Motocykl: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Allahu Thumburihhtu!) Znacznik: przez API |
M (bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Motocykl''' – samobieżny, dwukołowy pojazd mechaniczny samobieżny. [[Koło|Koła]] są ustawione wzdłuż, w tej samej linii – przednie z przodu, a tylne z tyłu, co odróżnia motocykl od wózka. |
|||
== Budowa == |
== Budowa == |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
<!-- FRAGMENT DO PRZENIESIENIA DO ARTYKUŁU „MOTOCYKLISTA” (jak powstanie) |
<!-- FRAGMENT DO PRZENIESIENIA DO ARTYKUŁU „MOTOCYKLISTA” (jak powstanie) |
||
Według mediów motocykliści wiążą stalowe żyłki na szyi, a drugi koniec mocują do motocykla. Oczywiście żaden motocyklista do tej pory o niczym takim nawet nie słyszał, ale [[Fakt (gazeta)|FAKT]] i tak wie najlepiej. W razie wypadku, który w 80% przypadków powodowany przez [[kierowca|kierowcę]] [[samochód|samochodu]] patrzącego na dupy na chodniku zamiast w lusterka i myli 2 małe światełka motocykla z oddalonym samochodem, żyłka owa powoduje niesamowite efekty wizualne i natychmiastową [[śmierć]] motocyklisty. Zgodnie z teorią ewolucji żyłka na szyi staje się już nie modna. Najnowszym szczytem szpanerstwa jest wbijanie długich gwoździ w kask na tzw. jeża. Pod wpływem błyskawicznego kontaktu gwoździa z asfaltem, wbija się w czaszkę zawodnika zapewniając jedyne i niepowtarzalne, zdarzające się raz w życiu przeżycie |
Według mediów motocykliści wiążą stalowe żyłki na szyi, a drugi koniec mocują do motocykla. Oczywiście żaden motocyklista do tej pory o niczym takim nawet nie słyszał, ale [[Fakt (gazeta)|FAKT]] i tak wie najlepiej. W razie wypadku, który w 80% przypadków powodowany przez [[kierowca|kierowcę]] [[samochód|samochodu]] patrzącego na dupy na chodniku zamiast w lusterka i myli 2 małe światełka motocykla z oddalonym samochodem, żyłka owa powoduje niesamowite efekty wizualne i natychmiastową [[śmierć]] motocyklisty. Zgodnie z teorią ewolucji żyłka na szyi staje się już nie modna. Najnowszym szczytem szpanerstwa jest wbijanie długich gwoździ w kask na tzw. jeża. Pod wpływem błyskawicznego kontaktu gwoździa z asfaltem, wbija się w czaszkę zawodnika zapewniając jedyne i niepowtarzalne, zdarzające się raz w życiu przeżycie – śmierć. --> |
||
== Rodzaje == |
== Rodzaje == |
||
[[Plik:Motor.jpg|thumb|250px|Niektóre modele ciężko sklasyfikować]] |
[[Plik:Motor.jpg|thumb|250px|Niektóre modele ciężko sklasyfikować]] |
||
=== Podział popularny === |
=== Podział popularny === |
||
* |
* '''Ścigacz''' (''Dresbajk'') – wszystko co zapier{{cenzura3}} i ma nieco bardziej sportowy charakter – nie istotne czy ma owiewki czy nie. |
||
* |
* '''Harley''' – to co jest niskie, głośne, chromowane, ćwiekowane. Kierują nim niscy, głośni, chromowani i ćwiekowani motocykliści w hełmach Wehrmachtu. |
||
* |
* '''Cross''' – ciężko sprecyzować co to, ale mieści się tu każdy sprzęt, który choć trochę przypomina laso-oracza. |
||
=== Podział ekspercki === |
=== Podział ekspercki === |
||
* |
* '''Przecinaki''' – charakteryzujące się niewielką wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez [[dresiarz]]y, nastolatków bez prawa jazdy, a niekiedy przez sportowców. Rekordzista dosiadający takiego przecinaka osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym. |
||
* |
* '''Naked Bike''' – czyli bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia i wbrew pozorom niewiele wolniejsze od tych pierwszych… Choć ortalionowi rycerze w czarnych BMW często o tym na światłach zapominają, chcąc się ścigać. |
||
* |
* '''Sportowo-turystyczne''' – motocykle do szybkiej turystyki. Obecnie pozwalają na podróże i zwiedzanie kraju z prędkościami podchodzącymi pod 300 km/h. Policja zarejestrowała w Polsce motocykl, który przekroczył tę granicę, ale [[UFO|nie wiedzą co to było]]. |
||
* |
* '''Turystyczne''' – sztandarowy model to [[Honda Gold Wing]], czyli pół mieszkania na dwóch kołach. Masz w nim wszystko oprócz dachu. |
||
* |
* '''[[Chopper]]y''' – dosiadane przez [[Rockersi|rockersów]]. Motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale, przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup oraz wysunięte przednie koło, dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach, a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami zszarpane w pracy nerwy sąsiadów. |
||
* |
* '''Klasyki''' – nowoczesna technologia, zabytkowa linia. |
||
* |
* '''[[Enduro]] i Crossy''' – które często można spotkać w parkach krajobrazowych. Idealnie nadają się do walki w terenie i zdobywania powodów do dumy z odniesionych kontuzji. |
||
* |
* '''Supermoto''' – Cross na kołach od Ścigacza i głośności Harleya. Bez chromu, ćwieków i owiewek. |
||
* |
* '''Oldtimery''' – czyli wszystko to co stało ćwierć wieku pod gruszą a nadal jeździ. |
||
* |
* '''[[Skuter]]y''' – niegdyś pojazd subkultury [[Modsi|modsów]], obecnie używane przez bardzo młodych ludzi do wyrywania rówieśniczek. |
||
== Marki == |
== Marki == |
||
* |
* '''[[Kawasaki]]''' – potocznie nazywane ''Kawa''. Modele zx6r wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia ''Kawy'' uważają, aby nie urwać ucha w kubku. |
||
* |
* '''[[Yamaha Corporation''' (Yamaha]]) – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty. |
||
* |
* '''[[Romet]]''' – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 206. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę chińczykom. A ludzie dopłacają kasę za znaczek. |
||
* |
* '''[[Honda]]''' – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej [[Słownik:Fajne|spoko]]. |
||
* |
* '''[[Harley Davidson]]''' – w 1901 w małej szopie gdzieś w USA, William Sylvester Harley i Arthur Davidson zbudowali silnik używając do tego puszek po fasoli. Z racji, że firma bardzo mocno trzyma się tradycji robią tak do dziś. |
||
* |
* '''[[Ducati]]''' – ''wygląda, ale nie jedzie''. Firma słynie z tego, że silnik typu „V” nazywa „L”, a suche sprzęgło spełnia również role ostrzegawczą na drodze, gdyż słychać je w promieniu kilometra. |
||
* |
* '''[[Suzuki]]''' – ''suzuki to same stuki''. Motocykle, których uruchomienie powoduje kanonadę apokaliptycznych dźwięków zwiastujących nadchodzący koniec. Modele z lat 90-tych zwane ''olejakami'', działają nawet po wypluciu korbowodów. |
||
* |
* '''[[Zongshen]]''' – ''marka tworząca zabawki. Chińskie gówno, które jak jedzie w 2 osoby to już o 20 kilometrów wolniej jedzie. |
||
* |
* '''[[MZ]]''' – Szwabskie sprzęty wytwarzane w 20 wieku. Najbardziej popularna MZ ETZ 250 była postrachem polskich dróg i zawsze wyprzedzała JAWĘ, dopóki nie sprowadzono do polski Yamahy, Aprilki itp. |
||
* |
* '''[[JAWA]]''' – Czechosłowacka myśl techniczna. Charakteryzują się innowacyjnym systemem ładowania akumulatora, które czasem działa. Istnieje legenda, że sprzęgło JAWY TS może działać bardzo dobrze, dlatego użytkownicy wymieniają je na sprzęgło od 634 i CZ. |
||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 16:58, 15 lut 2017
Motocykl – samobieżny, dwukołowy pojazd mechaniczny samobieżny. Koła są ustawione wzdłuż, w tej samej linii – przednie z przodu, a tylne z tyłu, co odróżnia motocykl od wózka.
Budowa
Motocykl posiada silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym, który generuje niesamowitą moc[1]. Motocykle są przeważnie użytkowanie przez motocyklistów, którzy charakteryzują się poczuciem humoru, radością z, przeważnie krótkiego, życia i brakiem strachu. Motocykle są też czasem używane przez niższe formy życia np. dresiarzy i cwaniaczków, którzy nie mają zbyt wiele w majtkach i głowie. Osoby te wyznają zasadę Pierwszy motor jest jak pierwsza impreza – bez „litra” nie zaczynaj.
Obecnie w Polsce motocykle jeżdżą po dziurach z prędkościami nawet do 350 km/h[2].
Rodzaje
Podział popularny
- Ścigacz (Dresbajk) – wszystko co zapier i ma nieco bardziej sportowy charakter – nie istotne czy ma owiewki czy nie.
- Harley – to co jest niskie, głośne, chromowane, ćwiekowane. Kierują nim niscy, głośni, chromowani i ćwiekowani motocykliści w hełmach Wehrmachtu.
- Cross – ciężko sprecyzować co to, ale mieści się tu każdy sprzęt, który choć trochę przypomina laso-oracza.
Podział ekspercki
- Przecinaki – charakteryzujące się niewielką wagą, dużą mocą i jeszcze większymi kosztami napraw oraz serwisowania. Dosiadane często przez dresiarzy, nastolatków bez prawa jazdy, a niekiedy przez sportowców. Rekordzista dosiadający takiego przecinaka osiągnął 121 punków karnych, czym został uhonorowany przez policję specjalnym filmem dokumentalnym.
- Naked Bike – czyli bez owiewek. Wygodna pozycja, japońska technologia i wbrew pozorom niewiele wolniejsze od tych pierwszych… Choć ortalionowi rycerze w czarnych BMW często o tym na światłach zapominają, chcąc się ścigać.
- Sportowo-turystyczne – motocykle do szybkiej turystyki. Obecnie pozwalają na podróże i zwiedzanie kraju z prędkościami podchodzącymi pod 300 km/h. Policja zarejestrowała w Polsce motocykl, który przekroczył tę granicę, ale nie wiedzą co to było.
- Turystyczne – sztandarowy model to Honda Gold Wing, czyli pół mieszkania na dwóch kołach. Masz w nim wszystko oprócz dachu.
- Choppery – dosiadane przez rockersów. Motocykl taki charakteryzuje sztywny tył doskonale, przenoszący wszystkie uderzenia na kręgosłup oraz wysunięte przednie koło, dzięki któremu motocykl posiada promień skrętu na miarę amerykańskiego lotniskowca. W takim układzie przedni widelec ma możliwość pracy nie tylko poprzez ściskanie ale także i zginanie. Wysoka kierownica zapewnia wentylowanie pach, a więc znacząco wpływa na higienę kierowcy. Wolny wydech wpływa na bezpieczeństwo i koi wieczorami zszarpane w pracy nerwy sąsiadów.
- Klasyki – nowoczesna technologia, zabytkowa linia.
- Enduro i Crossy – które często można spotkać w parkach krajobrazowych. Idealnie nadają się do walki w terenie i zdobywania powodów do dumy z odniesionych kontuzji.
- Supermoto – Cross na kołach od Ścigacza i głośności Harleya. Bez chromu, ćwieków i owiewek.
- Oldtimery – czyli wszystko to co stało ćwierć wieku pod gruszą a nadal jeździ.
- Skutery – niegdyś pojazd subkultury modsów, obecnie używane przez bardzo młodych ludzi do wyrywania rówieśniczek.
Marki
- Kawasaki – potocznie nazywane Kawa. Modele zx6r wyprodukowane w latach 1995-1999 słyną z pękającej ramy. Właściciele tychże motocykli podczas picia Kawy uważają, aby nie urwać ucha w kubku.
- Yamaha Corporation''' (Yamaha) – marka znana dzięki modelowi R1, choć znacznie lepiej niż budowa motocykli idzie im składanie fortepianów. Motocykl ten charakteryzuje się wielką pojemnością silnika i baku, w przeciwieństwie do pojemności głowy dosiadającego motocyklisty.
- Romet – polski zakład produkujący rowery i motorowery w latach 1948-1998. Najbogatsza oraz najzajebistsza marka motocykli. Charakteryzuje się małą mocą. Jak rozpoznać człowieka posiadającego Rometa? To proste! Jeżeli widzisz go nie często, z pewnością ma Rometa, ponieważ właśnie go naprawia. Jedyny model godny polecenia to Romet chart, czyli polski Simson oraz ogar 200 i 206. Teraz marka Romet produkuje skutery. Bo sprzedali nazwę chińczykom. A ludzie dopłacają kasę za znaczek.
- Honda – najpopularniejszym sprzętem jest CBR 600, szczególnie czerwona, określany mianem motoru dla gejów… Cała reszta jest jak najbardziej spoko.
- Harley Davidson – w 1901 w małej szopie gdzieś w USA, William Sylvester Harley i Arthur Davidson zbudowali silnik używając do tego puszek po fasoli. Z racji, że firma bardzo mocno trzyma się tradycji robią tak do dziś.
- Ducati – wygląda, ale nie jedzie. Firma słynie z tego, że silnik typu „V” nazywa „L”, a suche sprzęgło spełnia również role ostrzegawczą na drodze, gdyż słychać je w promieniu kilometra.
- Suzuki – suzuki to same stuki. Motocykle, których uruchomienie powoduje kanonadę apokaliptycznych dźwięków zwiastujących nadchodzący koniec. Modele z lat 90-tych zwane olejakami, działają nawet po wypluciu korbowodów.
- Zongshen – marka tworząca zabawki. Chińskie gówno, które jak jedzie w 2 osoby to już o 20 kilometrów wolniej jedzie.
- MZ – Szwabskie sprzęty wytwarzane w 20 wieku. Najbardziej popularna MZ ETZ 250 była postrachem polskich dróg i zawsze wyprzedzała JAWĘ, dopóki nie sprowadzono do polski Yamahy, Aprilki itp.
- JAWA – Czechosłowacka myśl techniczna. Charakteryzują się innowacyjnym systemem ładowania akumulatora, które czasem działa. Istnieje legenda, że sprzęgło JAWY TS może działać bardzo dobrze, dlatego użytkownicy wymieniają je na sprzęgło od 634 i CZ.