Skuter: Różnice pomiędzy wersjami
M (Poprawki AutoEda) |
|||
Linia 11: | Linia 11: | ||
== Rodzaje == |
== Rodzaje == |
||
* {{t|Dwusuw}} głośny, żre olej, ma przyspieszenie porównywalne z czterosuwem zlatującym z przepaści. |
* {{t|Dwusuw}} jest głośny, żre olej, ma przyspieszenie porównywalne z czterosuwem zlatującym z przepaści. |
||
* {{t|Czterosuw}} cichy, słaby, ale |
* {{t|Czterosuw}} cichy, słaby, droższy od dwusuwa, ale nie żre oleju (przynajmniej tak się zakłada...) |
||
* {{t|50-tka}} można nim jeździć używając [[karta motorowerowa|karty motorowerowej]], v-max.90 km/h, do podrywania plastików. Tu uwaga, chińskie osiągają 100km/h, czyt. 65 |
* {{t|50-tka}} można nim jeździć używając [[karta motorowerowa|karty motorowerowej]], v-max.90 km/h, do podrywania plastików. Tu uwaga, chińskie osiągają 100km/h, czyt. 65 km/h |
||
* {{t|125-tka}} potrzeba prawo jazdy kat. A1, reszta tjw. |
* {{t|125-tka}} potrzeba prawo jazdy kat. A1, reszta tjw. |
||
* {{t|Większe}} a po co to komu? |
* {{t|Większe}} a po co to komu? |
Wersja z 18:22, 12 gru 2012
Szablon:T pojazd dwukołowy napędzany hałasem, służący do poruszania się po mieście lub swoim osiedlu. Przeciętna moc to ok. 2 suszarek. Posiada blokadę, dzięki której nie można rozpędzić się do prędkości większej niż 45km/h. Choć odblokowanie jest możliwe, ale ponoć to nielegalne.
Geneza skuterów w Polsce
Po latach dominacji na wsiach Komara i Ogara nadszedł potop chiński. Zalano polski rynek pierdzikółkami sprzedawanymi w supermarketach za polskich złotych 1499. Produkty z dalekiego wschodu są konstrukcjami bliźniaczymi z Rometami pod względem awaryjności. Kiedy kupuje się skuter? Najczęściej w Tesco, w niedzielę, po kościele. W przypadku awarii takiegoż pojazdu, można odesłać go do autoryzowanego serwisu w Chinach lub dać w obroty panu Zbysiowi, tu wkoło za pocztą.
Komunia, skuter, a wypadki
Największą liczbę kolizji zauważa się w maju każdego roku, najczęściej w niedzielę, po kościele.
Społeczność skuterowa
Została stworzona wokół strony Skuterowo.com, jest to najpopularniejszy portal, dzięki możliwości dyskusji o milionie awarii chińskich sprzętów. Średnia wieku lat 8. Rekordy odwiedzin padają co roku, w maju, w niedziele, po kościele.
Rodzaje
- Szablon:T jest głośny, żre olej, ma przyspieszenie porównywalne z czterosuwem zlatującym z przepaści.
- Szablon:T cichy, słaby, droższy od dwusuwa, ale nie żre oleju (przynajmniej tak się zakłada...)
- Szablon:T można nim jeździć używając karty motorowerowej, v-max.90 km/h, do podrywania plastików. Tu uwaga, chińskie osiągają 100km/h, czyt. 65 km/h
- Szablon:T potrzeba prawo jazdy kat. A1, reszta tjw.
- Szablon:T a po co to komu?
Tuning
Większość pojazdów po odblokowaniu osiąga prędkość 85-90 km/h, choć dla właściciela to nadal za mało, więc pojawiła się moda na tuning. Po tym moc skutera wzrasta do 40 KM (Czyli tyle ile znajduje się średniej klasy samochodzie), a w prędkość jaką osiąga to 160km/h, a spalanie wzrasta do 20 litrów benzyny oraz 5 litrów oleju. Taki skuter wytrzymuje jeden sezon jazdy i najczęściej jest używany przez swojego właściciela do stuntu, dragu lub innej formy „jazdy”. Najczęściej zaś służy po prostu do szpanu na mieście najgłośniej jak się tylko da denerwując ludzi i zwracając uwagę lachonów. Bardzo łatwo rozpoznać skuter po tuningu. Posiada:
- głośny wydech za 2000 zł
- brak błotnika
- lampy typu LED posiadające wycieraczki
- łysą tylną oponę
- denny kolor
- kibel
- cylinder który potrzebuje ¾ światowych zasobów paliwa i ma pojemność nieopisaną przez żadnego z filozofów
- głośniki (chińskie a jakże), żeby puszczać beznadziejną muzykę i wkurzać przy tym ludzi
- kierownicę z wiejskiego roweru