Seat Ibiza: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (TERAZ jest gituwa) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{redakcja}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{cytat|1.4? Nie to miałem na myśli, mówiąc, żebyś przywiózł dwa razy [[Wódka|0.7]]|[[Twój stary|Twój ojciec]] o tym samym}} |
|||
⚫ | |||
[[Plik:Seat Ibiza MkIV.jpg|alt=|thumb|370px|Radosny Seacior czwartej generacji w najładniejszym, bo autora tekstu, kolorze.]] |
|||
⚫ | |||
== Generacje == |
== Generacje == |
||
=== |
=== II generacja, (''6K; 1993–2002'') === |
||
⚫ | |||
Jedyną rzeczą wartą uwagi jest fakt, że [[Chińczycy]] skopiowali sobie to auto pod uroczą nazwą Nanjing Yuejin Soyat, cokolwiek ona znaczy. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
Swego czasu było to bardzo popularne wśród studentów auto ze względu na: |
Swego czasu było to bardzo popularne wśród studentów auto ze względu na: |
||
* ekonomię – pali mniej od [[FSO Polonez|Poloneza]]; |
* ekonomię – pali mniej od [[FSO Polonez|Poloneza]]; |
||
* niskie koszty eksploatacji – |
* niskie koszty eksploatacji – chodzą słuchy, że odpowiednie części zamienne można wykręcić z zepsutej pralki; |
||
* sztywne zawieszenie, co w połączeniu z przednim napędem pozwala na wjazd w zakręt z prędkościami znacznie przekraczającymi dopuszczalną bez obaw o zgubienie połowy auta w rowie i pozostawieniu drugiej połowy na przydrożnym drzewie. |
* sztywne zawieszenie, co w połączeniu z przednim napędem pozwala na wjazd w zakręt z prędkościami znacznie przekraczającymi dopuszczalną bez obaw o zgubienie połowy auta w rowie i pozostawieniu drugiej połowy na przydrożnym drzewie. |
||
Obecnie wstyd takim autem podjechać pod uczelnię, bo każda studentka postawiona przed takim wyborem postawi na sponsora z najnowszym modelem [[Mercedes-Benz|Mercedesa]]. Co więcej, żeby takim autem pod wspomnianą uczelnię zajechać trzeba by takowy posiadać, co jest niemożliwe. Niemożliwe, bo wszystkie istniejące egzemplarze skorodowały do tego stopnia że bardziej się szuka blachy pomiędzy dziurami aniżeli dziur w blachach. |
Obecnie wstyd takim autem podjechać pod uczelnię, bo każda studentka postawiona przed takim wyborem postawi na sponsora z najnowszym modelem [[Mercedes-Benz|Mercedesa]]. Co więcej, żeby takim autem pod wspomnianą uczelnię zajechać trzeba by takowy posiadać, co jest niemożliwe. Niemożliwe, bo wszystkie istniejące egzemplarze skorodowały do tego stopnia że bardziej się szuka blachy pomiędzy dziurami aniżeli dziur w blachach. |
||
=== III generacja (''6L; |
=== III generacja (''6L; 2002–2008'') === |
||
Części do niej są na tyle tanie, że większość usterek w przypadku braku funduszy można naprawić rezygnując z trzech posiłków dziennie na rzecz dwóch przez trzy dni. |
|||
=== IV generacja (''6J; 2008 - 2017'') === |
|||
⚫ | |||
=== V generacja (6F; 2017 - ) === |
|||
Piąta już z kolei generacja o której właściwie wiadomo tyle, że w salonie Seata w Krakowie nie sposób jest umówić się na jazdę próbną. Póki co to jest to auto jak auto, ma 4 koła i kierownicę, nie tańczy ale jeździ. |
|||
== Opis konstrukcji == |
|||
=== Nadwozie === |
|||
⚫ | |||
=== Podwozie === |
|||
Takie samo, co w Polo i [[Skoda Fabia|Fabii]] i gdyby nie różnica w wielkości, to pewnie te same rozwiązania znaleźlibyśmy w Golfie, Passacie, [[Skoda Octavia|Octavii]], [[Skoda Superb|Superbie]], [[Seat Toledo|Toledo]]… Mówiąc krótko: jeździ się wygodnie, ale przez ok. 50 tys. kilometrów, bo więcej bez napraw zawieszenie nie wytrzyma na polskich drogach. Cóż, [[Niemcy]] nie przewidzieli, że ich auta będą jeździły na drodze o większej zawartości dziur niż asfaltu. Plus jest taki, że części są za półdarmo, a i można na zakręcie nieco przycisnąć bez obawy o konieczność sprawdzenia na własnej skórze, czy da się przeżyć czołową kolizję z [[PKS]]-em. |
|||
⚫ | |||
⚫ | Większość aut dostępnych w komisach jest popowodziowa – albo Niemiec tak bardzo płakał, jak sprzedawał, albo wnusio utopił auto w rzece, popisując się przed kolegami, a dziadek musiał zapłacić za wyłowienie auta, bo normy ekologiczne [[UE]] nie pozwalają na parkowanie samochodu na dnie zbiorników wodnych. |
||
⚫ | Największą zaletą modelu jest takie umiłowanie [[LPG|podtlenku biedy]], że co jakiś czas na desce rozdzielczej wyświetlał się komunikat z zapytaniem czy właśnie byś nie chciał takiej instalacji założyć. Ba, jest nawet wersja z fabryczną instalacją gazową, stawiając taką wersję pod względem kosztów przejechania stu kilometrów na równi z drezyną-machajką. |
||
== Wnętrze == |
|||
⚫ | Z przodu wygodnie usiądzie nawet [[Marcin Prokop]], z tyłu nastolatki będą miały problemy, zwłaszcza jeśli mają tipsy o większej niż zwyczajowa długości 15 centymetrów. W nowszych generacjach można przewieźć bez problemu trzy worki torfu wraz z twoją babcią i kilkoma rzeczami na działkę – wiem, bo sprawdzałem. We wnętrzu nic się nie zgubi, bo nie ma zbyt wielu schowków – ponad średnią wybija się jedynie uchwyt na napoje za dźwignią hamulca ręcznego, który rozmiarem nie pasuje do żadnego kubka. Ale jest. |
||
Nie wiem czym jest międzywozie, ale coś pomiędzy być musi. Gdybym miał zgadywać to zgadywałbym że chodzi o kierowcę. |
|||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
⚫ | * Większość aut dostępnych w komisach jest popowodziowa – albo Niemiec tak bardzo płakał, jak sprzedawał, albo wnusio utopił auto w rzece, popisując się przed kolegami, a dziadek musiał zapłacić za wyłowienie auta, bo normy ekologiczne [[UE]] nie pozwalają na parkowanie samochodu na dnie zbiorników wodnych. |
||
* Podobno ktoś kiedyś kupił Cordobę w salonie. Nam jednak nie chce się w to wierzyć, bo auta te były ucierane w fabryce do 100 tys. i dopiero potem sprzedawane jako od pierwszego właściciela. |
* Podobno ktoś kiedyś kupił Cordobę w salonie. Nam jednak nie chce się w to wierzyć, bo auta te były ucierane w fabryce do 100 tys. i dopiero potem sprzedawane jako od pierwszego właściciela. |
||
* Druga legenda mówi o niestuningowanej i nierozbitej Cuprze z dieslem pod maską, która ma jeździć bez kierowcy gdzieś po [[radom]]skiej obwodnicy w każdą piątkową noc i odstraszać przeraźliwie głośnym sykiem turbiny i ścigać gimnazjalistów organizujących wyścigi uliczne na chińskich skuterach. Mówi się, że to dusza silnika zatartego przez idiotę, który tankował do niej kradziony olej opałowy. |
* Druga legenda mówi o niestuningowanej i nierozbitej Cuprze z dieslem pod maską, która ma jeździć bez kierowcy gdzieś po [[radom]]skiej obwodnicy w każdą piątkową noc i odstraszać przeraźliwie głośnym sykiem turbiny i ścigać gimnazjalistów organizujących wyścigi uliczne na chińskich skuterach. Mówi się, że to dusza silnika zatartego przez idiotę, który tankował do niej kradziony olej opałowy. |
||
* Jeśli planujesz zakup samochodu i postanowiłeś wybrać właśnie Ibizę, to na pewno nie będziesz pierwszy – ktoś na osiedlu już wpadł na taki sam pomysł. |
|||
{{przypisy |
{{przypisy}} |
||
{{Motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 21:45, 30 kwi 2021
Nie stać cię było na Volkswagena?
- Twój sąsiad z Passatem B5 w 1.9 TDI
Kolega chciał kupić takiego samego, ale nie zdecydował się, bo to auto dla bab do miasta.
- Twój kolega bez prawa jazdy, ale za to z siedmioma chorobami wenerycznymi
Seat Ibiza – Volkswagen Polo, tyle że w bluzce z większym dekoltem.
Generacje
II generacja, (6K; 1993–2002)
Swego czasu było to bardzo popularne wśród studentów auto ze względu na:
- ekonomię – pali mniej od Poloneza;
- niskie koszty eksploatacji – chodzą słuchy, że odpowiednie części zamienne można wykręcić z zepsutej pralki;
- sztywne zawieszenie, co w połączeniu z przednim napędem pozwala na wjazd w zakręt z prędkościami znacznie przekraczającymi dopuszczalną bez obaw o zgubienie połowy auta w rowie i pozostawieniu drugiej połowy na przydrożnym drzewie.
Obecnie wstyd takim autem podjechać pod uczelnię, bo każda studentka postawiona przed takim wyborem postawi na sponsora z najnowszym modelem Mercedesa. Co więcej, żeby takim autem pod wspomnianą uczelnię zajechać trzeba by takowy posiadać, co jest niemożliwe. Niemożliwe, bo wszystkie istniejące egzemplarze skorodowały do tego stopnia że bardziej się szuka blachy pomiędzy dziurami aniżeli dziur w blachach.
III generacja (6L; 2002–2008)
Części do niej są na tyle tanie, że większość usterek w przypadku braku funduszy można naprawić rezygnując z trzech posiłków dziennie na rzecz dwóch przez trzy dni.
IV generacja (6J; 2008–2017)
Największą zaletą modelu jest takie umiłowanie podtlenku biedy, że co jakiś czas na desce rozdzielczej wyświetlał się komunikat z zapytaniem czy właśnie byś nie chciał takiej instalacji założyć. Ba, jest nawet wersja z fabryczną instalacją gazową, stawiając taką wersję pod względem kosztów przejechania stu kilometrów na równi z drezyną-machajką.
Wnętrze
Z przodu wygodnie usiądzie nawet Marcin Prokop, z tyłu nastolatki będą miały problemy, zwłaszcza jeśli mają tipsy o większej niż zwyczajowa długości 15 centymetrów. W nowszych generacjach można przewieźć bez problemu trzy worki torfu wraz z twoją babcią i kilkoma rzeczami na działkę – wiem, bo sprawdzałem. We wnętrzu nic się nie zgubi, bo nie ma zbyt wielu schowków – ponad średnią wybija się jedynie uchwyt na napoje za dźwignią hamulca ręcznego, który rozmiarem nie pasuje do żadnego kubka. Ale jest.
Ciekawostki
- Większość aut dostępnych w komisach jest popowodziowa – albo Niemiec tak bardzo płakał, jak sprzedawał, albo wnusio utopił auto w rzece, popisując się przed kolegami, a dziadek musiał zapłacić za wyłowienie auta, bo normy ekologiczne UE nie pozwalają na parkowanie samochodu na dnie zbiorników wodnych.
- Podobno ktoś kiedyś kupił Cordobę w salonie. Nam jednak nie chce się w to wierzyć, bo auta te były ucierane w fabryce do 100 tys. i dopiero potem sprzedawane jako od pierwszego właściciela.
- Druga legenda mówi o niestuningowanej i nierozbitej Cuprze z dieslem pod maską, która ma jeździć bez kierowcy gdzieś po radomskiej obwodnicy w każdą piątkową noc i odstraszać przeraźliwie głośnym sykiem turbiny i ścigać gimnazjalistów organizujących wyścigi uliczne na chińskich skuterach. Mówi się, że to dusza silnika zatartego przez idiotę, który tankował do niej kradziony olej opałowy.