Kolej dużych prędkości w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (++i;) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (+) |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
Wedle pięknego planu linia ma się zaczynać w Warszawie, by pomknąć prosto jak w mordę strzelił do Łodzi zahaczając po drodze o kolejny fikcyjny twór, [[Centralny Port Komunikacyjny]]. Od [[Łódź Fabryczna|Łodzi Fabrycznej]] zostanie wydłubany specjalny tunel KDP, równoległy do plebejskiego tunelu, którym jeżdżą pociągi drugiego sortu. Co ciekawe, według koncepcji tunel ma się kończyć na pięknym blokowisku [[Retkinia]], a linia ma przeciąć owe osiedle na wskroś przebijając się przez zabytkowe bloki. |
Wedle pięknego planu linia ma się zaczynać w Warszawie, by pomknąć prosto jak w mordę strzelił do Łodzi zahaczając po drodze o kolejny fikcyjny twór, [[Centralny Port Komunikacyjny]]. Od [[Łódź Fabryczna|Łodzi Fabrycznej]] zostanie wydłubany specjalny tunel KDP, równoległy do plebejskiego tunelu, którym jeżdżą pociągi drugiego sortu. Co ciekawe, według koncepcji tunel ma się kończyć na pięknym blokowisku [[Retkinia]], a linia ma przeciąć owe osiedle na wskroś przebijając się przez zabytkowe bloki. |
||
Linia gdzieś w polu koło [[Zduńska Wola|Zduńskiej Woli]] rozwidli się i jedna odnoga poprowadzi na Poznań, a druga na Wrocław. Co ciekawe na rozwidleniu zaplanowano stację kolejową, która ma obsługiwać ruch z okolicznych wsi. Wedłuch wstępnych analiz przewiduje się potoki pasażerskie na poziomie stu sztuk [[Krowa|bydła gospodarskiego]] i dwustu sztuk [[Świnia|trzody chlewnej]] dziennie. Stacja zostanie sfinansowana ze środków budżetu partycypacyjnego ''Łącząc trzodę chlewną z kulturą wielkomiejską'' [[Unia Europejskiej|Unii Europejskiej]]. |
|||
=== Harmonogram prac === |
|||
* '''1995''' – rozpoczęcie wstępnych prac studialnych w zakresie zasadności opracowania studium wykonalności wykonania projektu wstępnych założeń konstrukcyjnych. |
|||
* '''2001''' – wykonanie prac przygotowawczych mających na celu określenia sposobów przeprowadzenia ww. prac. |
|||
* '''2009''' – rozpoczęcie parzenia herbaty dla pani Halinki z sekretariatu. |
|||
* '''2010''' – pogrzeb pani Halinki z sekretariatu i powołanie komisji śledczej mającej ustalić motywy zbrodni. |
|||
* '''2016''' – zakończenie parzenia herbaty dla pani Halinki z sekretariatu. |
|||
* '''{{#expr:{{CURRENTYEAR}}+2}}''' – planowany czas dostarczenia herbaty pani Halince z sekretariatu. |
|||
* '''2564''' – <del>premiera [[Half-Life 3]]</del> wbicie pierwszej łopaty. |
|||
Niestety planowana data zakończenia robót była tak długa, że nie zmieściła się w artykule. Za utrudnienia przepraszamy. Jednocześnie informujemy, że wartość opóźnień może ulec zmianie. |
|||
== Tabor == |
== Tabor == |
Wersja z 17:22, 23 gru 2017
Kolej dużych prędkości w Polsce – zespolony system kolejowy dużych prędkości. Znaczącą rolę odgrywa część urojona, podczas gdy część rzeczywista jest pomijalna, bo obejmuje odcinek torów o długości około 400 metrów[1].
Wymogi osiągania dużych prędkości
Wbrew pozorom nie można po prostu skleić ze sobą trzech kibli i rozpędzić ich do zatrważających 120 km/h żeby nazwać coś koleją dużych prędkości. PKP nawet przygotowało śmieszną rozpiskę z wymogami.
- 130 km/h – żeby śmigać tak szybko trzeba mieć albo działający ETCS (warunek nie do spełnienia w polskich warunkach), albo dwóch maszynistów w kabinie. Druga opcja jest równie trudna do spełnienia ze względnu na skąpstwo polskich przewoźników.
- 160 km/h – tu już trzeba pozbyć się wszelkiego rodzaju dzikich przejść przez tory i przejazdów w poziomie szyn. W Polsce oznacza to ich likwidację, która to z kolei jest z góry skazana na porażkę, bo sprytni lokalsi zawsze znajdą inne miejsce do przełażenia przez tory.
- 250 km/h – wkraczamy w sferę urojeń, bo takie prędkości nie są rozwijane przez jakiekolwiek pociągi w Polsce w ruchu liniowym. Teoretycznie może tyle jechać Pendolino, ale poskutkowałoby to rozpadnięciem się drewnianych podkładów na amen. Wymagane są zatem supernowoczesne tory z podkładami strunobetonowymi.
- 350 km/h – szyny muszą być wykonane z tytanu, a każdy podkład poświęcony przez arcybiskupa. Do tego operator sieci kolejowej musi dysponować aktami chrztu każdego z podkładów, na wypadek gdyby jakiś pociąg chciał na niego wjechać. Trzeba wtedy skrupulatnie sprawdzić wszystkie dokumenty i dopiero wtedy można zezwolić na wjazd.
Linia Y
Linia o roboczej nazwie Y ma połączyć stolicę z Wrockiem i Poznaniem przez Łódź. Prawdziwa nazwa projektu jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Nazwa Y została nadana nieoficjalnie przez skonfundowane media, które nie były w stanie wyciągnąć z przedstawicieli niczego poza przeciągłym yyyyyyy, gdy zapytano ich o kolej dużych prędkości.
Projekt zaczął powstawać w 1995 roku i jak dotąd jest wciąż w fazie prac studialnych. Urzędnicy potrzebowali tych 29 lat na dogadanie się kto komu da ile w łapę i jakie ośmiorniczki zjedzą na kolację. Póki co z rozmów wynika, że obecny rząd weźmie się za linię Y za cztery lata, a wtedy wszystko rozli opozycja, która dorwie się do władzy.
Wedle pięknego planu linia ma się zaczynać w Warszawie, by pomknąć prosto jak w mordę strzelił do Łodzi zahaczając po drodze o kolejny fikcyjny twór, Centralny Port Komunikacyjny. Od Łodzi Fabrycznej zostanie wydłubany specjalny tunel KDP, równoległy do plebejskiego tunelu, którym jeżdżą pociągi drugiego sortu. Co ciekawe, według koncepcji tunel ma się kończyć na pięknym blokowisku Retkinia, a linia ma przeciąć owe osiedle na wskroś przebijając się przez zabytkowe bloki.
Linia gdzieś w polu koło Zduńskiej Woli rozwidli się i jedna odnoga poprowadzi na Poznań, a druga na Wrocław. Co ciekawe na rozwidleniu zaplanowano stację kolejową, która ma obsługiwać ruch z okolicznych wsi. Wedłuch wstępnych analiz przewiduje się potoki pasażerskie na poziomie stu sztuk bydła gospodarskiego i dwustu sztuk trzody chlewnej dziennie. Stacja zostanie sfinansowana ze środków budżetu partycypacyjnego Łącząc trzodę chlewną z kulturą wielkomiejską Unii Europejskiej.
Harmonogram prac
- 1995 – rozpoczęcie wstępnych prac studialnych w zakresie zasadności opracowania studium wykonalności wykonania projektu wstępnych założeń konstrukcyjnych.
- 2001 – wykonanie prac przygotowawczych mających na celu określenia sposobów przeprowadzenia ww. prac.
- 2009 – rozpoczęcie parzenia herbaty dla pani Halinki z sekretariatu.
- 2010 – pogrzeb pani Halinki z sekretariatu i powołanie komisji śledczej mającej ustalić motywy zbrodni.
- 2016 – zakończenie parzenia herbaty dla pani Halinki z sekretariatu.
- 2026 – planowany czas dostarczenia herbaty pani Halince z sekretariatu.
- 2564 –
premiera Half-Life 3wbicie pierwszej łopaty.
Niestety planowana data zakończenia robót była tak długa, że nie zmieściła się w artykule. Za utrudnienia przepraszamy. Jednocześnie informujemy, że wartość opóźnień może ulec zmianie.
Tabor
tu walnąć gadkę o turboturbokiblach
Przypisy
- ↑ Na dodatek w jakiejś dziurze pod Łodzią