku powstawało coś na podobieństwo huraganu Wilma, co skutecznie pozbawiało złudzeń skąpców, którzy zdecydowali się na kupno "ekonomicznego" silnika; należy jeszcze nadmienić, że wyprzedzenie ciągnika na jednopasmówce wymagało wygospodarowania co najmniej kilometra wolnej przestrzeni przed nadjeżdżającymi z przeciwka;
  • 1.4 (75KM) – standardowa jednostka; jeśli zdecydowałeś się jednak dopłacić trochę do OC, to wygrałeś, bo spokojnie mogłeś popCenzura2.svglać autostradą te zalecane 130km/h; mimo to jednak i tak wyprzedzał cię dziadek w punto albo clio z silnikami 1.2, bo ich samochody nie ważyły 900 kilo;
  • 1.9D (70KM) – opcja dla ludzi niezdecydowanych, którzy wzięli diesla, bo mało spala i do tego tańszą ropę, a teraz oddają zaoszczędzone na paliwie pieniądze na opłacenie zajebistego OC; do tego mieli nadzieję na całą moc w pełnym zakresie obrotów, a teraz klną bo od wciśnięcia pedału gazu do reakcji samochodu mija 10 sekund.

Informacje dodatkowe

W 2001 roku do sprzedaży trafiła wersja kabrio, nazywana 206cc. Od teraz każdy mógł poczuć się zajebiście nawet w marnym kompakcie od Mitteranda. Niestety samochód był spotykany tak często, że można by go uznać za wersję limitowaną, sprzedaną w nakładzie 5 sztuk.

Zobacz też