Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane
Znacznik: rewert ręczny
Linia 31: Linia 31:


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
* [[Fiat]]
* [[Plik:Fiat 125 (22899044409).jpg|thumb|Nic, tylko jeździć]][[Fiat]]
* [[Fiat 126p]]
* [[Fiat 126p]]
* [[Fiat 126p Bis]]
* [[Fiat 126p Bis]]

Wersja z 23:51, 20 mar 2023

Doskonały krążownik szos

Fiat 125p, FSO 125p, FSO 1500[1], Duży Fiat lub Fiat Grat (ur. 1967, zm 1991) – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.

Historia

Najlepsze zabezpieczenie limuzyny

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.

W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne

Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji

W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Wymiary (w metrach) – 5,5/1,8/1,5
  • Liczba drzwi – 4
  • Waga samochodu – 1300 kg
  • Liczba miejsc siedzących – od 4 do 8
  • Liczba miejsc stojących – od 3 do 6
  • Bagażnik – 800 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu)
  • Pojemność skokowa silnika – 6 litrów
  • Moc maksymalna – 511 KM
  • Maksymalny moment obrotowy – 666 Nm
  • 0 – 100 km/h – 6 lat świetlnych
  • 0 – 300 km/h – 2 godziny pchania Pudziana
  • V-max – 350 km/h (z przepaści).
  • Spalanie w cyklu miejskim – 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
  • Spalanie w cyklu wiejskim – 1 kg obornika na 3 hektary.
  • Spalanie w cyklu mieszanym – 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
  • W standardzie ABS na ćwierć koła, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
  • Napęd na koło zapasowe.
  • Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno – biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.

Zobacz też

Przypisy

  1. Uwaga! Podobne oznaczenie miały Poldki!